Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mocowanie amortyzatora wypadło z belki


Rekomendowane odpowiedzi

Zmień lepiej tego mechanika bo wydaje mi się, że próbował to spawać. Nawet nie chciało mu się śruby wymienić i zrobić to jak należy. W belce widać resztkę gwintu. To trzeba wykręcić i dopiero dalej naprawiać mocowanie amorka do belki o ile jest to możliwe aby zrobić jak w megance II/ sceniku II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze raz powtórzę.

- Wykręć z belki urwaną śrubę.

- Wybij urwaną śrubę z trzpienia przy amortyzatorze.

- Wyczyść gniazdo w belce i trzpień.

- Można użyć gwintownika (odpowiedniego, nie wiem jaki tam jest gwint, może być M10 lub M12, trzeba sprawdzić)

- Wsadź trzpień w gniazdo, ma być dobrze spasowany.

- Znajdź odpowiednią śrubę, z gwintem ok 2cm na końcu, reszta nie ma być gwintowana. Długości śruby nie podam bo nie wiem, powinna wyjść z pomiarów urwanej śruby.

- Wszystko skręcić i powinno być git, śruba nie ma być zakręcona na chama bo jak auto wpadnie w większą dziurę to się na bank urwie, odpowiedni moment znajdziesz w SN.

Trzpienia nie można gwintować, bo śruba się urwie. Śruba ma się ślizgać w tym trzpieniu, a trzpień w gnieździe belki.

PS

Zmień mechanika, bo to jakiś wymieniacz, a nie prawdziwy mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Panowie. Zwracam honor. Sami rozumiecie - rano laweta, popołudniu odbiór, w trakcie trasy - awaria. Dzień świra jak to mówią. Porównałem właśnie oba zdjęcia z przed i z po naprawie. I też mi coś wygląda na próbę spawania.

Jutro będzie gorąca linia. Co do mechanika - godny polecenia, ale samochodem zajmował się akurat jeden z pracowników.

Serwisowałem u niego niejeden już samochód. I gdyby trafiło na Japończyka czy Niemca - nie zadawałbym takich idiotycznych pytań. Niestety to mój pierwszy Francuz i pierwsza usterka w karierze kierowcy, tego typu. :unsure:

 

Ps. Przemo w SN ? Co masz na myśli ? Przeczytałem twój tutorial, i nie obraź się, bo nie chcę żeby to zabrzmiało niewłaściwie, ale wygląda mi to na rzeźbę. Mam założone w pełni gwintowane zawieszenie, więc całość jest dość sztywna i twarda i nie wiem czy twoje rozwiązanie będzie trwałe. A naprawdę nie chciałbym się obudzić z urwanym zawieszeniem w trakcie szybkiej jazdy. Trzeba będzie zmienić belkę - to ją zmienię. Nie chce natomiast robić tzw "druciarstwa" ze względu na koszty. Bezpieczeństwo przede wszystkim. Nie neguje że to rozwiązanie jest złe. Może na seryjnym zawieszeniu - jak najbardziej. Niestety moje seryjnym nie jest. Jak uważasz? <piwko> To co się stało wskazuje na zużycie gniazda w belce, czy czegoś innego ?

Edytowane przez MegiMeg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SN to Sam naprawiam.

P_r_z_e_m_o - napisał ci jak to się robi fachowo.

Druciarstwo to jest to co ci zrobili teraz.

Godny polecenia i zaufany mechanik piszesz a nie umie tak prostej sprawy zrobić - dopilnować pracownika :) <czerwona>

I gdyby trafiło na Japończyka czy Niemca - nie zadawałbym takich idiotycznych pytań.

A jakie to ma znaczenie :?: Podobne rozwiązania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SN=Sam Naprawiam, kompendium wiedzy, dodatkowo serwisówki, są na downlodzie, ściągnij i poczytaj.

To co się stało wskazuje na zużycie gniazda w belce, czy czegoś innego ?

Nie, raczej na dokręcenie śruby na chama, jak to mówią.

Amortyzator ma się ruszać w mocowaniu a nie być sztywno skręcony. W takim przypadku puści najsłabszy element.

Nie mam pojęcia po co tam masz tzw. "gwintowane zawieszenie". Nie dałeś zdjęć całej belki.

Nie obraź się, ale jeżeli belka nie jest modyfikowana konkretnie pod to "gwintowane zawieszenie" to możesz te amortyzatory ze sprężynkami sobie wyrzucić i będziesz miał tak samo, a chyba nawet lepiej.

Jeżeli masz zamiar zmodyfikować tylne zwieszenie w Megane I to sobie o tym poczytaj, choćby na tym forum.

Bez modyfikacji belki wsadzenie amortyzatorów ze sprężynkami, którymi możesz sobie od czasu do czasu pokręcić, to o d... rozbić i tyle w tym temacie.

To co napisałem nie jest rzeźbą tylko przywróceniem do poprzedniego stanu, właściwego.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Na wstępie bardzo dziękuje za odpowiedzi :tyty: Odniosę się do wszystkiego, tak, aby był jasny pogląd na sytuację :)

 

A jakie to ma znaczenie Podobne rozwiązania

Kolego Prezes, nie zgodzę się ;) Na forach moto jestem od bodajże 2003r (start na forach Hyundaia i Fiata). Od 98r posiadałem ponad 20 samochodów, często różnych marek z naciskiem na japońskie, niemieckie, trochę włoskich i koreańskich - kończąc na francuskim autku. Po prostu to co często jest usterką w jednej marce, w drugiej jest często bezawaryjne, zaś co innego awaryjnym jest i tak w kółko.(przykładowo mało kto wie że Ford wymyślił stosowanie dwumasy w Mondeo Mk3 w....benzynie i że kończące sprzęgło nie objawia się ślizganiem tarczy, wyciem łożyska czy problemem z wysprzęgleniem jak to ma miejsce w każdym cywilizowanym samochodzie - a jedynie problemem z wrzuceniem 1-ki.) Tak więc w trakcie mojej historii tego typu usterka, którą opisałem przytrafiła mi się po raz pierwszy. Mimo sporego już kilometrażu na liczniku :)

 

SN=Sam Naprawiam, kompendium wiedzy, dodatkowo serwisówki, są na downlodzie, ściągnij i poczytaj.

Bardzo dziękuję za info. :)

 

Nie obraź się, ale jeżeli belka nie jest modyfikowana konkretnie pod to "gwintowane zawieszenie" to możesz te amortyzatory ze sprężynkami sobie wyrzucić i będziesz miał tak samo, a chyba nawet lepiej.

Nie obrażam się absolutnie :) Kupiłem już na gwincie (w całości, nie tylko na tylnej belce - skąd ten pomysł?). Obniżony o ok. 3.5-5cm. Uważasz, że to nic nie daje w stosunku do standardowego zawieszenia ? Miałem już z tym do czynienia, dokładniej montowałem Weiteca i Eibacha do koreańczyka, kiedy w PL - te nazwy jeszcze niewiele komuś mówiły. Nie tylko zawieszenie jest zmienione, ale i układ wydechowy - w całości przelotowy, całkowicie zmieniony i doprowadzony dolot powietrza do sporych rozmiarów stożka, usztywnienie budy poprzez rozpórkę na kielichach.

Innymi słowy - samochód jest "porobiony" - oczywiście do zastosowań amatorskich, bo jakże by innych ? :)

 

Bez modyfikacji belki wsadzenie amortyzatorów ze sprężynkami, którymi możesz sobie od czasu do czasu pokręcić, to o d... rozbić i tyle w tym temacie.

Przepraszam, ale czy mógłbyś konkretniej ? O jakiej modyfikacji belki tylnej mówisz i w jakim celu ? Szczerze mówiąc pierwszy raz się spotykam z tematem, aby modyfikować tylną belkę przy zakładaniu obniżonego gwintu. Dlatego ciekawi mnie to.

 

Panowie - faktycznie w kilku sprawach macie racje. Dopytuję bo teraz już macie jasność. Moja wiedza o RENI jest mizerna. :) A co samochód to inny obyczaj jak to mówią.

Edytowane przez MegiMeg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem kiedyś taki samochód w wersji Montecarlo 98 rok. Wymieniłem z tyłu amorki na gazowo-olejowe i po 2 miesiącach urwał się w nich pręt, który jest wkręcony w górną tuleje amorka, w drugim po jakimś czasie zrobiło się to samo. Pękło na pierwszym zwoju tegoż patyka który wychodzi z amora. Te amorki są zamontowane pod bardzo dużym kontem - siły które tam działają będą większe jak przy aucie z amorami prawie na pionowo a Ty tam jeszcze masz sprężyny, które pewnie zwiększają te siły. To tylko kwestia czasu kiedy się druga strona urwie. Jak naprawisz belkę to załóż normalne amorki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elwik faktycznie jest dokładnie tak jak mówisz. Amortyzatory są zamontowane pod dość sporym kątem. Szczerze mówiąc też byłem tym zdziwiony (konstrukcją bo dotąd wszędzie miałem proste). Jeśli rzeczywiście takie "doraźne" naprawy nie pomogą, to chyba kolego czeka mnie wymiana całego zawieszenia na stockowe. A chciałem tego uniknąć bo "do twarzy" obniżonej. :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak do końca to nie wiesz jak to będzie wyglądać.Na próbę wyjmij te wynalazki i zobacz jak będzie. W mojej Montecarlo z przebiegiem 230 tys drążki skrętne tylnej belki były już wyrobione i auto siedziało za bardzo....osobiście mi się to nie podobało i chciałem to jakoś podnieść.Ale zaczęło auto bardzo mocno korodować i sprzedałem.Wyjmij te amory i zobacz czy ci to odpowiada.Potem naprawa i zwykłe trzeba założyć. Mi nawet zwykłe się urwały :)

 

Po kropkach, przecinkach stosujemy enter!!! Poprawiono w kilku postach!!! Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elwik czy jest jakiś sposób żeby się tego typu usterki pozbyć na stałe ? Bo nie oszukujmy się :rolleyes: samochodzik z tą wagą z 2 litrówka, zasuwa :applause: a średnio komfortowe myśleć o zawieszeniu cały czas hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt jest że się urwało. Naprawa tego bez tokarza żeby dotoczył odpowiednią wkładkę nad wymiarową się nie uda. Tam w belce trzeba wytulejować to gniazdo, żeby nie miało jaja (było idealnie okrągłe) potem nad wymiarowa wkładka z gwintem na amor lub z szpilką na amor. I prasą przenośną wcisnąć to na ciasno. Jakiś kołek sprężysty przez środek mile widziany. Tak bym widział naprawę tej belki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MegiMeg, tył auta można obniżyć obracając drążki skrętne na wieloklinie. Przy fabrycznym zawieszeniu do tego trzpienia jest przykręcony tylko amortyzator, z tyłu nie ma sprężyn. W Megane Coupe 2.0 jest tylna belka 4drążkowa i jest sztywniejsza od zwykłej, trzeba tylko dobrać odpowiednie amortyzatory (fabryczne) i tył jest twardy, bdb do jazdy po autostradzie :rolleyes: , gorzej po naszych drogach :( .

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh. Widzę Panowie, że to grubszy temat z naprawą tego elementu :unsure: No zobaczymy co mój mechanik powie :) tzn jak mu pójdzie. Oczywiście poinformuje was. :rolleyes: Jeśli docelowo nie będzie się dało inaczej, to po prostu wywalę cały sportowy zawias, i wrzucę stockowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!