Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

U mnie taka sytuacja. KLIMATYZACJA MANUAL. Przestało mi chłodzić. Po sprawdzeniu szczelności i napełnianiu czynnika leci zimno. Przy kontroli temperatury wyszło super 8C' u pasażera. Dopiero po wyjechaniu w trasę zorientowałem się, że u kierowcy leci cieplejsze powietrze, a u pasażera zimne. Temat klapek itp uruchomiony i okazało sie że parownik ten przy filtrze kabinowym ma temperatura pół na pół. Tzn. od pasażera zimno,a od kierowcy cieplejszy.

Poza tym cos dziwne dziwki teraz sie wydobywają po włączeniu klimy, ale tylko słyszalne w środku. Jakby zapowietrzony kaloryfer :)

Pytanie czy coś się stało podczas napełniania? Czy zapchany parownik. Jakieś sugestie itp. ???

Edytowane przez yackar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź jeszcze raz i wyciągnij cały czynnik, zobacz ile było wpompowane, a ile udało się wyciągnąć.

Jak w ciągu kilku dni będzie różnica większa niż 50g, to prawdopodobnie jest gdzieś dziura w układzie.

Jeśli jednak ilość czynnika będzie praktycznie identyczna, to parownik może być zatkany np. korkiem lodowym.

Zdarza się to jak zawilgocony jest w środku układ klimatyzacji.

Na początek może wystarczy wytworzyć próżnię w układzie na co najmniej 45 min, wtedy większość wilgoci powinna odparować.

Możliwe jednak, że trzeba będzie zdemontować parownik do czyszczenia i wymienić osuszacz.

Niektóre zakłady specjalistyczne mają maszyny, które płuczą układ klimatyzacji bez demontażu elementów.

Jednak osuszacz i tak trzeba będzie obowiązkowo wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem ponownie i okazało sie ze czynnika zostało tylko 180g w ciągu 2 tygodniu (prawie nic nie używana klima. Wniosek nieszczelność. Teraz lokalizacja-wiem UV i azot. Jakieś ewidentne miejsca są na uwadze co do nieszczelności? (oringi, uszczelki)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka (cieknie na łączeniu korpusu), chłodnica (wyciek może być nie z przodu, tylko z tyłu i ciężko to zauważyć), osuszacz (potrafi przerdzewieć na wylot), a także węże i złączki.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
W dniu 13.07.2015 o 19:21, elwik1984 napisał:

(...) Z reguły zawór rozprężny jest przykręcony do parownika- tak ma wiele aut. Natomiast w megane 2 jest w przewodzie, w środku, włożony w część aluminiową. Może ktoś to potwierdzi... Tak jest zobrazowane w instrukcji serwisowej.

 

Może być takie rozwiązanie, w niektórych wozach osuszacz klimy jest w środku skraplacza (chłodnicy).

A jak jest w Megane III Grandtour 1.2TCe? Czy zawór rozprężny jest przy parowniku czy tez wpierniczony do rurki? Czeka mnie chyba jego wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włożony do rurki to raczej dysza rozprężna. W L2 tak było. W sumie wymiana prosta. Polecam zaopatrzyć się w cienkie szczypce. Ja używałem chirurgicznych :) Szczerze nie bardzo wiem co się może w tej dyszy zepsuć ale za 30zł szkoda się chyba zastanawiać. Nie mniej jednak jest na niej sitko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!