Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu z pomocą blokad


Edison

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam kompletny rozrząd do silnika 1.5dci 66kw 2006r wraz z blokadami. Czy mógłby mi ktoś objaśnić jak za pomocą tych blokad w bardzo prosty sposób wymienić pasek? Wszędzie są tylko rysunki z których niewiele rozumiem a chciałbym zrobić to sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana rozrządu nie jest taka prosta. Musisz oprócz blokad posiadać klucz dynamometryczny do dokręcenia śruby mocującej koło napędzające pasek akcesorii na wale korbowym. By odkręcić śrubę na wale korbowym musisz zablokować wał korbowy najlepiej wkładając duży śrubokręt w zęby wieńca rozrusznika.

Poniżej krótki opis momentów dokręcania koła napędzającego pasek akcesorii na wale korbowym. Pamiętaj, że tam nie ma klina i to koło musi być dokręcone zgodnie z opisem..

"Dokręcić momentem oraz kątowo (wał korbowy oparty o blokadę GMP):

- śrubę mocującą koło pasowe akcesoriów (śruba M12) : (60 Nm + 100° ± 10°),

- śrubę mocującą koło pasowe akcesoriów (śruba M14) : (120 Nm + 95° ± 15°)"

A tu ogólny opis jak ustawić rozrząd.

wymiana rozrządu.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie ten brak klina mnie martwi

A czym tu się martwić? Dokręcasz z zalecanym momentem i po problemie. Wał i tak ustawiasz na blokadzie

Są podane dwa momenty dokręcania, dla śruby 12 jest mniejszy bo tam zdaje się, że jest klin. Dla śruby 14 jest dwa razy większy bo tam nie ma klina. Mój samochód jest z 2004 roku i klina nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części zostały już zamówione.

Chciałbym opisać jak ja widzę wymianę rozrządu wg mojego rozumowania, proszę jeśli się pomylę żeby ktoś mnie poprawił, tak więc:

Korzystając z rysunku który podesłał powyżej aniewa, ustawiam wał korbowy w górnym martwym punkcie obracam wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara aż do momentu gdzie koło zębate wałka rozrządu ustawi się tak aby przez otwór w kole włożyć blokadę. Następnie gdy ustawi mi się koło zębate wałka rozrządu wkręcam blokadę w blok silnika i obracam wałem również zgodnie z ruchem wskazówek zegara tak aż wał oprze się o koniec blokady. Następnie wkładam dopiero blokadę w koło zębate wałka rozrządu. Dopiero po zablokowaniu wszystkiego zdejmuję koło pasowe osprzętu silnika, luzuję napinacz i zdejmuję pasek. Zakładam nowy pasek rozrządu znacznikami które są na pasku i na kole zębatym i pompie wtryskowej (nie wiem czy jest jakiś znacznik również na kole wału z wyjątkiem klina) Napinam pasek, w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara żeby wskaźnik znalazł się pod wyciętym wskaźnikiem. Zakładam koło pasowe, i wyjmuję blokady rozrząd.Obracam wałem korbowym dwa pełne obroty do momentu gdy mam możliwość wprowadzenia ponownie blokad rozrządu. Jeżeli ponownie blokada podpasuje w otwory to mogę mieć pewność że wszystko udało się poskładać prawidłowo? Co do momentów dokręcenia śrub to tak jak wyżej wspomniał aniewa a przy pompie są dużo mniejsze śruby których momentu dokręcenia nigdzie nie znalazłem ale ja to zrobię na nie więcej niż 20-25Nm - po prostu "z czuciem":)

Po co podajesz link do portalu aukcyjnego skoro za chwilę i tak wygaśnie ?

W tym przypadku nie ma sensu. - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KZFR?

W dieslu? Nie ma w dieslu tego wynalazku.

Skoro pytasz czysto teoretycznie, to znajduje się w silniku benzynowym na wałku rozrządu od strony dolotu.

Odnośnie objawów - polecam + opcja <szukaj>

Wszystko jest na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo, a morze orientujesz się z jaką siła trzeba dokręcić KZFR i ewentualnie pozostałe elementy przy wymianie rozrządu w MII 1.6 16V?

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!