Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

U mnie taka sytuacja. KLIMATYZACJA MANUAL. Przestało mi chłodzić. Po sprawdzeniu szczelności i napełnianiu czynnika leci zimno. Przy kontroli temperatury wyszło super 8C' u pasażera. Dopiero po wyjechaniu w trasę zorientowałem się, że u kierowcy leci cieplejsze powietrze, a u pasażera zimne. Temat klapek itp uruchomiony i okazało sie że parownik ten przy filtrze kabinowym ma temperatura pół na pół. Tzn. od pasażera zimno,a od kierowcy cieplejszy.

Poza tym cos dziwne dziwki teraz sie wydobywają po włączeniu klimy, ale tylko słyszalne w środku. Jakby zapowietrzony kaloryfer :)

Pytanie czy coś się stało podczas napełniania? Czy zapchany parownik. Jakieś sugestie itp. ???

Edytowane przez yackar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź jeszcze raz i wyciągnij cały czynnik, zobacz ile było wpompowane, a ile udało się wyciągnąć.

Jak w ciągu kilku dni będzie różnica większa niż 50g, to prawdopodobnie jest gdzieś dziura w układzie.

Jeśli jednak ilość czynnika będzie praktycznie identyczna, to parownik może być zatkany np. korkiem lodowym.

Zdarza się to jak zawilgocony jest w środku układ klimatyzacji.

Na początek może wystarczy wytworzyć próżnię w układzie na co najmniej 45 min, wtedy większość wilgoci powinna odparować.

Możliwe jednak, że trzeba będzie zdemontować parownik do czyszczenia i wymienić osuszacz.

Niektóre zakłady specjalistyczne mają maszyny, które płuczą układ klimatyzacji bez demontażu elementów.

Jednak osuszacz i tak trzeba będzie obowiązkowo wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem ponownie i okazało sie ze czynnika zostało tylko 180g w ciągu 2 tygodniu (prawie nic nie używana klima. Wniosek nieszczelność. Teraz lokalizacja-wiem UV i azot. Jakieś ewidentne miejsca są na uwadze co do nieszczelności? (oringi, uszczelki)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka (cieknie na łączeniu korpusu), chłodnica (wyciek może być nie z przodu, tylko z tyłu i ciężko to zauważyć), osuszacz (potrafi przerdzewieć na wylot), a także węże i złączki.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
W dniu 13.07.2015 o 19:21, elwik1984 napisał:

(...) Z reguły zawór rozprężny jest przykręcony do parownika- tak ma wiele aut. Natomiast w megane 2 jest w przewodzie, w środku, włożony w część aluminiową. Może ktoś to potwierdzi... Tak jest zobrazowane w instrukcji serwisowej.

 

Może być takie rozwiązanie, w niektórych wozach osuszacz klimy jest w środku skraplacza (chłodnicy).

A jak jest w Megane III Grandtour 1.2TCe? Czy zawór rozprężny jest przy parowniku czy tez wpierniczony do rurki? Czeka mnie chyba jego wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włożony do rurki to raczej dysza rozprężna. W L2 tak było. W sumie wymiana prosta. Polecam zaopatrzyć się w cienkie szczypce. Ja używałem chirurgicznych :) Szczerze nie bardzo wiem co się może w tej dyszy zepsuć ale za 30zł szkoda się chyba zastanawiać. Nie mniej jednak jest na niej sitko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!