Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup megane coupe do 30-35tyś


Qam7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Planuję zakup megane 3 coupe do 30, max 35tyś.

Co byście polecali w tej cenie? I przedewszystkim jaki brać silnik diesel/benzyna?

Czytam różne opinie na tym forum ale jakoś nie mogę się zdecydować. Styl jazdy to pewnie 50/50 (miasto/trasa) ale bardzije chodzi mi o awaryjnośc, spalanie i ogólnie wrażenia z jazdy.

Macie jakieś jednostki , które są szczególnie ponadprzeciętne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak diesel to 2.0 dCi 160KM w manualu, albo 2.0 150KM w automacie (automatem nie jeździłem). 1,9 130KM też nie jest zły, ale w porównaniu do 160KM to śmiało mogę powiedzieć, że nie jedzie :) 1,9 trochę mniej pali, ale wrażenia z jazdy zdecydowanie lepsze w 2.0.

 

Benzynami nie jeździłem, także się nie wypowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coupe z 2.0 DCi to raczej wydatek około 40000 zł. Ja od ponad roku jeżdżę 1.5 DCi, stosunek również mniej więcej mam 50/50 miasto/trasa. Przez ponad rok nie miałem żadnych usterek. Spalanie średnie około 6 litrów. Dynamika wcale nie jest jakaś złą, aczkolwiek sam właśnie szukam dla siebie obecnie 2.0 DCi :rolleyes: Jak będziesz brał pod uwagę diesla, to szukaj wersji bez FAP, w przypadku 1.5 DCi jest to wersja z 105 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 2.0 faktycznie może trochę zabraknąć, ale ten 1.9 130km całkiem fajnie wygląda z jakimś fajnym wyposażeniem. Ma ktoś z Was ten silnik (obojętnie czy fap czy bez) jak się sprawuje?

A ogólnie benzyny jak się sprawują w tych autach? Czy lepiej od razu an diesel'a się nastawić?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2.0 180 u siebie i jestem bardzo zadowolony ;) Wcześniej jeździłem 1.6 w Clio i nie ma w ogóle porównania. Mega elastyczna jazda, samochód zbiera się już od 1500 obrotów na liczniku... i generalnie zgodnie z asystentem "eco-driving" aka "jestem emerytem" jest to nawet zalecany tryb. U mnie spalanie przy 130km/h to 8.5l/100km... w mieście 12.5l/100km. Mieszany cykl - 9.2l/100km. Trochę dużo, aczkolwiek wszystkie moje samochody tyle paliły, więc jestem poniekąd przyzwyczajony. Nie wyobrażam sobie teraz jazdy inną jednostką. Ja diesla odrzuciłem z powodu niskich przebiegów, głównie po mieście na trasie dom --> praca.

 

Co do cen - widziałem fajne czarne Coupe w Warszawie w okolicach 40.000 z w/w silnikiem - od prywatnego, pierwszego właściciela, ale widzę, że już sprzedane :( Ogólnie nie widzę nic ciekawego z tym silnikiem na otomoto według moich kryteriów, ale jak jesteś zainteresowany sprowadzanym z Niemiec - to na pewno coś wyłowisz w okolicach 35.000.

Edytowane przez grabbou
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W meganach III to chyba wszystkie silniki są udane.

Diesle ok - wszystkie sprawdzone jednostki i poprawione błędy z poprzednich generacji.

Benzyny, oprócz 1,6 16V 110KM, to same turbo. Od 1.2 16V (115 lub 130KM) w młodszych egzemplarzach, 1,4 130KM, 2,0 180 lub 220KM no i RS-y 265KM, ale to nie ta półka cenowa.

Przekalkuluj co Ci się bardziej opłaci, czy benzyna czy diesel. Ja bym brał diesla albo mocną benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyny, oprócz 1,6 16V 110KM

To chyba nawet to samo 1.6 o którym pisałem w swoim poście, wszechobecna wersja w Renault :D Z tego co się orientuje, to 220KM już chyba do poliftów wkładali w wersjach GT?

Edytowane przez grabbou
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GT w megankach zawsze miało 160KM w dieslu, 180KM w benzynie. Wersja 220KM sprzedawana była jako GT220.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi. W sumie to jednak te diesle mnie przekonują , głownie ten 130km, bo teraz w obecnym aucie mam 90 (peugeot) i w sumie nie narzekam, to myśle że te 130 było by wsam raz patrząc na mój budżet i stosunek ceny.

 

A powiedźcie mi czy każda wersja ma USB? Oraz czy jest mozliwośc ustawienia świateł na auto, żeby same się zapalały/gasiły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od wersji zapewne. U mnie jest opcja AUTO, nie wiem czy jest na standardzie (jeżeli chcesz trochę poszperać, to polecam popatrzeć na katalog z wyposażeniem Megane, gdzie są rózne opcje i pakiety) Pamiętaj tylko, iż brak LEDów z przodu != brak świateł do jazdy dziennej. Tak myślałem przy zakupie, a w domu okazało się, że jednak są zwykłe żarówki w lampach przeznaczone do tego celu. Co do USB - to nie, są również wersje z gniazdem RCA, na forum jest temat gdzie ktoś próbował przerobić na USB/Jack.

Edytowane przez grabbou
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za info, a jak z tymi światłami, wtedy jak dam 'auto' to w dzień świeca się te do jazdy dzienniej, a w nocy włączaja się drogowe? Bo faktycznie chciałem montowac ledy ale jak mówisze że jest coś takiego to w sumie fajnie, bo pewnie często bym zapominał włączyć światła.

 

A co powiecie o silniku 1.5 110/105km w porównaniu do 1.9 130km, znacznie duza różnica? Bo akurat u mnie 1.5 są chyba z 2-3 oferty w obrebie 100km , a z tymi 1.9 troche mało i musiał bym dalej jechać.

Ogólnie jeżeli chodzi o silnik to interesują mnie wrażenia z jazdy, przyśpieszenie i awaryjnośc, bo spalanie pewnie niewiele się różni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy jak dam 'auto' to w dzień świeca się te do jazdy dzienniej, a w nocy włączaja się drogowe?

 

Tak, jak to funkcja auto ;) Jak wjedziesz do tunelu na dłuższą chwilę - też się włączą. Polecam do tego automatyczne wycieraczki i auto jedzie samo... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to będę szukał, bo na fotkach nieraz widac czy ma przełącznik również w pozycję auto. Tylko ten silnik musze sprawdzić czy 1.5 czy 1.9 i może uda się bez FAP, ale z tym może być ciezko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAPa nie ma się co bać, w renówce są bezproblemowe do mniej więcej 160-180tys km. Jak jeździsz dużo w trasach to wystarczy na dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie teraz w aucie też mam FAP ale obecnie to jednak więcej trasa niż miasto, mam nadzieje że FAP w megance da rade jak nieraz większość czasu to będzie miasto :) widzę, że tych silników 1.5 dużo, a z tymi 1.9 trzeba trochę szukać :)

 

Pytanie mam jeszcze, na nawigacja oryginalna fajnie działa, jeżeli trafił bym wersje z bluetooth to można podłączyć telefon?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!