Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie gdy silnik jest zimny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na początek chciałem się przywitać bo to pierwszy mój post na tym forum :)

Megane mam już ponad trzy lata i do tej pory nie miałem z nią problemów, ale już od pewnego czasu szarpie gdy silnik jeszcze się nie nagrzeje. Gdy wskazówka temperatury dojdzie w okolicę pierwszej kreski szarpanie zanika, dodatkowo zauważyłem, że kopci gdy jest zimny ale to pewnie jest związane ze złym spalaniem.

Wymieniłem świecę, cewki, czujnik temperatury, dałem wtryski do czyszczenia, zakręcałem gaz w butli, podpinałem komputer który pokazał błąd przepustnicy. Przepustnice kupiłem używaną, wymieniłem i błąd się już nie pokazuje a auto jak jeździło tak jeździ dalej. :(

Proszę o pomoc bo już mi się pomysły skończyły a zima już coraz bliżej i zanim się nagrzeje to będzie ciężko jeździć a dodatkowo się nerwicy nabawię w niedługim czasie :P

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Również się przywitam - to pierwszy post :) (lub jeden z pierwszych)

Udało się rozwiązać jakoś problem?

Niedawno kupiłem Megi i mam podobny problem,

dodam tylko, że po rozgrzaniu silnika problem nie występuje.

Problem jest właściwie tylko "chwilowo męczący" natomiast

nie wygląda to dobrze, jeśli samochód garażuje a on sobie

potrafi z początku leciutko po żabkować na 1. biegu lub

2. biegu do ok. ~1800 rpm

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Bart0s. dołanczam sie do twojego postu. mam ten sam problem. u mnie dzieje sie to gdy auto jest zimne. jesli uda ci sie znalezc jakies info to prosze o rade. ciezko na tym forum uzyskac informacje. Panowie prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cewki, świece, przepustnica, i czujniki są w porządku, to może problem nie leży w silniku.

Ja się z czymś taki spotkałem, przy padającym wysprzęgliku.

Jak auto było całkowicie zimne, to szarpał, bo wysprzęglik chodził skokowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jest jedna mała rzecz ...

Przy "pierwszym" ruszaniu na zimnym silniku

na jedynce przejadę na wolnych obrotach parę metrów,

następnie gdy powoli dodaję gazu,

czuć (na pedale gazu) i słychać odgłos mniej więcej taki

jak się kręci puszką na stole tzn. jakby wypadła z krążenia i chodzi po elipsie (tak jak moneta)

 

I zastanawiam się czy może ma coś wspólnego z tym... :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktywuje Ci się ESP przy wolnej jeździe i delikatnym przyspieszaniu słychać to. Dodatkowo zwróć uwagę na pedał gazu na nim też idzie wyczuć takie szurnięcie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 5 lat później...
Dnia 27.08.2015 o 17:05, orys88 napisał:

 

Rozwiązałeś problem szarpania na zimnym,???

 

Witam , czy ktoś może mi podpowiedzieć czy czujnik walka rozrządu lub czujnik kzfr może powodować szarpanie na zimny tylko podczas pierwszego odpalania i ruszania ???? Dodam ze raz zaświeciło się błąd ale po skasowaniu już nie wyskoczył . Dodatkowo mam co jakiś czas błędy sondy . Dodam ze pierwsza jest po wymianie na oryginalna . Wtyczki sprawdzałem i ok. Proszę o pomoc. Mam wrażenie ze z rana jakby po odpaleniu dostawał za duża dawkę paliwa. 

E00EE98B-5699-4121-ABB0-051D0BFF6F2A.jpeg   5EF6A0ED-8BBC-4DA6-B71B-EE72C6146EDA.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!