Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic problem kontrolką service i tryb awaryjny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam od nie dawna jestem posiadaczem samochodu Grand Scenic 2.0 16v 2004 rok produkcji.

Jak auto stoi na postoju i chodzi mogę przygazować i błąd się nie pokazuje, jednak gdy auto jest w ruchu i się nagrzeje, to pojawia mi się błąd na wyświetlaczy napis service i kontrolka od eps/asr (ten trójkąt z autem i zygzakami) i napis EINSPRITZUNG PRUEFEN i auto wchodzi w tryb awaryjny, odcina obroty, różnie, przy 3 tys obrotów nie raz przy 3,5 tys obrotów, nie raz dodatkowo zapala się napis EPS/ASR Defekt i ABGASSYSTEM DEFEKT

Zgaszę silnik odpalę i błędy znikają, znowu chwilę jadę i pokazuje się kolejny raz napis Service i EINSPRITZUNG PRUEFEN. Jak tak dłużej pojeżdżę to nawet jak zgaszę silnik to napis service już zostaje, muszę podłączyć się wtedy komputerem, niestety nie clipem tylko elm327 i skasuję błąd, i wtedy znowu zaczyna się od nowa. Byłem u elektromechanika i pokazało błąd przepustnicy i sondy lambda 2. Troszkę poczytałem, wykręciłem przepustnicę, wyczyściłem, nie była jakoś mocno brudna. Kupiłem inną sondę, używaną u gościa co posiada dużo części do renówek, wygląda na sprawną, sprawdziłem cewki trochę je poczyściłem ale auto jak skasuje się błąd to przez chwilę chodzi dobrze, więc pomijam już świece i cewki. Nie mam za bardzo pomysłu co jeszcze mogę zrobić. Wieczorem będę chciał wykręcić czujnik położenia wałka rozrządu i go przemyć. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może być na co zwrócić uwagę ponieważ już powoli zaczyna mi brakować pomysłów. Dzięki i pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Co do cewek to nie wydaje mi się żeby były padnięte ale chyba jedną mam jeszcze sagema bo auto chodzi ładnie dopiero jak się nagrzeje to tak się dzieje i nie za każdym razem ale spróbuje jeszcze podmienić cewki a świece wymienię bo to nie duży koszt. Dziś byłem u kumpla pod kompem i pokazuje błąd przepustnicy P0638 obstawia ze jednak przepustnica walnięta a dokładniej sterownik co o tym sądzicie oczywiście ją wykręciłem i przeczyściłem ale nic nie pomogło

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

 

Dodano: 13 mar 2015 - 18:11

Witam

Jestem po podmianie przepustnicy na inną niestety nie pomogło, wymieniłem również świece na inne i podkładałem inne cewki miałem 2 sztuki i dalej ten sam błąd. Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają co jeszcze mógłbym sprawdzić bo nie chce robić nie potrzebnych kosztów.

ps. nie mam już żadnej cewki sagema

 

Tak sobie myślę czy może mam problem z którymś z wtryskiwaczy?? Co o tym sądzicie

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Piny i konektory wtyczce wydają się być ok są czyste nie widać żeby były zaśniedziałe lub coś...

Co do podłączenia Clipa to niestety nie byłem jeszcze, jestem umówiony z gościem na koniec tygodnia, jedynie podłączałem elm i u znajomego elektromechanika jakimś programem ogólnym do wszystkich marek chyba autodata i nie wiele pokazało aby błąd P0638, ale jak już wcześniej wspomniałem podmieniłem przepustnice na inną i ten sam błąd.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od nie dawna jestem posiadaczem samochodu Grand Scenic 2.0 16v 2004 rok produkcji.

Jak auto stoi na postoju i chodzi mogę przygazować i błąd się nie pokazuje, jednak gdy auto jest w ruchu i się nagrzeje, to pojawia mi się błąd na wyświetlaczy napis service i kontrolka od eps/asr (ten trójkąt z autem i zygzakami) i napis EINSPRITZUNG PRUEFEN i auto wchodzi w tryb awaryjny, odcina obroty, różnie, przy 3 tys obrotów nie raz przy 3,5 tys obrotów, nie raz dodatkowo zapala się napis EPS/ASR Defekt i ABGASSYSTEM DEFEKT

Zgaszę silnik odpalę i błędy znikają, znowu chwilę jadę i pokazuje się kolejny raz napis Service i EINSPRITZUNG PRUEFEN. Jak tak dłużej pojeżdżę to nawet jak zgaszę silnik to napis service już zostaje, muszę podłączyć się wtedy komputerem, niestety nie clipem tylko elm327 i skasuję błąd, i wtedy znowu zaczyna się od nowa. Byłem u elektromechanika i pokazało błąd przepustnicy i sondy lambda 2. Troszkę poczytałem, wykręciłem przepustnicę, wyczyściłem, nie była jakoś mocno brudna. Kupiłem inną sondę, używaną u gościa co posiada dużo części do renówek, wygląda na sprawną, sprawdziłem cewki trochę je poczyściłem ale auto jak skasuje się błąd to przez chwilę chodzi dobrze, więc pomijam już świece i cewki. Nie mam za bardzo pomysłu co jeszcze mogę zrobić. Wieczorem będę chciał wykręcić czujnik położenia wałka rozrządu i go przemyć. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może być na co zwrócić uwagę ponieważ już powoli zaczyna mi brakować pomysłów. Dzięki i pozdrawiam.

Mam identyczny problem, z tym, że posiadam scenica 2005r o tym samym silniku ale z instalacją gazową, proszę o pomoc !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jestem po podłączeniu clipa. Pokazał się błąd sterowania przepustnicą,mechanik stwierdził że może to być pedał gazu lub komputer albo wiązka instalacji gdzieś walnięta, pokazał się również błąd temperatury czujnika chłodzącego ponieważ jest uszkodzony czujnik od klimy ten na rurce, mechanik myślał że to właśnie wina leży po stronie tego czujnika, odłączyliśmy wtyczkę myśląc że to będzie taki mały pierdół, więcej błędów nie pokazywało dopiero jak pojechaliśmy w trasę i zapalił się serwis z napisem EINSPRITZUNG PRUEFEN to dopiero pokazał się błąd sterowania przepustnicą bo tak w pamięci go nie było. Co drodzy koledzy sądzicie o tym pedale gazu, czy też uszkodzonym komputerze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmienilem pedal, nic sie nie zmienilo, podmienilem cewki swiece nic, jutro zmieniam komputer i koduje karty;)

 

Dodano: 24 mar 2015 - 22:33

Po co to ECHO :?:

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

 

Dodano: 25 mar 2015 - 16:34

Panowie, ktoś już rozwiązał problem ? Ja jednak jutro dopiero wkładam nowy sterownik. Jeżeli komuś się udało i wie co jest, niech jak najszybciej daje znać. Pozdrawiam.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wymieniłem komputer ten koło akumulatora i jak na razie jest ok ale dopiero zrobiłem około 50km teoretycznie powinien już wyświetlić się błąd i serwis po tylu kilometrach więc raczej już błąd się nie pokaże

pozdrawiam

Edytowane przez maciejo86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam, Panowie potrzebuje pomocy, mam identyczną sytuację jak wyżej opisana, wpakowalem już  w naprawy równowartość samochodu i nic nie pomaga :(

Czy u każdego z was u, którego wystąpił ten problem pomogła wymiana komputera? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często winne są połączenia przepustnicy ze sterownikiem. Przez solenoid płynie znaczny prąd i utlenione miejsca zmniejszają zadane wychylenie, a obwód porównawczy to wychwytuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!