Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opłacalność zakupu Megane III na LPG/ON/PB - szacunkowe wyliczenia


sebastian_wifi

Rekomendowane odpowiedzi

Ale tu liczymy dla nowego auta. Jeśli kogoś stać by jeździć fabrycznie nowym autem bez AC to różnice w kosztach eksploatacji są dla niego nieistotne.

 

Wielu dealerów "daje" AC na pierwszy rok w cenie auta, lub za 0,99% wartości auta ( volkswagen) .

Ja nigdy nie miałem i raczej nie będę wykupywał AC, dla mnie to rozrzutność.

Poza tym , kierowca jak wie , że auto nie ma AC , to jeździ ostrożniej , tak jak gość w krawacie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy też tak robił - dopóki nie walnął w niego pijany kierowca (prawdopodobnie), który uciekł z miejsca zdarzenia. Policja gościa nie znalazła (a FG nie wypłaca w takich sytuacjach odszkodowania). Samochód 3 letni poszedł na złom i nie zobaczył ani złotówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym , kierowca jak wie , że auto nie ma AC , to jeździ ostrożniej , tak jak gość w krawacie

 

Nie wiem dlaczego wielu kierowców w AC upatruje wypadku/kolizji ze swojej winy. Odpowiednie AC chroni auto przed wszystkim. Dla przykładu jak kupiłem auto w grudniu to 2-3 dni później w nocy była straszna wichura i latały doniczki z balkonów oraz łamały się drzewa. Jedno auto zostało na parkingu dosyć poważnie uszkodzone oderwaną gałęzią, na szczęście moje wyszło bez szwanku, ale jakby się coś stało to bym się cieszył, że zrobią to w serwisie na oryginalnych częściach i pójdzie z AC niż bym miał dać jakiemuś partaczowi 3 dniowe auto aby zaoszczędzić kasę. Inny przykład z rodziny - mojemu wujkowi kilka lat temu grad zniszczył cały dach, maskę i potłukł przednią szybę (mówili o tym gradzie w TV - był wielkości kurzych jaj i trwało wszystko jakieś 5 minut). Również na jego szczęście miał AC bo serwis wycenił naprawę na prawie 10 tyś. zł (sama podgrzewana przednia szyba kosztowała coś koło 4000 zł). Na koniec historia, którą od miesięcy żyje cały Gdańsk, czyli palące się w nocy samochody w Gdańsku. Wiele było tych podpaleń ale niechlubny rekord to 7 aut jednej nocy. Wyobraź sobie że kupujesz auto za 60 tyś. zł, stawiasz pod blokiem a rano spalone doszczętnie - złom wart może ze 3000 zł. W życiu różnie bywa i naprawdę lepiej wydać moim zdaniem 1300 zł rocznie (tyle płacę za pakiet AC/OC/NW + Assistance w całym kraju i Europie) niż stracić 60 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i warto, ale nie można doliczac tego do kosztów utrzymania. Mnie każdy to wykupuje.

 

Moim zdaniem OC należy doliczyć do kosztów utrzymania/posiadania pojazdu ale już AC nie bo jest dobrowolne. Natomiast jeżeli ktoś zawsze korzysta z AC i planuje zakupić nowy samochód to powinien liczyć się z tym, że składka AC będzie wyższa w przypadku diesla bo ma on większą wartość. W związku z tym jakby nie patrzeć koszt utrzymania wzrasta, ale tak jak podkreśliłem jest to tylko i wyłącznie w przypadku osób, które zawsze wykupują AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kosztach dla LPG trzeba uwzględnić, że w fabrycznie nowym samochodzie trzeba robić badanie techniczne co roku, a nie po 3 latach potem po 2 latach (co prawda wpływ tego na koszty jest niski ale przy małym rocznym przebiegu może być zauważalny).

No nie taki znowu mały. Przegląd auta bez LPG kosztuje 99zł z za lpg już 162zł. Czyli w aucie bez Lpg zapłacimy 2x 98zł, a z Lpg 5x162zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aston76 - było kilka postów wcześniej:

 

Podobnie sprawa ma się z przeglądem na stacji diagnostycznej. Przykład na podstawie 10 lat jazdy samochodem:

 

1 rok - 160 zł dopłacamy

2 rok - 160 zł dopłacamy

3 rok - 60 zł dopłacamy

4 rok - 160 zł dopłacamy

5 rok - 60 zł dopłacamy

6 rok - 60 zł dopłacamy

7 rok - 60 zł dopłacamy

8 rok - 60 zł dopłacamy

9 rok - 60 zł dopłacamy

10 rok- 60 zł dopłacamy

 

Czyli przez 10 lat jazdy na LPG będziemy stratni o równe 900 zł na przeglądach względem diesla. Przyjmując, że przez te 10 lat zrobimy 200 tyś. km po odjęciu zysku z jazdy na LPG w stosunku do ON biorąc pod uwagę wydatek 900 zł na przeglądy nadal jesteśmy na plus w kwocie 12227,67 zł przy obecnych cenach paliw.

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego tematu warto też podejść od innej strony.

Ja do niedawna też byłem zwolennikiem tylko i wyłącznie auta z silnikiem benzyna + gaz, bo jeżdżę takimi około 7 lat.

Jednak obecne auto kupiłem napędzane ON i moje poglądy się ciut zmieniły.

Nie muszę się już zatrzymywać co 300 km na tankowanie, wszystko mi się mieści w bagażniku, nie muszę nić kłaść na siedzenia.

Największa frajda jednak jest w trasie, kiedy auto ma moc w całym zakresie obrotów i w każdej chwili można przyspieszyć.

W domu Meganka 1,6 16V z LPG została, ale jest to obecnie auto do poruszania się po mieście, gdzie ta benzynka idealnie pasuje.

Jak mam jechać w trasę, to bez zastanowienia wybieram dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem OC należy doliczyć do kosztów utrzymania/posiadania pojazdu ale już AC nie bo jest dobrowolne. Natomiast jeżeli ktoś zawsze korzysta z AC i planuje zakupić nowy samochód to powinien liczyć się z tym, że składka AC będzie wyższa w przypadku diesla bo ma on większą wartość. W związku z tym jakby nie patrzeć koszt utrzymania wzrasta, ale tak jak podkreśliłem jest to tylko i wyłącznie w przypadku osób, które zawsze wykupują AC.

Jeśli ktoś ZAWSZE płaci AC, to ten koszt nie jest znowu taki wielki, bo przysługują zniżki w tym ubezpieczeniu, czy to na benzynę czy diesla. Tak więc doliczanie jakiejkolwiek kwoty AC do kosztów utrzymania nadal jest tylko teorią i niewiadomą fałszującą wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie muszę się już zatrzymywać co 300 km na tankowanie, wszystko mi się mieści w bagażniku, nie muszę nić kłaść na siedzenia.

Mam butlę 54litry, na której przejeżdżam sporo ponad 500km, wszystko mi się mieści w bagażniku ponieważ mam malutką dojazdówkę, którą i tak wożę tylko podczas wyjazdów w dłuższe trasy i na fotele jedynie co kładę to paragon z zakupu gazu na stacji :-)

Jeździłem różnymi autami zarówno w gazie jak i w benzynie i ON i jak mi ktoś mówi, że jego dizel pali w mieście 5 litrów lub mniej to może być to tylko auto pokroju lupo 3l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!