Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zarzucanie tyłem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Tydzień temu zakupiłem megane II hatchbacka. Auto sprowadzone z Niemiec od pierwszego właściciela z 2003r. Przed zakupem zrobiłem przegląd, zawieszenie wyszło po 70%, hamulce sprawne wszystko sprawne i dobre. Jedynie zbieżność była tragiczna. Pojechałem do znajomego warsztatu gdzie ustawili mi zbieżność. Jednak przy nawet małych prędkość po wjechaniu w mała dziure bądź studzienke zarzyca tyłem. Z tego co czytałem to wszyscy piszą, żeby zrobić przegląd zawieszenia, co zrobiłem i ustawić zbieżność, też zrobiona. Jedyne co przychodzi mi do głowy to jeszcze wyważyć koła, choć nie wiem czy to ma coś wspołnego z zarzucaniem. Miał ktoś taki przypadek, bądź zna się i może mi doradzić co robic???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwości regulacji geometrii w Megane 2 są bardzo ograniczone. W zasadzie można regulować tylko zbieżność przodu.

W moim starym Megane 2( też był to rocznik 2003) zaraz po zakupie, jeszcze na gwarancji miałem wymienianą całą tylną belkę zawieszenia. Powodem były właśnie takie objawy jak opisujesz w swoim aucie. Belka miała dosyć poważnie skopaną zbieżność.

Przed wymianą, sprawdź jeszcze raz geometrię i amortyzatory z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bank krzywa tylna belka.. miałem takie same objawy + darcie tylnych opon.. wymieniałem już dwa razy belkę na używkę uzbrojoną (amory, sprężyny, tarcze, zaciski itp.) - koszt około 200-300zł, koszt geometrii całego auta to 50zł Nastapol Łódź

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed bawieniem się w koszty z wymianą belki na "nową", proponuje przyjrzeć się tuleją w tylnej belce oraz amorką. Miałem podobnie i po wymianie tych elementów tyłek się uspokoił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorki po 70% miały na przeglądzie, ale pojadę jeszcze do mechaników i zobaczą

I co tego że miały. Moje miały też po 70% a wyleciały, bo jak zabujałem autem to 3 razy auto szło góra dół. Po wymianie naciskam i puszczam i od razu się zatrzymuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam,

mam ten sam problem, który jest tutaj opisywany. Pojechałem na stacje diagnostyczną sprawdził mi całe zawieszenie z tyłu i z przodu i powiedział, że tuleje są w porządku, nie ma żadnych luzów, amortyzatory sprawne po 65% i stwierdził, że jest to wina opon... mnie jakoś średnio się chce w to wierzyć. Bujałem także autem, żeby sprawdzić czy amorki poprawnie działają, ale są jak najbardziej sprawne. Jedyne co jeszcze zauważyłem to opony po zewnętrznych stronach widać, że są bardziej zdarte.

Dodatkowo raz tył zachowuje się w granicach normy innym razem (zazwyczaj jak jest cieplej) mam wrażenie, że tył bardziej "ucieka".

Jakby ktoś pomógł byłbym wdzięczny. (Oczywiście byłem u mechanika ale nie ma czasu aktualnie więc staram się tymczasowo znaleźć rozwiązanie na własną rękę)

 

autko to megane grandtour II benzyna 1,6 2006rok

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udałem się do mechanika i powiedział, żeby zacząć od geometrii. Pojechałem do norauto i zrobili mi geometrie przodu i tyłu. Powiedzieli mi, że geometria była tragiczna i żebym omijał warsztat, w którym wcześniej ustawiali mi geometrię. Powiedział, że opony na brzegach by się ścierały, więc koledze wyżej też radze ustawić geometrię przodu i tyłu. Mnie pomogło i jestem zadowolny :)

W norauto kosztuje to 140zł a mnie zrobili jakąś promocje i zapłaciłem 90zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!