Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z temperaturą silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam dziwny problem z temperaturą samochodu. Chodzi o to, że gdy jadę w trasie wszystko jest ok (przynajmniej tak mi się wydaję), natomiast po mieście temperatura na wskaźniku podnosi się do 6, 7 kreski na wskaźniku. Kolejny objaw to nie włączający się wentylator po wyłączeniu silnika nawet jak temp. silnika jest powyżej 5 kreski. Dodaje zdjęcie z temp. silnika zaraz po zatrzymaniu, czy na takiej temp. nie powinien włączyć się wentylator od chłodnicy na wyłączonym silniku ?

Może to termostat, ale podczas jazdy wszystko działa normalnie. Jedyny problem to jazda po mieście i stanie w korkach.

 

Megane 1,4 16v z roku 1999

post-42038-0-30570700-1439207892_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny objaw to nie włączający się wentylator po wyłączeniu silnika nawet jak temp. silnika jest powyżej 5 kreski.

Nieprecyzyjna informacja, a od niej zależy gdzie szukać. Wg mnie powinno być - nie załącza się wcale (wtedy do sprawdzenia jest wszystko począwszy od bezpiecznika, przez czujnik temperatury, kończąc na samym silniku wentylatora), albo załącza załącza się ale przy wyższej temperaturze (wtedy do sprawdzenia w pierwszej kolejności są styki w obwodzie czujnika temperatury - złączka, lub sam czujnik temperatury).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie, takie pytanie przy okazji z tym wentylatorem chłodnicy. W moim samochodzie od początku tak jest, że wentylator chłodnicy oczywiście działa, ale wyłączenie silnika i zapłonu powoduje, że się wyłącza. Silnik może być zagotowany, a wentylator przy odłączeniu zapłonu nie kręci się. Może to normalne w tym samochodzie? Dziwi mnie to dlatego, że poprzednio miałem Seicento i tam nawet po wyjęciu kluczyka wentylator jeszcze przez jakiś czas chodził.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Do @peter911 Zdjęcie pokazuje maksymalne wychylenie się wskazówki. Jeżeli nie podnosi się wyżej i stoi w miejscu to nie masz się co martwić .

Przy moim autku po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wiatrak też przestaje chodzić. Więc chyba wszystkie tak mają :mellow:

Edytowane przez slawinci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

droopy chyba mamy podobny albo ten sam problem z temp. naszych silników. U mnie wentylator w upalne dni kiedyś sie włączał jak był silnik wyłączony.

 

wentylator jest sprawny, tylko temp. silnika podnosi sie to do 6 kreski na wskaźniku jak jeżdżę po mieście lub stoję w korku wtedy wentylator słyszę, że pracuje i temp. trochę spada, ale i tak utrzymuje sie w granicach 5 6 kreski, na trasie temp. wraca i utrzymuje sie na/do 5 kresce

 

czujnik temp. sprawdzę jak będę miał dostęp do miernika, bezpiecznik sprawdziłem jest sprawny. Zdjęcie czunika temp. jaki mam w samochodzie, czujnik jest przy termostacie

 

znaleazłem takie wartości dla tego czyjnika nie wiem czy dobre, po sprawdzeniu miernikiem napisze co i jak wyszło

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej:

20 st.C: 3060 - 4045 Ohm

40 st.C: 1315 - 1600 Ohm

80 st.C: 300 - 370 Ohm

90 st.C: 210 - 270 Ohm

 

 

do slawinci właśnie w tym problem, że u mnie to kiedyś działało. Tera przez te upały spędza mi to sen z powiek bo nie chciał bym silnika zagotować

post-42038-0-17297100-1439302506_thumb.jpg

post-42038-0-06470400-1439303085_thumb.jpg

Edytowane przez peter911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaleazłem takie wartości dla tego czyjnika nie wiem czy dobre, po sprawdzeniu miernikiem napisze co i jak wyszło

To jest też istotne, ale bardziej istotne jest to jak to widzi sterownik, bo on załącza wentylator, a każdy zapaprany styk między sterownikiem i czyjnikiem temperaury powoduje że sterownik widzi niższą temperaturę niż jest faktycznie.

temp. silnika podnosi sie to do 6 kreski na wskaźniku jak jeżdżę po mieście lub stoję w korku wtedy wentylator słyszę, że pracuje i temp. trochę spada, ale i tak utrzymuje sie w granicach 5 6 kreski, na trasie temp. wraca i utrzymuje sie na/do 5 kresce

W tej sytuacji pooglądałbym chłodnicę, czy nie jest zaklejona owadami lub błotem i przez to ma obraniczony przepływ powietrza przy staniu w korkach lub czołganiu się w warunkach miejskich

U mnie w megance obojętne jakie warunki (upał, korki, trasa) temperatura (wskazówka) stoi pomiędzy poziomą (5) kreską i tą pod nią (4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to se przepłukałem chłodnicę wodą bo była przyklejona osa i ogólnie syf ale całkowicie nie umyłem jej ale niby jest trochę poprawa ale nie za duża ale jak jadę to jest poniżej 5 kreski a jak stoję w korku to lekko się wychyla od 5 kreski ale później spada do 5 kreski i tak się cyklicznie powtarza czyli układ chłodzenia nie przekracza w korku 99 stopni. A jak jadę w trasie to jest 90 stopni +-. A jeżeli chodzi o wentylator to w korku to co chwilę się załącza i zbija temperaturę z 99 do 95 stopni. Czasami po wyłączeniu silnika włącza się wentylator ale to wtedy jak jest mocno zagrzany silnik.

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie u mnie jest tak jak u gimaka. W trasie to w zasadzie wskazówka stoi w poziomie jakby ktoś ją gwoździem tam przybił. W mieście w korkach to delikatnie pulsuje +/- między poziomem, no może teraz przy tych afrykańskich upałach czasem podejdzie trochę wyżej, ale od razu wentylator to koryguje. Myślę jednak, że faktycznie nie ma raczej tragedii jak się co jakiś czas wybije ta wskazówka gdzieś w okolice tej 6 kreski.

Pozostaje tylko kwestia tego wentylatora, który się nie włącza po zgaszeniu silnika. peter911 krótko po kupieniu auta, a było to w 2011 roku, trochę mnie zastanawiał ten fakt bo brałem poprawkę na poprzednie auto, gdzie wentylator chodzący po wyjęciu kluczyków jeszcze przez pare sekund był normą. Trochę nad tym kombinowałem o co może biegać, nawet swego czasu pytałem paru mechaników to zdania były podzielone. Jedni mówili, że tak ma być, a inni że to bym musiał do elektryka pojechać i takie tam...Generalnie ostatecznie olałem sprawę.

Pawelosek napisał, że jemu się załącza po zgaszeniu silnika jak ten jest mocno zagrzany. Kiedyś zepsuł mi się termostat na pozycji zamkniętej właśnie przy takiej pogodzie jak dzisiaj. Dosłownie moment minął nim się połapałem co się dzieje, a wskazówka temperatury podskoczyła naprawdę wysoko. Wentylator kręcił jak tornado, a po wyłączeniu silnika się wyłączył. Nawet ekstreamalne temperatury nie powodują potrzymania pracy wentylatora po odcięciu zapłonu. Dodam, że mam nową chłodnicę z nowym czujnikiem w niej i to nic nie zmieniło, problem nie leży po jego stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja na ten temat mówi tak:

Temperatury włączenia/wyłączenia wentylatora:

- małej prędkości obrotowej:99/95*C

- dużej prędkości obrotowej: 102/99*C

- po zatrzymaniu silnika: 103/100*C (max przez 12 minut z małą prędkością obrotową, jeżeli w ciągu 5 minut przed zatrzymaniem silnika osiąga 103*C)

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wersje bez klimy i mam tylko 1 stopień wentylatora czyli tej małej prędkości obrotowej i po podłączeniu się pod komputer jest włączanie/wylączanie wentylatora książkowo czyli wentylator włącza się przy 99 stopniach zbija do 95 i wyłącza się :).

 

Natomiast ostatnio stosuje sobie taki sposób, że jak podjeżdżam pod dom i widzę że wskazówka stoi równo na środku i zaraz się podniesie i wentylator się włączy (99 stopni) to czekam aż się włączy i wyłączy i wtedy gaszę silnik i już się nie włącza wentylator , natomiast czasami jak wyłączę silnik przed włączeniem wentylatora to wtedy po zgaszeniu silnika się załączy po minucie/dwóch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sprawdziłem dzisiaj i na prawdę musiałem trochę poczekać aż się wentylator załączy. Po przekręceniu kluczyka lub jego wyjęciu wentylator przestaje chodzić, jeżeli natomiast ponownie odpalę auto wentylator od razu zaczyna chodzić, chwilkę kręci i sam się wyłącza.

thumb_hosting_zdjec_1439571535__imag0059.jpg

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!