Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od dłurzszego czasu mam problem z wentylatorem chłdnicy wogule sie nie włacza zrobiłem juz wszystko co tylko mozliwe a przynajmiej tak mi sie wydaje, wymienie co do tej pory zrobiłem

 

* wymiana włcznika tego wkrecnego w chłodnice

*wyczyszczenie chłodnicy

*wyjecie termostatu pozostawienie na duzym obiegu

*wymieniłem rowniez bezpiecznik termiczny

*sprawdzłem wszystkie bezpieczniki i przekazniki

 

Jak zewre styki w termowłaczniku wentylator sie kreci gdy podgrzeje opalarka rowniez sie kreci. co moge jeszcze sprawdzic bez specjalistycznego sprzetu a nie zepsuł czegos. Czy da cie jeszcze wogule to naprawic

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

Tragedia, słownik ortograficzny sobie kup.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim aucie? Przy jakim silniku?

W profilu Scenic II 1,9, tag przy temacie MeganeI PhI, więc?

Jak zewre styki w termowłaczniku wentylator sie kreci gdy podgrzeje opalarka rowniez sie kreci

Czyli działa jak ma działać.

 

PS

W zasadzie powinno to coś wylądować w koszu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumie dziala jak ma dzialac to mi nic nie pomogli dzięki za chęć pomocy ale więcej konkretow samochód to Mégane I 1. 6 8v 1997r 55kw 75km z Klima

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 -Prezes

 

Dodano: 26 maj 2015 - 07:16

więc nie mogę liczyć na pomoc na tym forum dzięki

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termowłącznik ilu masz pinowy? Czyli jak odpalisz klimę to się nie uruchamia, po podgrzaniu termowłącznika opalarką wiatrak się odpala na krótko też, wychodziło by na jakiś problem z zasilaniem termowłącznika sprawdź oporność czujnika temperatury na komputer (ten z białą wtyczką) i porównaj go z tym co idzie na licznik (brązowy) wartości powinny być takie same jakieś delikatne różnice są dopuszczalne.

post-20686-0-69660600-1432664995_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Oporność czy rezystancję :?: To są dwie różne wielkości

Czyżby ?

"Rezystancja (opór elektryczny, opór czynny, oporność, oporność czynna) – wielkość charakteryzująca relacje między napięciem a natężeniem prądu elektrycznego w obwodach prądu stałego. W obwodach prądu przemiennego rezystancją nazywa się część rzeczywistą zespolonej impedancji." cyt.Wikipedia

W autach mamy do czynienia z prądam stałym ,więc chyba jednak to to samo

Edytowane przez 11348
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ELEKTRONICE nie ma czegoś takiego jak oporność, opór.

Można ją rozpatrywać jako "Oporność właściwą" ale poprawna nazwa to rezystywność.

Z tej samej Wikipedii, która nie jest tu autorytetem.

Rezystywność (oporność właściwa, opór właściwy) – wielkość charakteryzująca materiały pod względem przewodnictwa elektrycznego.

Zobacz też na jednostki:

Jednostką rezystywności w układzie SI jest om⋅metr (Ω·m).

Błędnie też się używa określenia opór.

Jak mawiał mój (starej daty) nauczyciel jak ktoś powiedział "opór", to zawsze słyszał poprawkę, że opór to był stawiany w czasie II-giej Wojny Światowej.

Rezystancja, o którą nam chodzi jest w Ohmach - tyle lekcji fizyki, podstaw elektroniki.

Właśnie takich argumentów i nazw używają ludzie oporni na wiedzę, którą ktoś błędnie im wpoił na którymkolwiek z etapów edukacji :D

Teraz wróćmy do właściwego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie takich argumentów i nazw używają ludzie oporni na wiedzę, którą ktoś błędnie im wpoił na którymkolwiek z etapów edukacji :D

Nie wiem czy to do mnie ta aluzja i do mojej wiedzy ,nie będę tu więc dyskutował z Kimś kto ma wiedzę znacznie przekraczającą wiadomości z Wikipedii .

Wracamy więc do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Zrób zdjęcie wnętrza czarnej skrzynki z przekaźnikami, to powiem Ci który jest od pierwszego a który od drugiego biegu wentylatora. Można je wtedy wyjąć i włożyć mostek czy zakręci motor wentylatora. Jest tam jeszcze dioda prostownicza włączona w obwód przekaźnika małej prędkości. Ją też trzeba sprawdzić. Ona odpowiada za prace wentylatora przy włączeniu przycisku klimy. Jest tam jeszcze przekaźnik pompy paliwa ale proszę o zdjęcie żeby nie pomylić lokalizacji.

 

Niezależnie czy czujnik jest dobry czy uszkodzony, po włączeniu klimy powinien się w tym modelu włączyć pierwszy stopień chłodzenia właśnie za pośrednictwem owej diody prostowniczej. W temacie o klimie megane 1 są zdjęcia i opisy przekaźników.

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby się nie otwierał to chłodnica nie byłaby gorąca. Dotknij ją i oceń czy parzy. Te dwa przekaźniki które masz na płycie to 1 i 2 prędkość wentylatora. Wyjmij je i włóż mostek w ich miejsce miedzy pinem 30 a 87. Na przekaźniku powinny być te oznaczenia. Jak wentylator zakręci to wiadomo że problem w sterowaniu przekaźnikami.

 

A ten od pompy paliwa to dlaczego masz tak na kabelkach? Odcięcie pompy przy LPG :)? Czy brak zasilania przekaźnika i zrobiłeś bajpasik. Nachodzi mnie taka myśl że skoro masz dodatkowe zasilanie do przekaźnika pompy paliwowej na pin 30, to pewnie zabrakło tam prądu. Za akumulatorem jest jeszcze jedna skrzynka z Big bezpiecznikami. Jest tam bezpiecznik pompy paliwa.

 

A na tym pomarańczowym bezpieczniku z zdjęcia masz napięcie? On jest od wentylatora.

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!