Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

M/S II Injection Fault , problem z uruchomieniem


pol555

Rekomendowane odpowiedzi

Kupione w lutym 2010 stan 165 000

180 000km (2010r)"injection fault+stop" wyswietlał sie przy predkościach powyżej 70km/h przy mocnym zwiekszeniu obrotów dosyc sporadycznie

210 000km (2011r)"injection fault+stop" wyświetlał sie coraz częściej juz od 40-50km/h

220 000 (2012)"injection fault+stop"wyświetla się coraz cześćiej już od 20km/h, do tego dochodzą problemy

z odpalaniem ciepłego silnika(odpala za 2gim potem za 3cią próba, wyświetlajac stop+injection fault), zimny silnik odpala bez problemow.

Pisząc ciepły silnik mam na myśli zakres wskaźnika temperatury miedzy ćwiartka a połówka.

Sytuacja z odpalaniem tak wyglada, ze rozrusznik kreci kreci i kreci, ale nie słychać żeby próbował "klekotac"

235 000 (2012) Pierwsze mrozy, problemy zarówno z odpalaniem na zimno(2, 3 proby)

(ale odpala po mniejszej ilości prób niż jak jest ciepły) jak i na ciepło(tu trzeba czasem nawet 5 razy probowac).

 

Którejś nocy było -5 i samochód rano kreci kreci i nie odpala wogóle, tylko pozdrawia mnie swoim "stop+ injection fault".

Poczekałem 5 dni aż mrozy miną, ale codziennie po robocie katowałem akumulator próbując odpalać.

6dnia przyszło ocieplenie +2, ale fura dalej nie odpala, dodatkowo próbowała wyświetlić choinkę(abs, pasy, akumulator), wiec doszedłem

do wniosku ze trzeba podładować akumulator. Po calej nocy ładowania samochód odpalił jak dawno nie odpalał,

dosłownie w czasie rzeczywistym po dotkniecu guzika start. Żadnego komunikatu o błędzie. Motor od razu zaklekotał.

Wyłączałem i włączałem go jeszcze 7 razy. Sytuacja bez zmian-szybki start bez komunikatów.

 

Pojechałem go "przetestować", sytuacja wróciła do tej z 2010 roku. Ostro przyspieszałem, a megi pozdrawiała

mnie dopiero przy 70km/h.

 

Nic z tego nie rozumiem, alternator był rok temu robiony, przy okazji wymieniłem niepotrzebnie akumulator.

Samochód odstawiłem tego samego dnia (zanim się rozmyśli) do warsztatu.

O postępach będę informował.

Edytowane przez pokrusch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po calej nocy ładowania samochód odpalił jak dawno nie odpalał,

Po prostu zresetowały się błędy,powrócił do stanu z dnia zakupu i teraz problemy będą od nowa narastać.

po dotkniecu guzika start

Czyli masz pewność,że czujnik wału i świece żarowe sprawne.

kreci kreci i kreci, ale nie słychać żeby próbował "klekotac"

Powinien chociaż próbować. Brak wtrysku,za ubogi?

Czekamy na,,werdykt'' mechanika.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tom2125 ->tak jak mówisz, zresetowała się pamięć w kompie. Ale nie wpadłem na to by podczas mrozów odłączyc aku, gdy kręcił, kręcił, nawet pompowałem gruchą a nie było słychać prób "klekotania".

Najlepsze jest to, że od maja 2012 jak odpalał to kręcił coraz dłużej i dłużej, a tu taka niespodzianka po naładowaniu aku zimą:mrgreen:.

 

stock844-> przy jakim przebiegu miałeś problem z wtryskiem(jednym czy kilkoma?), i czy wymieniłeś/zregenrowałeś tylko te niesprawne?

Jaki masz obecnie przebieg i czy megi pozdrawia Cię nadal Injection faultem, choć sporadycznie?

Lejesz jakieś ulepszacie do paliwa? Ja jeżdzę od kupna na zwykłej ropie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się że nie naprawiłem tego samochodu poprzez naładowanie akumulatora. To by było zbyt piękne - a szkoda:)

Problem już się dosyć "nanarastał" od przebiegu równego 220 000km;

teraz jest najwyższy czas by go rozwiązać. Nie mogę jeździć samochodem nie będąc pewny czy mi odpali np. 100km od domu.

O ile odpali rano żebym mógł odjechać od domu na te 100km...:mrgreen:

Odstawiłem furę do mechanika który też jeździ dci, i tylko on ją naprawiał od 2004(poprzedni właściciel też go tam robił.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem z wtryskiem przy przebiegu 108 tys. , regenerowałem ale nie polecam, w końcu kupiłem 2 nowe po okazyjnej cenie(od tej pory (lipiec) spokój)Obecnie na wtryskach 25 tys. , odpalanie od strzału, leje tylko na zime no-gel, żadnych ulepszaczy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Trochę czasu minęło, sytuacja na froncie rysuje się następująco:

wtryski powędrowały do warsztatu, tam w labie okazało się że min. pełno na nich opiłków z pompy, między innymi badane też było paliwo na jakim jeżdżę i ten test został zdany.

Wszystkie zaworki do wymiany (270zl sztuka), i trzy końcówki wtrysków (120zl. sztuka) + robota (120zl sztuka).

Razem 2000. Można się załamać.

Ale aby mieć gwarancję na rok należy wyczyścić przewody paliwowe, smoka z baku i pompę wtryskową sprawdzić (nie rozumiem jak metal może się łuszczyć, ale przy 1600barach może to możliwe). I wylać z baku całe paliwo.

Pompa w najlepszym wypadku -jeśli trzyma ciśnienie, ma ma kosztować 400ziko, czyszczenie przewodów mam gratis, bo gościu powiedział że jestem jednym z niewielu klientów, którzy robią furę dla siebie, a nie by podpicować i sprzedać.

Razem z fakturą mam dostać parametry z labu każdego z wtrysków.

Zobaczymy jak będzie sie spisywać bo naprawie furka, jeśli "Fault" będzie dalej rzucany np. przy 130km/h jak 4 lata temu, to sprzedaje megi i kupuje albo 1.9dci, albo

Fabie na pompowtryskach albo LPG. Potrzebuje czegoś co nie będzie co 8 miesięcy unieruchomione, chociaż fakt ze wcześniej jeździła bez zarzutu.

 

Edytowalem w celach poprawy ogonków, admin chyba jest polonistą:lol:

Edytowane przez pokrusch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem auta i tu co ciekawe dzieje się tak jak auto jest ciepłe, przy zminmym silniku odpala bez problemu. Przy odpalaniu pojawia się injection faul auto odpala za 3-4 a czasem i 6 razem. Nie zauwazyłem spadku mocy czy jakiegoś kopcenia. Czasami przy przyspieszaniu na 5 biegu zapala sie napis injection faul ale zaraz znika. To co tu przeczytalem jest przeważnie przy zimnym silniku a ja mam przy ciepłym.

Zalałem specyfiku do ropy do czyszczenia wtryskiwaczy i nic to nie dało.

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem ?

<<pokrusch>> jak poszło u mechanika ?

Edytowane przez jelonpan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, u mnie w megance 1.5dci 82km 2003r. jest taki problem przy minusowych temperaturach długo kręci i zapala się injection defaillante. Zauważyłem, że jak przy odpalaniu pompuje gaz lepiej zapala czasami bez injection defaillante ale też nie zawsze. Gdy już zapali pochodzi 30sekund i ją zgaszę zapala od strzała. Auto nie traci mocy. Ostatnio zaczęła więcej palić aktualnie komputer pokazuje 8.3/100km, gdzie miesiąc temu było to 7.5/100, a jesienią 6.2/100. Podpiąłem pod OBD i pokazało błąd P0089 - Układ napędowy Suction control valve stuck - nie wiem czy dobrze rozumiem ale może chodzi o zawór EGR? Filtr paliwa był wymieniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Temat przeniosłem i połączyłem z tym. - damiar

Witam drodzy koledzy , mam problem z moja megane wjechałem samochodem do garażu wszystko było ok, po 2 dniach chciałem jechać na miasto, wchodzę do samochodu niby wszystko ok, wkładam kartę, naciskam start i było piiiip na ekranie wyskoczył błąd injection fault. rozrusznik kręci lecz megi nie odpala sprawdziłem świece jedna była padnięta wiec wymieniłem, wymieniłem filtr paliwa , dalej to samo podłączyłem pod kompa ale nie pod clipa bo nie mam dojścia do takiego sprzętu, błędy które wyskoczyły to:

DF046 battery voltage, excess voltage

DF 038 computer internal electronic fault

DF097 camshaft sensor circuit , configuration initalisation, signal incoherence

 

Sprawdzany też przez zwykły OBD II i wyskoczyły takie błędy:

P0120 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "A" Circuit

P0200 Injector Circuit / Open

P0340 Camshaft Position Sensor "A" Circuit

p0381 Glow Plug/Heater Indicator Circuit

P0685 ECM/PCM Power Relay Control Circuit /Open

 

Bezpieczniki posprawdzałem, wydają się być ok, interesuje mnie szczególnie 1 błąd z aku po przetłumaczeniu wychodzi zbyt wysokie napięcie włożyłem inny aku i jest to samo czy ktoś ma jakieś pomysły co może być nie tak?? Bardzo pilne bo zostałem bez samochodu z góry dziękuję za pomoc...

 

MEGANE II, 1.5 DCI, 106 km ,2005r

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 - błąd komputera wtrysku

46 - Napięcie akumulatora

97 - czujnik wału

Jeżeli akumulator jest dobry to problem jest z zasilaniem komputera wtrysku.Dwa pozostałem mogą być wynikiem tego pierwszego .

post-3001-0-35755300-1379456867_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yhym, a jeżeli mógł byś mi powiedzieć jeszcze gdzie są te ścieżki m2,g1 itd. i jak to sprawdzić to byłbym bardzo wdzięczny i dziękuję za szybką odpowiedź.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że koledze jednak należało by doradzić wizytę u dobrego elektryka. Ewidentnie jest problem z zasilaniem ale ja mam wrażenie, że kolega tego nie ogarnie. Może jedyne co można zrobić to sprawdzić wizualnie stan kabli czy nie leżą jakieś na silniku i czy się nie poprzecierały. Ale to może być przekaźnik, to może być woda w BSI, mogą być zaśniedziałe kable... Dużo może być. Kolega jak widać niewiele ogarnia z elektryki (troniki) i będzie się z tym bujał przez wiele dni. Rozgarnięty elektryk ogarnie to w dzień (albo kilka minut). Przy mojej bardzo dobrej woli... Jednak chyba lepiej oddać to w inne ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że u mnie nie ma dobrego elektryka lub elektronika, jest aso gdzie na pewno auta nie oddam wolał bym się sam pomęczyć i wiedzieć że jak już bym to ogarną to bym to zrobił porządnie, a nie na kilka dni czy tygodni, wiele razy się przejechałem na elektrykach i elektronikach meganke mam od niedawna wiec może nie wiem gdzie co jest, bo to pierwsza poważniejsza usterka, wiec jeżeli było by to możliwe to jeszcze raz bardzo proszę[/color] o podanie gdzie znajdują się te ścieżki, i jak je najlepiej sprawdzić. Pozdrawiam

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!