Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Coupe Megane


Coupe9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Z Meganką to nie jest mój pierwszy kontakt, ponieważ jeździłem I w HB i II w Grandtourze. Przesiadłem się do Mazdy 6 2.0 diesel no i chyba wrócę do Megane.

Pytanie tylko jest takie jakiś silnik co do dynamiki (zbieranie, wyprzedzanie) radzicie? 1,4 czy 1,6? Interesuje mnie tylko coupe. 1,4 to sa chyba 130/140 konne jak patrzyłem a 1,6 ma 110 koni.

Czekam na opinie i jak to ze spalaniem wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem swoje Coupe, to jeździłem sporo 1.6, bo tylko na takie natrafiałem w swojej okolicy. Silnik w miarę ok, w sumie nic do zarzucenia nie miałem. Do czasu aż trafiłem na swój samochód z 1.4 TCe. Różnica jest bardzo duża: moment obrotowy, elastyczność, dynamika, cisza w aucie. W trakcie poszukiwań widziałem w różnych tematach opinie ludzi, że zdecydowanie warto dopłacić do TCe, co mnie niespecjalnie przekonywało. Teraz jednak się pod tym podpisuję.

Spalanie mam 8,5. Przeważnie trasy 120km/h, dynamiczna jazda bez piszczenia oponami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że od Mazdy 6 uciekasz za sprawą problemów akustycznych. Mazdy to ładne i niezawodne auta, ale jeśli chodzi o wyciszenie przy wyższych prędkościach to katastrofa. Jeśli cenisz sobie ciszę przy większych prędkościach i w miarę dynamiczny silnik to jak przedmówca pisze szukaj 1.4 TCe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ciszej owszem, ale i tak podstawowo wygłuszyłem sobie samochód, a do ideału jeszcze długa droga. Przegroda, podłoga, podsufitka, i najważniejsze - uszczelki w około drzwi dodatkowe. Ale TCe to będzie dobry pierwszy krok;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podejrzewam że od Mazdy 6 uciekasz za sprawą problemów akustycznych. Mazdy to ładne i niezawodne auta, ale jeśli chodzi o wyciszenie przy wyższych prędkościach to katastrofa. Jeśli cenisz sobie ciszę przy większych prędkościach i w miarę dynamiczny silnik to jak przedmówca pisze szukaj 1.4 TCe.

 

Niezawodne? może i tak ale jeśli dużo remontujesz i za dużo :D Co prawda ciężko pewnie będzie mi się przesiąść z tak wygodnego auta do mniejszego ale coś za coś. Mam dość "bulenia" po kilka tysi za naprawy niesfornego diesla:D Jeszcze takie pytanie ob ostatnio natknąłem się na 1.2 benzyne 130 km. Wie ktoś jak to jeżdzi?

Ogólnie jakie są nagminne usterki w benzynka i dieslach megane III i jakie sa tego koszty :) Jedno co mnie martwi na temat Megane to brak na allegro nakładek aluminiowych na pedaly :( a mam bzika na punkcie sportowego wnetrza:D (ledy itd)

 

http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-2-16v-tce-energy-bose-pl-dealer-ID4pd4wq.html#20a066e73b jak widac bose, tylko wymienic zarowki na niebieskie/biale w mijania i długich, ledwy w srodku, pedaly i pieeekne auto

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=5521139992#03efaaa803 jak powyżej z tym, ze oba to 1.2 130 km... Kiedys jak wyzej pisalem jezdzilem kombi 1.6 16 v 115 km i nie bylo zle ze zbieraniem sie. Ja pytam o moc pod katem wyprzedzania. Nie jestem wariatem i tez nie oczekuje od tego auta jazdy 180-200 km/h tylko 160-170 maks przy rozbujaniu na autostradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno co mnie martwi na temat Megane to brak na allegro nakładek aluminiowych na pedaly

Są w wersjach GT/GT-line/Monaco GP/RS. Na allegro kupisz całe pedały za 150zł, nakładki pewnie można przełożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie ma pewności, że można przełożyć.. :/ A co myślicie o tym nowym silniku 1.2 130 KM? awaryjny? dość dynamiczny? wiadomo, że to nie to samo co 200-250..

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na opinie i jak to ze spalaniem wygląda.

Nie wierzę: chcesz kupić coupe i pytasz o spalanie? Ja mając takie auto czerpałbym frajdę z jazdy a nie przejmowałbym się spalaniem, które w dużej mierze zależy a każdym aucie od stylu, trybu jazdy a nie silnikiem, bo pomiędzy 1,4 a 1,6 nie będzie aż takiej różnicy. Mam nadzieję, że przynajmniej nie będziesz gazował autka :mrgreen:

 

Dodano: 11 lip 2015 - 13:36

Jeśli cenisz sobie ciszę przy większych prędkościach i w miarę dynamiczny silnik to jak przedmówca pisze szukaj 1.4 TCe.

Podpisuję się pod tym obiema dłońmi :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!