Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu-jaka przyczyna?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was. Odkąd kupiłem auto czyli kilka tygodni temu mam problem z wypadaniem zapłonu. Objawy to mrugająca kontrolka i pyrkanie wydechu na wolnych obrotach ale co najlepsze tylko tego od strony kierowcy.

Po podpięciu kompa wyszło, że na 2 cylindrze rozpoznano wypadanie. Wymieniłem świece na nowe oraz tą cewkę na beru dziś. Po podpięciu kompa błędu już nie ma, czyli nie rozpoznaje wypadania ale dalej bulgocze na wolnych obrotach.

I tak się dzieje dopiero po kilku sekundach po zapaleniu auta, przez parę sekund jest ok.

Co o tym sądzicie?? Kompresja na cylindrach mierzona i jest ok.

 

Dodano: 17 mar 2015 - 19:44

kilka spostrzeżeń bo jeździe kilka minut temu

Najpierw wyświetlił mi się komunikat sprawdź wtrysk- świecił się z minutę a póżniej zblokowało mi auto i wyszedł komunikat usterka esp/asr i powyżej 3500 obr auto szarpało

zgasiłem auto godzina przerwy i znów auto hula ale cały czas z lewego wydechu od stronu kierowcy słychać pierdzenie czyli wypadanie zapłonu.

Wiem że w tych autach to bolączka i jeśli mieliście takie awarie jak się ich pozbyliście???

 

Dodano: 17 mar 2015 - 21:15

aha dodam tylko, że takie same objawy mam i na gazie i na benzynie, a gaz mam nówkę sztukę:)

 

Dodano: 20 mar 2015 - 14:59

Dziś podmieniłem cewki na inne nie wiem czy dobre objaw taki sam-ale raz pyrka bardziej raz mniej to samo jest z jazda nie raz jak zamienie cewki jakoś to działa auto lepiej żadko mróga check a nie raz nawet na wolnych obrotach mróga.

Dziś tak pozmieniałem cewki że zapił się wtrysk póżniej usterka esp a potem zapalił się akumulator i napis stop:)

po zgaszeniu auta i minucie postoju wszystko wróciło do normy.

Czy ktoś mądry może coś napisać bo jak narazie to forum jest do niczego nie przydatne a przecież po to jest założone:)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi, ortografia. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jak narazie to forum jest do niczego nie przydatne a przecież po to jest założone:)

Forum to nie servis 24/dobę i to online. :bash:

Może po prostu nikt nie miał do tej pory takiego problemu.

Co chcesz, by ci ktoś bzdety pisał i byś przy okazji wymienił niepotrzebnie pół osprzętu silnia :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem może leżeć w zupełnie innym układzie- sprawdź lambdę 1 tzn. przed katalizatorem. Nie zawsze objawia się błędem, ale gdy jest leniwa to może dawać takie objawy, wprawne oko od razu zobaczy po wykresie sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece są nowe tak jak pisałem wcześniej sonde sprawdze dziękuję. A czy może to być czujnik położenia wału? Tylko, że komp takiego błędu nie wywala.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to nie u mnie chodzi ładnie na obrotach słychać tylko pykanie z tyłu i co chwila włączają się nowe komunikaty

 

Dodano: 21 mar 2015 - 10:19

a od wczoraj kiedy po przekładałem cewki jest już najgorzej co chwila zapala mi się kontrolka sprawdź wtrysk a później usterka Esp asr i auto ciagnie tylko do 2500obrotowa później zapala się akumulator i napis Stop

 

Dodano: 21 mar 2015 - 10:23

a czy jest jakiś sposób aby zmierzyć cewki czy działają poprawnie bo nie mam skąd wziąć jeszcze trzech na pewno sprawnych aby włożyć na siebie

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedź widzę że kolega jest mysłowiec i ma megankę na benzynę czy jest opcja podjechać do ciebie i podmienić oczywiście za dobrą flaszkę dałbym bardzo wdzięczny bo nie mam skąd wziąć trzech sprawnych cewek oczywiście jeśli nie to zrozumiem i dziękuję

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje koledze marek-07 który pożyczył mi swoje cewki.

Niestety ich podmiana nic nie dała- to nie cewki. Gniazda są suche czyste a przerwa wynosi 0.75mm.

Ktoś ma pomysł co mam robić -wykluczamy świece, cewki, silnik ma dobrą kompresje, sonda ok.

Kto może mi pomóc??

Jedynie co dzieje mi się teraz to auto jeździ dużo lepiej na pb niż na lpg - na lpg od razu wywala mi błędy czyli sprawdź wtrysk, później usterka esp/asr i finalnie zapala się akumulator i stop. Zgaszę silnik. Zapale i wszystko znów jakiś czas działa. Brak słów...

 

Dodano: 22 mar 2015 - 12:57

Jedna wtyczka jest zepsuta tzn źle się dopina i w środku piny się ruszają czy to może być to?? Było by to błahe hihi może wiecie gdzie kupie wtyczkę bo na allegro nie ma.

Czy tylko serwis ma???

Edytowane przez onthefloor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!