Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane sprzedać / dokladać ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na wstepie musze przeprosic za brak polskich znakow w swoich wypowiedziach. Powodem tego jest fakt iz mieszkam w UK i nie posiadam polskiej klawiatury.

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

Posiadam Renault Megane 2 1.6 16V 2005 rok w sedanie.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Kupilem samochod z przebiegiem 60tys mil (96540 km), aktualnie po 3 latach uzytkowania mam niespelna 83tys mil (133547 km).

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jestem po wymianie:

Drazki kierownicze - Genuine Renault,

Pelnego zawieszenia - przod i tyl (amortyzatory Monroe gaz, sprezyny, topowe mounty na ktorych opiera sie wszystko),

Ukladu hamulcowego - przod i tyl (Mintex),

Rozrzadu - Wymienialem sam, pasek "Gates" pompa wody "Conti" dokrecane kluczem niutronometrycznym wedle wskazan katalogu,

Olej - (silnik niema zadnych wyciekow ani sie nie poci, wiec zalany 0W40 o ile dobrze pamietam. W kazdym badz razie olej taki jak zaleca katalog),

Kolo zmiennych faz rozrzadu - Genuine Renault ze sklepu.

Pasek i osprzet alternatora,

Nowy akumulator - Bosch S4 60Ah 540cca

4 Swiece Bosch oraz 4 nowe cewki "BERU" sprowadzone prosto z Niemiec,

Czujnik walu korbowego,

Czujnik temperatury,

"map sensor" (niewiem jak to przelozyc na polskie - znajduje sie obok korka wlewu oleju),

Poduszka silnika dolna i gorna,

Czujnik walka rozrzadu,

Dwie nowe Genuine karty/klucze z HandsFree zaprogramowane przez salon Renault,

Nabijana Klima,

Czyszczona przepustnica oraz wymienione wszystkie filtry,

<><><><><><><><><><>><><><><>

Chyba niczego nie pominalem....

Wymieniam wyzej to wszystko po to, zeby pokazac ile zachodu czekal mnie ten samochod przez niecale 37tys km. Aktualnie auto stoi w warsztacie, ma odswiezany lakier oraz malowane wszystkie listwy i zderzaki.

<><><><><><><><><><>><><><><>

I mam kilka pytan, bede niezmiernie wdzieczny jesli ktos bedzie potrafil mi pomoc odpowiedzi na nie. Mianowicie:

<><><><><><><><><><>><><><><>

1. Czuc wibracje w samochodzie na biegu jalowym (obrotomierz ani drgnie), otwierajac drzwi widze jak ich gorna czesc wpada w rezonans i sie telepie, gdy ruszam autem szarpie (nigdy nie rusze bez szarpniecia z 1 biegu), dodatkowo w okresie zimowym sprzeglo piszczy (lozysko dociskowe?). Dodatkowo podczas dodawania gazu slychac buczenie / huczenie z przodu samochodu - wnioskuje ze powodem tego moze byc sprzeglo i lozyska, ktore niebyly jeszcze wymieniane?

Dodam, ze przy jezdzie 160km/h buczenie zaglusza mi radio calkowicie na Volume 15.

<><><><><><><><><><>><><><><>

2. Jakie jeszcze koszty, naprawy czekaja mnie w tym samochodzie? Czy jest jakis element, ktorego nie wymienilem, a ktory bywa awaryjny w tym modelu przy przebiegu 130-150 tys km ?

<><><><><><><><><><>><><><><>

3. Podczas wymieniania rozrzadu i odkrecajac kolo zamachowe (od walu korbowego), przestawilem je o 2 zabki w lewo. Nie zauwazylem / nie spostrzeglem swojego bledu. Po zlozeniu obrocilem manualnie silnikiem dwa razy i nie czulem zadnego oporu. Tloki nie dotknely zaworow (o ile to fachowe stwierdzenie), jednak po odpaleniu auto strasznie telepalo (silnik chodzil moze 2 min), zatem rozebralem auto jeszcze raz i po analizie doszedlem do tego ze kolo zamachowe (wal korbowy), powinno byc ustawione na godzinie 12. Oparlem je na blokadzie (godzina 12) i przykrecilem. Teraz samochod chodzi tak jak powinien. Czy ten blad mogl uszkodzic silnik tak, ze objawy i konsekwencje wyjda niebawem? Czy mialem szczescie i niema powodow do obaw?

<><><><><><><><><><>><><><><>

4. Czy wie ktos moze jaki kolor code maja listwy w tym samochodzie lub ktory kod na naklejce (na drzwiach), wskazuje na kolor listw i zderzakow?

<><><><><><><><><><>><><><><>

5. Czy to normalne w Renault ze biegi sa takie krotkie? tzn. ledwo rusze autem z 1 biegu juz musze zmieniac na 2. A jadac 30mil/h (¬50km/h), lepiej mi wbic 4 bieg, bo wtedy mam 2 tys obrotow i silnik pracuje ciszej.

<><><><><><><><><><>><><><><>

6. Czy to normalne, ze na biegu jalowym obrotomierz utrzymuje sie pomiedzy 600-800? (Caly czas niezaleznie od warunkow pogodowych, temperatury). Jesli to nie jest normalne, czego moga to byc przyczyny?

 

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi, ortografia.

5.9 - Enter Aston76

 

Regulamin mówi jasno, co trzeba zrobić, aby być zwolnionym z polskich znaków. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty na ciepłym silniku utrzymują się pomiędzy 650 a 700 obr/min. Wibrację mogą być od zużytych poduszki silnika, bo często zużywają się szybciej niż myślisz. Kolor listw i nakładki na zderzaku były różne w różnych rocznikach. W ostatniej produkcji 2008(2010) był całe polakierowane na kolor nadwozia. Kod szarego 205 czy 139.

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

650 a 700 obr/min

Raczej 750+/_ 50 rpm, na zimnym silniku może dojść do 1200-1300 rpm.

Są trzy poduszki silnika, taki efekt wibracji może dawać uszkodzona poduszka dolna na środku auta

Co do buczenia - w pierwszej kolejności opony, łożyska.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za pomoc P_r_z_e_m_o i Airbites.

Zajrze na poduszki i lozyska. Jesli to rozwiaze problem, umieszcze to w tym temacie.

Wciaz jednak martwi mnie temat rozrzadu i przesuniecia o 2 zeby. Auto niby zachowuje sie normalnie (po poprawnym nastawieniu), ale czy mozliwe, ze jakas usterka niebawem sie ujawni?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie masz co się przejmować, bo jeżeli miałoby się coś popsuć, to już byś miał to popsute (zawory ewentualnie tłoki). Dla pewności zrób sobie badanie kompresji silnika 2 razy (za drugim z olejem wlanym do cylindra). Porównaj wtedy wyniki i jeżeli są zbliżone, to nie ma co się przejmować.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra Aston76 dzięki za zainteresowanie i przepraszam za brak polskich znaków. Chociaż ty czytasz moje posty (bo musisz xD).

Ciekawi mnie, co jeszcze zostało mi do wymiany, co może się posypać i jest częsta usterka tego modelu.

Edytowane przez AndosUK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mam być szczery to może zdarzyć się wszystko. Padnie KZFR, elektrozawór KZFR, potem może paść wysprzęglik, sprzęgło, magiel może domagać się wymiany w najbliższym czasie.

 

PS. Zapoznaj się z punktem 5.6 regulaminu i zastosuj się do informacji zawartej w tym punkcie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy na nim, objawiające się stukami na "śpiących policjantach", na kostce brukowej, dziurach, itp. Koszt nowego w ASO w Polsce około 2tys. zł. Można kupić oryginał w Polsce za połowę tej ceny. Albo zregenerować swój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już doczytałem, że dodatkowo (oprócz tego co napisałeś), stuki przy skręcaniu kierownica w miejscu. Czy z tym można jeździć? W momencie w którym zacznę słyszeć stuki ile mam czasu na naprawę? To poważna usterka? Nie spotkało mnie to jeszcze, ale lepiej szykować się zawczasu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątpie że to ma 130 tys przebiegu, potem ludzie się dziwią, że są przedwczesne naprawy i narzekania na marke, a auto w rzeczywistosci ma x2 tyle przelotu.

Nie wymieniłeś niczego nadzwyczajnego, jedynie elementy eksploatacyjne i te które mają prawo się zepsuć co jakiś czas, jak czujniki.

Wydałeś kase na naprawy i zadajesz pytanie typu dokładać/sprzedawać ? poważnie ? Sprzedasz i co dalej ? kupisz kolejny z przebiegiem < 100 tys i w stanie technicznym oczywiście b.dobrym ?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKarlosMegane muszę Cię niestety rozczarować. Auto miało robione wszystkie serwisy w salonie renault. Gdy dorabiałem klucze sprawdzałem i wszystko się zgadza. Ostatni serwis przy przebiegu 56k mil. Jestem jego drugim właścicielem. Anglicy nie bawią się w cofanie liczników to nie Polska :)

A pytam o możliwe usterki przy przebiegu 130-150tys km, ponieważ mój kolega ma megane 3 1.6 16v i gdy tylko dobił 60k mil odrazu odezwało się kzfr. Wychodzi na to, że każdy element ma swoją dokładną żywotność (u mnie kzfr upomniał się przy 61k mil).

 

W środę jestem umówiony na komplet łożysk, sprzęgło i poduszki silnika (zrobię wszystkie hurtem). Po kompletnym zabiegu napiszę czy jest jakaś poprawa.

Pisane z Z3 stąd polskie znaki tym razem :)

 

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie moim problemem.

 

Dodano: 19 mar 2015 - 05:36

Pytanie z innej beczki: z tego co zauważyłem 1.6 16v nie posiada dwumasy. Czy przy wymianie sprzęgła warto zmienić też koło zamachowe? Czy jest to stały element, którego się nie wymienia?

 

Sprzęgło firmy "Luk" to dobra firma?

Czy koszt wymiany sprzęgła, poduszek silnika, łożysk (z abs), zamknięty w kwocie ok. 2tys zł to dobra cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione poduszki silnika. Ta na spodzie silnika była dosłownie urwana.

Poprawa:

- Auto nie szarpie podczas ruszania z 1 biegu,

- otwarte drzwi samochodu nie wibruja tak samo całe auto i silnik nie popadają w rezonans.

 

W środę wymieniane będzie sprzęgło, łożyska i końcówki drążków.

Z tego co zauważyłem, lewy drążek cały się rusza tak samo tarcza hamulcowa ma luz. Wnioskuję, że jest to przyczyną huków i buczenia auta.

Edytowane przez AndosUK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!