Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki parkowania - czy można wyłączyć? / Co to za kostka?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

 

Mam Megane II phI Kombi. Od kupienia (już 2 miechy wytrzymałem) denerwują mnie piszczące czujniki parkowania. Mam uszkodzone środkowe dwa czujniki (nie czuć nic pod palcem), ale nie zamierzam ich wymieniać, bo i tak mam hak, jedynie chciałbym czujniki wyłączyć. Dodam, że nie mam żadnego przycisku pod kierownicą (jedynie wyłącznik ASR). Da się to jakosć wyłączyć? A może odpiąć buzzer, który skrzeczy niemiłosiernie? Jak tak gdzie go szukać?

 

Drugie pytanie mam odnośnie kostki pod kierownicą, która nie jest używana, a wygląda tak jak na fotce. Od czego ona może być? Nieużywany tempomat? Kotka do wyłącznika czegoś? Chodzi o tą niepodłączoną, białą.

post-79398-0-36481200-1427215329_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro brak wyłącznika od czujników cofania, to zapewne są dokładane widać to i po samych czujnikach i osadzeniu w zderzaku. Jeśli nie jest to fabryczne, to buzer może być gdziekolwiek. Najlepiej posłuchać gdzie jest najgłośniejszy i tam go szukać.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie wiesz gdzie jest buzer to odpalasz zapłon (wrzucasz np 1 bieg + wciskasz hamulec + wciskasz guzik start od odpalania auta), wtedy dajesz wsteczny bieg i bez odpalonego silnika będzie Ci pikać.

Sam tam ostatnio robiłem jak montowałem czujniki parkowania. Podejrzewam że będziesz miał w lewej stronie bagażnika tam pod lampką.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buzer w oryginale jest w lewym tylnym słupku za plastikiem, nie ma żadnego otworu nic, a włącznik mam przy hamulcu ręcznym symbol z samochodzikiem po wyłączeniu zapala się w nim dioda czerwona. Centralka jest za wykładziną w bagażniku na wysokości klapki od wymiany żarówek, tylko bliżej w stronę środka auta czarna skrzyneczka.

Edytowane przez radekmeganeII
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie wiesz gdzie jest buzer to odpalasz zapłon (wrzucasz np 1 bieg + wciskasz hamulec + wciskasz guzik start od odpalania auta), wtedy dajesz wsteczny bieg i bez odpalonego silnika będzie Ci pikać.

Sam tam ostatnio robiłem jak montowałem czujniki parkowania. Podejrzewam że będziesz miał w lewej stronie bagażnika tam pod lampką.

Dzięki wielkie za radę, bo dziś chciałem szukać buzera, ale nie miałem nikogo, kto by przytrzymał sprzęgło na wstecznym, a teraz mogę zrobić to sam :)

Buzer w oryginale jest w lewym tylnym słupku za plastikiem, nie ma żadnego otworu nic, a włącznik mam przy hamulcu ręcznym symbol z samochodzikiem po wyłączeniu zapala się w nim dioda czerwona. Centralka jest za wykładziną w bagażniku na wysokości klapki od wymiany żarówek, tylko bliżej w stronę środka auta czarna skrzyneczka.

No właśnie przy ręcznym nie mam żadnych przełączników, chyba jednak ktoś dokładał czujniki w tym egzemplarzu.

A mam jeszcze pytanie. Ile jest świateł cofania w Megane II? Bo świeci mi tylko lewe, a wydaje mi się, że powinny z dwóch stron?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cofania świecą dwa, przeciwmgielne tylne (bo o to zapewne też zapytasz) tylko jedno, to od strony środka drogi, u nas lewe, pomimo że żarówki są w obydwu. (i tak jest zgodnie z przepisami)

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówka albo ktoś jak podłączył czujniki parkowania źle poprzypinał kable lub zrobił zwarcie. Są tam 3 białe kable, jeden z nich jest od lampy. Niestety miałem takie szczęście że musiałem wszystkie ciąć zanim trafiłem ten od lampy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówka okazała się dobra, jedynie coś nie łączył jeden luźny pin przy wtyczce do listwy z żarówkami, ale dociśnięcie pomogło i załatwiło sprawę :) Czujniki parkowania faktycznie były dokładane, ale chyba w ASO, bo mają naklejkę z Renault i datą. Znalazłem jakąś spinkę na przewodzie od czujników i ją rozpiąłem wyłączając całkiem czujniki, bo nawet nie trzeszczą i nie piszczy buzer ;)

Jedynie nadal ciekawi mnie ta biała, nieużywana wtyczka pod kierownicą...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!