Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II 2 woltomierz w liczniku pomiar napięcia


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

andrzej27r bardzo fajna robota!

 

Dodano: 28 mar 2015 - 06:21

Zauważyłem przypadkowo ciekawą rzecz: nie mając ze sobą karty nacisnąłem przycisk otwierania bagażnika.

Zaświecił się pomiar napięcia, czyli przekaźnik został załączony. Trochę sie spłoszyłem, że nie zgaśnie, ale po 10 minutach się wyłączyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie działanie przekaźnika było od zawsze ale dzięki zamontowanemu woltomierzowi dopiero teraz o tym się dowiedziałeś. :P

 

Dodano: 29 mar 2015 - 20:24

Trochę pobawiłem się wyświetlaczem i zamontowałem woltomierz i diodki sygnalizujące pracę poszczególnych grzałek i sprężarki klimatyzacji. Do podłączenia się z instalacją samochodu wykorzystałem kupione za 3 złote kompletne złącze (gniazdo + wtyczka) D-SUB. 9-pinowe z racji, że miałem 5 kabelków do podłączenia. Wtyka łatwo odpina się od licznika i jest umieszczona w szeregu z dwoma fabrycznymi wtyczkami.

Jak widać na zdjęciach po załączeniu obu grzałek o łącznej mocy 1000 W napięcie spada do 13,7 V.

Odnośnie diodki sygnalizującej pracę sprężarki to zainstalowałem ją by widzieć kiedy sprężarka pracuje. Bo to co widać na wyświetlaczu klimatronika nie zawsze odzwierciedla stan faktyczny. Między innymi załączenie odszraniania przedniej szyby powoduje załączenie klimatyzacji a wyłączenie odszraniania już nie wyłącza klimatyzacji mimo, że kontrolka AC na wyświetlaczu już gaśnie. Ktoś już wcześniej o tym pisał na forum.

post-4670-0-18865200-1427652634_thumb.jpg

post-4670-0-71538500-1427652636_thumb.jpg

post-4670-0-24555400-1427652803_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawie to wygląda <ok> a i złącze też dobre.

aniewa jak możesz to dopisz gdzie wpiąłeś się aby uzyskać info o działaniu klimy i grzałek ;)

Temat rozszerzania wyświetlanych informacji w obszarze licznika się rozrasta. :rolleyes:

 

A tak poza tematem to 2km do 161616; ja ostatnio uchwyciłem 171717...

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy diodki i woltomierz posiadają wspólny minus. Zasilanie zielonych diodek sygnalizujących pracę grzałek wzięte bezpośrednio z dwóch przekaźników tych grzałek, z ich grubych przewodów roboczych. Przewody zasilające cewki przekaźników mają wspólny plus i sterowanie minusem przez UCH. Raczej nie nadają się do wykorzystania do sygnalizacji. Dostęp do przekaźników uzyskałem po wyjęciu osłon wyświetlacza i lewej kratki nawiewu. Przekaźniki wypina się z zaczepu i wyciąga prawie w całości na zewnątrz przez otwór wyświetlacza. Jest dobry dostęp lutownicą i bliskość wyświetlacza. Można też puścić kabelki bezpośrednio od grzałek ale ja wybralem to pierwsze rozwiązanie.

Zasilanie niebieskiej diodki sygnalizującej pracę sprzęgła sprężarki wzięte z UPC pod maską. Złącze PPM-2 pin numer 5. Przewód poprowadzony z UPC w stronę grodzi, potem krótki odcinek pod błotnikiem i do lusterka bocznego. Na fotce bez koszulki ale później włożyłem go w koszulkę termokurczliwą by nie przetarł się pod błotnikiem. Dalej wykorzystałem peszel z przewodami od lusterka. Po nim przewód znalazł się w kabinie a dalej to już jak podpowiada wyobraźnia.

post-4670-0-11966000-1427818359_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!