Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbiornik paliwa - pływak pompy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od pewnego czasu noszę się z problemem pływaka pompy paliwa i jak przypuszczam samym zbiornikiem paliwa.

Temat myślę, że łączy się z moim poprzednimi problemami opisanymi w tym wątku http://megane.com.pl/topic/56846-14-16v-lpg-problem-przy-odpaleniu/page__p__399731#entry399731

 

Sprawy wyglądały następująco. Po wymianie całej pompy z koszykiem, nakrętki i uszczelki od pompy auto odpalało bezproblemowo. Zdarzało się, że podczas jazdy słychać było takie "puk" z tyłu auta - coś jakby zbiornik się zasysał (takie wrażenie - coś podobnego jak się zamknięte słoiczki otwiera i ciśnienie wypycha nakrętkę). No ale jazda na gazie, problemów z odpalaniem było - gra gitara. Dodatkowo co jakiś czas przy tankowaniu benzyny, podczas wkładania pistoletu, słychać było syczenie z wlewu - jak się lekko uchyliło tylko zapadkę. OK - teoretycznie miało się tu uspokoić - bo może jeszcze ciśnienie, a może za gorąco itp. - ogólnie rada była taka, że tam nie może być podciśnienia bo klapka sama by się zassała do środka (mam odmienne zdanie). Kolejny ciekawy objaw - przestał działać wskaźnik poziomu paliwa - tzn. raz wskazywał rezerwę po czym w trakcie jazdy ładował się na full, potem mniej - normalnie loteriada - przywykłem - auto odpalało i jeździło bez problemowo. W międzyczasie byłem na wymianie rozrządu i poprosiłem o zajrzenie do pompy paliwa w związku z tym pukaniem (które ustało ale nie było wskazań paliwa) oraz poziomem paliwa - co jak co pompa tania nie była i był jeszcze czas na reklamację. Okazało się, że pływak został wybity [???] z mocowania - panowie mechanicy pytali się czy jakiś offroad robiłem żeby w zbiornik coś przywaliło (chociaż sami żadnego ślady na nim nie widzieli) - niestety nie - tylko trasa po normalnych drogach. Założone - auto odpala śmiga i oczywiście puka - tak po przejechaniu ok. 3-5 km - puk. Przestało pukać - przestało wskazywać poziom paliwa - fajnie... znowu wypadło - ciekawa sprawa - niby można z tym żyć. Ale ale - ostatnio podczas tankowania benzyny ledwo ledwo wlałem w niego 8 litrów - pistolet co chwila odbijał. Dodatkowo zapaliła się kontrolka "układ oczyszczania spalin" - już parę razy przerabiałem, że jak go trochę na trasie przeciągnąłem to po 5 czy 6 odpaleniu błąd się kasował. I tak też tym razem zrobiłem pewne odcinki na benzyznce - długie proste na trasie, obroty ok. 3,5k. Rano wsiadam do auta - czuć paliwo. Patrzę pod auto - minimalnie nakapane paliwa - wyciek jakby "ze środka zbiornika". Jak podniosłem siedzisko to nic nie widziałem benzyny. Auto zaczęło odpalać oporniej. Kapanie już nie wystąpiło później, zapachu benzyny też już się nie wyczuwa. Wczoraj jak wracałem z roboty to jakoś odpalało - ale ewidentnie przypominało to objawy jak z pompą paliwa. I teraz najciekawsza sprawa - sprawdzam na parkingu pod domem czy jak uchylę zapadkę wlewu to będzie syczeć a tu niespodzianka - bulgotanie w stylu "zapchany odpływ z wanny albo zlewu" - bul, bul bul, bul, bul bul bul... coś się "poprzelewało" i ustało. Po paru godzinach postoju - auto odpaliło zdecydowanie lepiej. Pochodził sobie z 5 minut, wyłączam zapłon, sprawdzam klapkę - znowu bulgotanie...

 

Czy tam są w ogóle jakieś syfony, kolanka czy coś??? Jak w ogóle jest rozwiązane odpowietrzenie zbiornika - patrząc na zdjęcia na allegro nic nie mogę wywnioskować.

 

Dzięki wszelkie sugestie i pomoc. Może ktoś ma albo miał podobne objawy i jakoś sobie z nimi poradził. Na chwilę obecną zmuszony jestem poruszać się malcem, co w te upały jest nie lada wyczynem :D

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylej benzynę z pochłaniacza par paliwa i sprawdź czy nie masz gdzieś uszkodzonego, zagiętego przewodu odpowietrzającego pomiędzy filtrem par a bakiem.

 

Dodano: 05 sie 2015 - 13:45

PS

patrząc na zdjęcia na allegro nic nie mogę wywnioskować

No rzeczywiście pomoc jak się patrzy :D

Na Downloadzie masz serwisówki, ściągnij i poczytaj. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!