Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dywagacje nt. spalania, szerokości opon, felg i takie tam :)


adrach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam; jestem tutaj nowy dopiero co kupilem MEgane i jestem na kupnie Alu 17-stek ale boje sie wzrostu spalania... opona 215/45/17 czy duzo wieksze bedzie spalanie pomiedzy standardowa 15-stka?? przy silniku 1.5 DCI ?? i czy na taki silnik to nie za duze kolo? wszelkie opinie mile widziane - jesli temat byl poruszany przepraszam nie znalazlem

[kolego widocznie słabo szukałeś twój temat przeniosłem do już istniejącego] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche z innej beczki - o spalaniu .

Jazda z długiej górki : - na luzie komputer pokazuje spalanie ok 1,5 l/100 km

- na biegu bez naciskania pedału gazu pokazuje 0 l/100 km

Czy faktycznie w 2 wariancie nic nie spala ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym czytałem i faktycznie tak jest. Ale czy ktoś by mógł wytłumaczyć dokładnie dlaczego się tak dzieje? Czy wtedy ruch kół napędza wał,przez co podawanie pailiwa jest zbętne, czy o co chodzi? Czy w silnikach gaźnikowych taki sam efekt występuje, czy nie? Jeśli nie, dlaczego? Jeśli komuś się chce prosiłbym o wytłumaczenie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy komputer nie podaje paliwa, więc auto nie ma czego spalać :P

 

to co silnik jest wyłączony, nie pracuje :shock: zużycie paliwa jest zawsze przy pracującym silniku - wskazania wszelakich komputerów, wskaźników itp należy traktować orientacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer zawsze odcina paliwo jezeli obroty sa powyzej 1000/1500 i nie naciskamy gazu - wtedy faktycznie spalanie wynosi zero. Skoro hamujemy silnikiem to podawanie paliwa jest zbedne. Inaczej jest w przypadku gaznikow (brak komputera) - tu zawsze jakas czesc paliwa jest podawana (dluga i zazarta dyskusja na ten temat byla swego czasu na forum Tico 8-) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co silnik jest wyłączony, nie pracuje
odwrócony jest przepływ enegii - to nie silnik napędza koła, a bezwładność auta powoduje obroty wału korbowego i całej reszty dlatego mimo, że nie dostaje paliwa to wciaż chodzi

 

czysta fizyka, kierunek przepływu enegrii jest odwrócony i tyle, dlatego podawanie paliwa jest zbędne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek_c, całkowicie się z Tobą zgadzam. jak by nie był podawany ON to by auto zgasło.

lekal, a jeszcze popatrz na spalanie chwilowe w swojej MII jak będziesz jechał np. 10km/h to też ci nie pokarze że coś pali( przynajmniej tak jest w egzemplarzu w którym mam okazję od czasu do czasu się poruszać) dopiero spalanie jest pokazywane chyba po przekroczeniu 15km/h. Tak więc jeżeli silnik pracuje to znaczy ze paliwko jest podawane i musi coś znikomego sobie przepalić aby się utrzymać na chodzie.

Komputer to tylko orientacja ile spalono. Coś mi się nawet ostatnio obiło że grupa VW dostała po uszach że ich komputery nie liczyły spalania na postoju przez co oszukiwali też w katalogach.

U mnie w klekocie na pompie mam normalną przepustnice którą sobie mogę ustawić ile ma paliwa podawać na jałowym i ile na szybkim jałowym i tego nic nie zmieni bo to czysta mechanika i zawsze coś przepali.

Zresztą dalej. pompa jest napędzana paskiem rozrządu. jedziemy na biegu to działamy w przeciwnym kierunku czyli> skrzynia napędza nam wał korbowy w zależności od prędkości i mamy obroty silnika. następnie obroty silnika są przekazywane przez pasek rozrządu z wału na wałek pompy wtryskowej. Ten kręci się z daną prędkością napędzając pompę i musi podawać paliwo po kolei na odpowiednie wtryski a te pod wpływem ciśnienia się otwierają( no chyba że są sterowane elektronicznie :roll: ) tak więc musi coś spalić bo przepustnica na pompie ropki zawsze puści.

zresztą lekal, wystarczy test. jedź tak jak mówisz czyli bieg np.IV prędkość 90Km/h i wrzuć przy tej pędkości (hehe chciało by się 2 bieg :-P ) bieg 3 wtedy silnik zrobi buuuuu i ale zwiększy obroty wału i wtedy wtryski muszą zareagować i może pokarze to coś na kompie.

mi wszystkie znaki pokazują że jakieś 0,2l na 100 powinien palić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lekal, a jeszcze popatrz na spalanie chwilowe w swojej MII jak będziesz jechał np. 10km/h to też ci nie pokarze że coś pali( przynajmniej tak jest w egzemplarzu w którym mam okazję od czasu do czasu się poruszać) dopiero spalanie jest pokazywane chyba po przekroczeniu 15km/h.

 

Komputer nie pokazuje wtedy, że nic nie pali - czyli 0,00l/100km, tylko nie określa spalania. Ale paliwo jest podawane. W innych samochodach dla biegu jałowego oraz dla niskich prędkości podawane jest spalanie w litrach na godzinę. Renault zdecydowało, że wtedy ni pokazuje wskazań - a to nie jest jednoznaczne ze spalaniem 0,00

 

Tak więc jeżeli silnik pracuje to znaczy ze paliwko jest podawane i musi coś znikomego sobie przepalić aby się utrzymać na chodzie.

zresztą lekal, wystarczy test. jedź tak jak mówisz czyli bieg np.IV prędkość 90Km/h i wrzuć przy tej pędkości (hehe chciało by się 2 bieg :-P ) bieg 3 wtedy silnik zrobi buuuuu i ale zwiększy obroty wału i wtedy wtryski muszą zareagować i może pokarze to coś na kompie.

mi wszystkie znaki pokazują że jakieś 0,2l na 100 powinien palić.

 

Silnik napędzany ruchem kół jezdnych - gdy my nie naciskamy na gaz - nie potrzebuje ani grama paliwa [przynajmniej benzynowy - bo o diesla coś ktoś wspominał, że chyba spalają]. Gdy samochód toczy się - hamowany jest silnikiem - zostaje odcięte paliwo. Wtryskiwacze nic nie podają. Dopiero gdy zostaną spełnionę określone warunki, w zalezności od silnika np. obroty spadną poniżej jakieś wartości granicznej (powiedzmy 1500 obr/min) komputer zaczyna podawać paliwo, aby silnik nie zgasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego podawanie paliwa jest zbędne

 

jeżeli nie jest podawane paliwo ( nawet chwilowo ) to silnik nie pracuje - jako silnik spalinowy, pomijamy względy fizyczne i przepływ energii - ze względów bezpieczeństwa w czasie jazdy jest to niedopuszczalne, równie dobrze możesz sobie jadąc z górki wyłączyć silnik - też będzie zerowe zużycie paliwa a wał korbowy będzie się krecił ( zakładając że będzie na biegu ).

Sprawny silnik do chwili wyłączenia kluczykiem zawsze pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne za odpowiedzi na mego posta . Pytałem dlatego, że lubię jeździć na luzie / chociaż zaraz odezwa się oponęci, że to niebezpieczne / a Syn przekonuje mnie, że komputer nie kłamie i w/g niego oszczędniej jest na biegu.

Kiedyś tam, w mojej syrence w skrzyni była tzw. wolnobieżka , która powodowała odcięcie przeniesienia napędu, gdy jechało się z górki na biegu - pozdrawiam tych co pamiętają :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego podawanie paliwa jest zbędne

 

jeżeli nie jest podawane paliwo ( nawet chwilowo ) to silnik nie pracuje - jako silnik spalinowy, pomijamy względy fizyczne i przepływ energii - ze względów bezpieczeństwa w czasie jazdy jest to niedopuszczalne, równie dobrze możesz sobie jadąc z górki wyłączyć silnik - też będzie zerowe zużycie paliwa a wał korbowy będzie się krecił ( zakładając że będzie na biegu ).

Sprawny silnik do chwili wyłączenia kluczykiem zawsze pracuje.

 

Ponieważ jestem tu nowy, więc nie wypada mi się jeszcze unosić, ale... myśle, że czasami trzeba z umiarem wypowiadać sie w tematach, o których nie ma się pojęcia.

Jeszcze raz napiszę - w trakcie hamowania silnikiem paliwo nie jest podawane.

 

EDIT:

 

Tak na szybko znalezione w google:

Artykuł

 

W domu mam książkę o układach wtryskowych Boscha - teraz jestem w pracy. Mógbym wrzucic jakieś skany, ale naparwdę czy trzeba komuś tłumaczyć tak oczywiste rzeczy?

Wybaczcie moje podniesione ciśnienie, ale niektóre wypowiedzi tutaj to jakbym czytał, że dwa razy dwa to nie jest cztery.

 

EDIT2:

Nawet w maluchu była dysza biegu jałowego zamykana elektrozaworem sterowanym podciśnieniem z silnika i odcinała paliwo w trakcie hamowania silnikiem - a my tu piszemy o nowoczesnych silnikach z wtryskiem.

 

EDIT3:

Tutaj na szybko znalezione o cut-off w maluchu

 

i fragment z tej strony:

wprowadzono elektrozawór, odcinający dopływ paliwa do układu biegu jałowego przy hamowaniu silnikiem (tzw. funkcja cut-off)

 

Dla zainteresowanych jeszcze tym tematem - polecam wrzucić do wyszukiwarki wyrażenie "cut-off" i wszystko już bedzie jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!