Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie :)

Szukałem na forum podobnego wątku, niestety nie znalazłem.

Meganka 3 1.6 110, nówka z salonu odebrana przed miesiącem, przebieg 1200 km. Rano uruchamiam i ruszam, na półsprzęgle lekkie falowanie, puszczam sprzęgło gaz do ponad 2000 i szarpanie czasami mocne /kangur/. Zmieniam bieg na dwójkę i też poszarpuje ale mniej. Gdy złapie temperaturę szarpanie ustępuje, wtedy na jedynce i dwójce przyspiesza płynnie. Zauważyłem też lekki lag na pedale gazu, duszę a reaguje z małym opóźnieniem. Wybieram się do aso ale nie chciałbym aby mnie zbyli. Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie może co to może być? Dodam jeszcze, że Check się nie zapala.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ten post spadł mi z nieba, ponieważ przed wczoraj zauważyłem to samo w swojej Megance. Pierwsze co to pomyślałem że coś ze sprzęgłem, ale auto ma rok i jest użytkowane w sposób normalny więc było to dla mnie dziwne. Oczywiście po rozgrzaniu problemu nie ma. Czyli wychodzi, że się nie ma czym się przejmować, lać benzynę i jeździć dalej :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wygląda. Trzeba tylko obserwować czy się nie nasila. A swoją drogą to jest jakaś niedoróbka Renault. Samochód nie powinien tak się zachowywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w TCe jest to samo - jak jest zimny to przy rozpędzaniu czuć takie delikatne szarpnięcia w pewnym zakresie obrotów. Jak się zagrzeje jest ok. Możliwe że komputer przy zimnym silniku źle steruje dawką paliwa. Gdzieś czytałem, że jak ktos zrobił program to objawy zniknęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili, gdy silnik na zimnym trochę popracuje objawów praktycznie nie ma. Fourier co masz na myśli pisząc, że ktoś "zrobił program"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chip tuning. Tak jak pisałem wcześniej - wydaje mi się że przy zimnym silniku jest źle dobierana dawka paliwa (źle zrobiona mapa zapłonu).

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Byłem z tym szarpaniem w aso i zbyli mnie aktualizacją oprogramowania mówiąc, że niedługo na pewno będzie. He he he na pewno, ale nie do tego silnika, który oferowany bedzie w krajach trzeciego świata co najwyżej. Powoli tracę cierpliwość bo usterka ewidentne jest związana z temperaturą silnika. Czasami tak poszarpuje, że ujechać nie można. I koniec z tłumaczeniem, że ten typ tak ma bo to brednia jakaś. W końcu wszyscy użytkownicy meganek 3 z tym silnikiem się nie skarżą. Aso ewidentne bierze na przeczekanie.

Poza tym przejechałem 3 tys. Km 80% na trasie jak emeryt a najniższe spalanie wg kompa 8.7. Coś tu jest nie tak. Peugeota 307 nie musiałem docierać przez 3 tys. by palił poniżej 8 w takich samych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!