Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

M/S II Injection Fault , problem z uruchomieniem


pol555

Rekomendowane odpowiedzi

MEGANE II 1,5 dCi, 82KM, 101 000 km

Dzisiaj po raz drugi zdarzyła mi się ta sama sytuacja. Zatrzymałem samochód, pojawił mi się komunikat "injection fault" i zgasł silnik. Za każdym razem gdy naciskałem start, pojawiał się znów ten komunikat i rozrusznik nie kręcił.

Próbowałem odłączyć akumulator. Nie pomogło. Dopiero po kilku odłączeniach, kilkudziesięciu naciśnięciach start/stop udało się. Trwało to ponad godzinę.

Taka sytuacja zdarzyła mi się już drugi raz. Od tamtego razu przejechałem około 5tys. km. Może dwa razy podczas jazdy komputer pokazał mi ten komunikat "injection fault" ale silnik nie zgasł.

Nie zaobserwowałem spadku mocy.Samochód odpala "z dotyku".

Czy ktoś miał podobny problem?

Pozdrawiam

Pracuje raczej normalnie jeśli chodzi o głośność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie chcę wprowadzać wbłąd ale ja mam też 1,5 dCi 130 tyś km i ostatnio tak samo miałem to się okazał rozrusznik do wymiany...

Nie było tylko napisu injection fault...

ale po wyłączeniu silnika już się nie włączył... dopoeiro po XXX razach zaskoczył.

Wyłączłem i już nie odpalił...

Dodam do tego (potwierdzone w ASO) że jak rozrusznik jest kaput to komputer rozładowuje akumulator żeby nie móc odpalać "na pych".

Może to jest przyczyną...

btw. Rozrusznik 200 zł wymiana 100 zł :?:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie rozrusznik. mam już diagnozę.

pojechałem do aso i stwierdzili:

1. uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji

2. uszkodzona wiązka - dostała się woda i zgniła izolacja, przewody...

właśnie jestem w trakcie wymiany czujnika i naprawy wiązki.

podobno ten komunikat i problem z odpaleniem był spowodowany jakimś zwarciem - komp nie pozwalał uruchomić.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

pol555, Mam pytanie - injection fault zapalało Ci się również podczas jazdy?

 

Ja mam taki sam problem tylko nie miałem jeszcze nigdy problemu z zapalaniem. Od czasu do czasu przy wyprzedzaniu jak auto wchodzi na obroty pojawia mi się ten komunikat na moment i zapala się czerwona lampka żeby zatrzymać pojazd ale gaśnie za kilka sekund i potem jeżdżę kilka tygodni i nic się nie dzieje. Nie wiem w czy może być przyczyna?

 

Może wiesz jakie są objawy przy problemach z wtryskiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam,

dolaczam sie do tematu poniewaz wlasnie dzisiaj po raz pierwszy pojawil mi sie ten komunikat "injection fault" + kontrolka stop... zapalilo sie na moment i zgaslo... nie wiem czemu zniknal komunikat poniewaz jak zobaczylam ze wyskoczyl zatrzymalam auto (ale go nie zgasilam) i komunikat zniknal... i wiecej go nie widzialam... czytalam na forum ze niektorym przy "przeciaganiu" auta na biegach wyskakuje komunikat "check injection" ja dzis gwaltownie ruszylam pozniej tez "przeciagalam" troche auto na biegach ale nie wiem dokladnie jakie byly obroty na jakich biegach i przy jakich predkosciach... co to moze byc?? i co sprawdzic?? bo przestraszylam sie jak zaczelam czytac posty tutaj bo ceny sa kosmiczne...:/

z gory dziekuje za odpowiedzi

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście! Wymieniłem lecz sam świece NGK i troszkę zostało za robociznę w kieszeni! :)

Sorry za tak późną odpowiedź po prostu nie zawsze znajduję wszystko co chcę i to trwa.

Pozdrawiam.

 

Jeszcze jedno! Pozostała wielka satysfakcja :) :) :) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie pojawił się ten problem u mnie: injection fault plus kontrolka stop. Pojawiło się 3 razy na 2 tys km. Zawsze przy dynamicznym ruszaniu spod świateł. Kontrolka stop po kilku sekundach gaśnie, komunikat o błędzie wtrysku znika chwilę potem. Auto nie traci mocy, nie dławi się, nic się zupełnie nie dzieje. W poprzednim aucie (Tigra) zapchany EGR objawiał się szarpaniem i nierówną pracą. A tu nic.

 

Udało się komuś rozwiązać ten problem?

 

Zastanawiam się też, do jakiego momentu mogę ignorować te komunikaty, żeby jednak nie doprowadzić do jakiejś większej awarii. Póki co wlałam preparat Shella do czyszczenia wtryskiwaczy, just in case :)

Do warsztatu nie chcę na razie jechać, bo mi od razu będą chcieli wtryskiwacze wymiać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zapalił mi się Servis i Check injection podjechałem na komputer i okazało się że paliwo uszkodziło 3 wtrysk. Skasowałem i po 2 dniach znowu się pokazał, dolałem do pełna BP Ultimate, i taki specyfik do czyszczenia wtrysków STP, i czekam czy zgaśnie sam.

Komunikat zapala się w czasie spokojnej jazdy, żadnego przeciągania silnika itp.

 

Samochód ciężej odpala, po nocy za 2 razem, jak jest ciepły to bez problemu. Pracuje równiutko, cicho, bez zarzutu. Przyspiesza i chodzi bez zmian. Po skasowaniu błędu odpalał bez zarzutów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!