Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem - często (choć nie zawsze) kiedy hamuje podczas cofania hamulce WYJĄ. Nie jest to pisk zużytych klocków tylko WYCIE. Wydaje się jakby dźwięk dochodził z tyłu.

Problem nie występuje przy hamowaniu podczas jazdy do przodu..

Cóż może być przyczyną?

 

Dodano: 12 sie 2015 - 23:05

Nikt nic ? Sprawdziłem jeszcze ręczny... wyją tylko przy hamowaniu roboczym. Kiedy puszcze nożny i zaczne hamować ręcznym jest cisza.

Dźwięk prawie na pewno dochodzi z tylnych hamulców.

Edytowane przez Kolasov
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, rozbierane, czyszczone i przesmarowane były jakieś 3 miesiące temu..

A czekam bo może ktoś miał coś podobnego ;)

I tak we wrześniu jade z autem do mechanika więc jak do tej pory nic się nie wyjaśni to zlece to jemu.

 

Po prostu intryguje mnie fakt że hałasują tylko przy hamowaniu do tyłu.. i też nie zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to Ty je rozbierałeś, czyściłeś i smarowałeś? Jak robił to mechanik, nientwierdze że twój tego nie robił ale większość wymienia klocki wciska tłoczek i tyle. A potem właśnie hamulce piszczą, blokują się koła , słabo albo nie równo biorą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, hamulce nie były wymieniane (poza klockami z tyłu) od kiedy mam auto. Tarcze nie mają rantów, klocki z przodu jeszcze są.

Po prostu w pewnym momencie pojawiło się to wycie i mechanik je rozebrał, przeczyścił i nasmarował. Chwile był spokój a potem od nowa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Hej! Przyszedł czas na pierwszy post, więc cześć wszystkim ;) Pozwolę sobie odświeżyć temat, ponieważ nie udało mi się odnaleźć jednoznacznej odpowiedzi.

 

Moja Meganka ma aktualnie objawy identyczne do tych, które opisał autor tematu. Podczas hamowania na wstecznym pojawiło się wycie. Dźwięk nie pojawia się przy użyciu hamulca ręcznego ani przy hamowaniu podczas jazdy do przodu. Tarcze oraz klocki wymieniane nie dalej jak miesiąc temu (tarcze SNR + oryginalne klocki Renault). Przy wymianie posmarowane to, co trzeba posmarować - zgodnie z poradami w innym wątku dotyczącym wymiany tarcz i klocków. Problem pojawił się dopiero po jakimś czasie użytkowania. 

 

Czy ktoś uporał się z tym dźwiękiem? Gdzie szukać przyczyny? Jestem w stanie sam rozebrać i oczyścić, tylko nie wiem czy to kwestia jedynie zabrudzenia (choć wtedy chyba by wyło niezależnie od kierunku jazdy?) czy problem tkwi gdzieś indziej?

 

Z góry serdeczne dzięki za wskazówki! 

 

Bylbym zapomniał, jeśli to ma znaczenie: Megane II ph II, 2.0 

Edytowane przez Arecki1525
Uzupełnienie modelu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megankach II lubi się przycierać linka ręcznego od strony kierowcy. Objawia się to tym że po odpuszczeniu ręcznego dźwigienka przy zacisku nie wraca całkowicie do końca i efekt jest taki że koło jest ciągle lekko hamowane. Ale do rzeczy, może tu jest problem? Proponował bym na próbę odpiąć tą linkę z zacisku i sprawdzić czy podczas cofania nadal będzie piszczeć/buczeć. Oczywiście to tylko moja teoria ;)

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Psuja72 napisał:

Objawia się to tym że po odpuszczeniu ręcznego dźwigienka przy zacisku nie wraca całkowicie do końca i efekt jest taki że koło jest ciągle lekko hamowane

I jakże słuszna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!