Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III zbyt niskie spalanie LPG od 6-7 litrów


spawn44

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc, gdyż w moim Aucie świeżo po zamontowaniu instalacji Gazowej spalanie kształtuje się na poziomie 6-7 litrów, a zrobiłem już 600km i dwa razy tankowałem gaz na tej samej stacji. Pierwszy raz wyszło 7 litrów a teraz po przebiegu 400km 6.2 litra. Jest to dla mnie jakaś Bajka gdyż na benzynie zawsze było to około 7 litrów !!!

oczywiście z autem nie dzieję się nic złego, tylko martwi mnie ten stan rzeczy, zbyt piękne żeby było prawdziwe. Jedyny minus to tylko brak wracającej wskazówki poziomu Paliwa, podobno QNEXT Plus miał wbudowany emulator ale jakoś to nie działa

 

Megane III Generation 1.6 16v 100km

 

Zbiornik 44/600 bromech

wielozawór Tomasetto

reduktor AC

Zawór odcinający AC

Urządzenie wtrysku Gazu AC

czujnik ciśnienia PS-02

Jednostka sterująca to Stag QNEXT Plus

 

Proszę o jakieś objaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na regulację, niech gazownik dołoży troszkę paliwa, bo głowicy szkoda. Najważniejsze to obserwować, czy silnik nie ma tendencji do grzania się.

Inna sprawa, że u nas Volvo z wolnossącym 2,0 na szosie przy spokojnej jeździe spala ok. 8l/100 km bez negatywnych skutków (bezyny spala ponad 9)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie tak będę musiał zrobić, ale do tego czasu będę musiał jeszcze objeździć z 500 km. Bo cały zakład ma teraz urlop 2 tygodnie. Mam nadzieje że do tego czasu się nic nie stanie.

 

A z tym wskaźnikiem poziomu paliwa to trzeba zamontować Emulator AC Flep na pompie paliwa czy jakoś tak ???

 

Dodano: 28 lip 2015 - 20:14

Witam dzisiaj muszę dodać nowe spostrzeżenie... otóż podczas jazdy do pracy przy przebiegu rzędu 327km wyłączył mi się gaz. okazało się że zbiornik był już pusty, zajechałem więc na stację i do zbiornika 44l ( 34l 80%) weszło 40 litrów Gazu (stacja lotos) i spalanie wzrosło do ponad 12 litrów na trasie (od 6 lat ta sama trasa 60km w jedną stronę), i tu moje zdziwienie bo benzyny zawsze mi palił 6.5 - max 7 litrów !!! Nie wiem co jest grane, gdy zakładałem wątek to miałem problem z byt niskim spalaniem a teraz takie jaja!!! Dodam że na gazie po założeniu przejechałem dopiero 800km, jeszcze nie byłem u gazownika bo zakład kończy urlop dopiero w piątek.

Na dodatek auto dostaje jakiś dziwnych wibracji przy obrotach od 1900 do 2500 obrotów. Prosił bym o jakaś pomoc

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy wielozawór często daje o sobie znać przy różnych napełnieniach, tak więc raz załaduje się do butelki więcej gazika a innym razem mniej.

Dlatego nie da się dokładnie obliczyć zużycia gazu przy nowej instalacji, pojeździć potankować, wielozawór się ułoży a i tak najlpiej aby być w miarę pewnym co do tankowania to tankować na tej samej stacji LPG...

Co do zestrojenia instalki, wydaje mi się jeśli by silnik chodził na ubogiej to zaraz wywali o tym info sonda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzięki za odpowiedz. Otóż auto zaczęło stale już palić 9-9.5 litra gazu na 100km i to przy oszczędnej jeździe. Co wydaje mi się stanowczo za dużo. Co o tym sądzicie Panowie.

A co do butli to stale wchodzi 40 litrów na 44butle

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO całkiem normalny wynik. No inna sprawa, że przy aktualnej aurze pewnie na benzynie rano chodzi tylko przez 30 sek, a reszta dnia tylko gazik. A to jednak zawyża nieco spalanie LGP. Kolejna sprawa - pewnie klima chodzi Ci teraz non stop ;)

Moja poprzednia E46 316i (motor 1.8) z b porządną instalką, dobrze zestrojoną, robiła średnio (wynik ze 150 tankowań, każde na Motostat) 10,3 gazu / 100. Trasy głównie podmiejskie, bez korków, świateł itd., prędkość podróżna do i z pracy (głównie taka trasa była) 70-80 kmh, do tego w weekendy kilkadziesiąt km po autostradzie z normalnymi prędkościami.

A, tu masz podsumowanie dla takiej Megi jak Twoja

http://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renault/372-Megane.html?fueltype=3&vehicletype=1&constyear_s=2009&constyear_e=2016&power_s=100&power_e=120&minkm=150&gearing=1&sort=2&powerunit=2

Jak widać zupełna średnia to 9,23.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za szybka odpowiedź.

Czyli mam sie tym nie przejmować?.

Moja trasa to 110km dziennie Andrychów Tychy. Jest to przeważnie sama trasa max prędkość to 90km/h. Klima tylko czasami włączona. Na jeździe zupelnie bez klimy też wychodzi ponad 9 litrów.

 

A jakie wam pokazuje średnie spalanie na komputerze ?? Ja mam 6.5l benzyny prz 9.5l gazu

Edytowane przez spawn44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się ewentualnie bardziej przejmował zbyt niskim spalanie, bo to oznacza uboższą mieszankę, a to oznacza wyższą temp zapłonu, a to oznacza, że głowica (i okolica) mocniej dostają w kość.

 

A robiłeś może dokładne pomiary ile benzynki Ci chlał? Bo wtedy można dodać te, powiedzmy przyjęte jako standard, 15%-20%. Przy tym spalaniu LPG to wynik dla noPB powinien być +/- 8 l. Hmmmm, czyli w sumie chyba trochę dużo? Cholercia, sam już nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile czasu zajęło gazownikowi strojenie instalacji?

Bo mam dziwne wrażenie, że zrobione było na "odwal się".

Ja przejeździłem z kolegą prawie 50km z podpiętym komputerem, żeby dobrze ustawić instalkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętamy to montaż trwał 2 dni.

Przez rok czasu jak jeździłem na benzynie to na kompie pokazywał mi 6.5l do 7l. A w rzeczywistości wychodziło 6.7 do 7.2 litra.

 

Co do gazu to te 9.5 litra to ponad 40 procent wiecej w stosunku do benzyny . A komp pokazuje jak kiedys 6.5 do max 7l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób sprawdzasz ile pali Ci gazu? Nie robiłbym tego tak jak na benzynie czyli po każdym tankowaniu sprawdzał ile weszło do butli bo to jest gaz i ile wejdzie to zależy czasami od stacji, pogody itp. - zawór za każdym razem może inaczej odbić. Jedyna sprawdzona metoda to zalać LPG i wyjeździć do zera i sprawdzić wtedy jakie wyszło spalanie na podstawie liczby zrobionych kilometrów. Ja w ten sposób sprawdzam u siebie (trochę to upierdliwe) i prowadzę statystyki tankowań. Po każdym zatankowaniu resetuję komputer i do tej pory jestem po 14 tankowaniach od kiedy mam LPG, spalone 420 litrów gazu i różnica między tym co pokazuje komputer a tym ile spaliłem gazu waha się między 10-14% co daje średnio o 12% więcej spalonego LPG w stosunku do tego co pokazuje komputer. Czyli w całym cyklu jak auto mi paliło 8l/100 benzyny to przekłada się to na 9l/100 LPG. Moim zdaniem wszystko jest w normie.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w tym problem ze gaz zawsze wyjeżdżam do końca wiec na tej podstawie obliczam spalanie. I za każdym razem wychodziło mi 9.5 litra gazu. Wczesniej jezdzilem tak samo i ta sama droga. Wiec benzynki palil mi 6.5 litra. A teraz wychodzi dalej na kompie 6.5 benzyny to myslalem ze gazu wezmie 7.5l gora 8 l a tu aż tyle nie rozumie tego....

 

A i odnosnie butli 44l ktos pisal ze wielozawor sam sie wyreguluje, a tu dalej tankuje 40 litrow zamiast tych 36 litrów

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!