Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy na niskich obrotach


Swayv

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na początek jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość. Postaram się opisać swój problem jak najlepiej. Mianowicie posiadam Megi III 1.5dci (105KM) z przebiegiem 100 tyś km. Problem właściwie trwa od czasu kiedy kupiłem to auto z przebiegiem 60 tyś = brak mocy na niskich obrotach (tak do ok. 2tyś). Na początku myślałem, że ten typ tak ma, ale po pewnym czasie jednak stwierdziłem, że raczej nie jest normalne. Daje się to szczególnie we znaki przy ruszaniu gdzieś na skrzyżowaniu. Człowiek widzi lukę, chce szybko ruszyć, wciska pedał gazu, auto niby rusza i nagle pojawia się dziura. Auto zamiast ruszać żwawo kula się powoli do przodu. Dopiero po jakiejś chwili, po powolnym złapaniu tych 2000-2200 obrotów wgniata w fotel. Tak samo sytuacja ma się przy podjeździe pod stromą górkę. Jadąc na wolnych obrotach na 2 biegu i mając przed sobą górkę muszę kręcić do ponad 2 tyś. żeby auto wjechało. Bez tego potrafi się mulić ze 2-3 sekundy zanim złapie obroty. Generalnie na trasie tak mocno się tego nie odczuwa bo na wyższych biegach efekt jest mało zauważalny, ale w mieście jazda tym autem to udręka.

 

Teraz fakty:

- brak jakichkolwiek usterek podawanych przez komputer,

- na autostradzie bez żadnych problemów z pełnym obciążeniem 140-160 km/h,

- spalanie bez zastrzeżeń (potrafię zejść do 4,6 przy spokojnej jeździe a na autostradzie 5,5 przy 140 km/h).

- serwisy w/g zaleceń producenta itd. (rozrząd wymieniony przy 90 tyś),

- auto serwisuję w pogwarancyjnym serwisie Renault prowadzonym przez ludzi, którzy jak myślę, znają się na swoim fachu, bo pracowali w renomowanym serwisie Renault,

- auto podłączone pod komputer nie wykazuje żadnych usterek. Ludzie z pogwarancyjnego serwisu testowali auto przez 3 dni i nic nie znaleźli. Ba! Nawet oni twierdzą, że z autem jest wszytko OK. Zaczynam myśleć, że to ze mną jest coś nie tak i tylko ja widzę ten problem.

- żona ma Megi II 1.5dci (86KM) i ten problem u niej nie występuje. Auto zbiera się aż miło. Mimo, że jest słabsze to lepiej się nim jeździ. Nawet jak żona jeździ moim autem to jej gaśnie przy ruszaniu i mówi, że moim jakoś dziwnie jej się jeździ. Więc chyba problem jednak jest.

- czyszczony 2 razy EGR - mam wrażenie, że trochę pomogło ale problem dalej występuje,

- są dni kiedy ten brak mocy jest bardzo uciążliwy, ale czasami jest jakby trochę lepiej. Nie zauważyłem, żeby to było jakoś zależne od pogody. Generalnie problem występuje cały czas.

 

Proszę o pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam pozwoliłem sobie odkopać temat ale jestem ciekaw czy rozgryzłeś temat ponieważ mam identyczne objawy - spod świateł muł straszny do 2000 obrotów (2,3 sekundy reakcji na gaz). Spalanie niby nie najgorsze ale o średniej z baku na poziomie 5.x L/100km mogę zapomnieć, mój 1.9 dci Grandtour przy spokojnej jeździe (80-100 km/h) 6.6 - 6.9 spala w 2x50km/dziennie do pracy przez tereny miejsko-wiejskie. Na clipie niby wszystko ok, podmieniłem przepływkę na używkę ale różnicy nie widać (jak odepnę całkiem to też). Przez krótki czas zaślepiłem EGR ale poprawa była niewielka, za to kultura pracy silnika mocno się pogorszyła. Ludzie z serwisu twierdzą, że ten typ tak ma ale wierzyć się nie chce, że samochodem w cenie salonowej 90 tys. spod świateł nie można ruszyć :(.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez walkfire
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Odkopuje temat . Czy ktoś znalazł przyczyne ? Czy raczej okazało się to nienaprawialne ? Widze jedynie korekte poprzez adminów , lecz żadnych informacji . Czy ktoś sobie z tym poradził. Jeśli mój mechanik się dowie co jest grane . Napiszę, napewno komuś to pomoże . Jeśli ktoś znalazł rozwiązanie , to byłbym wdzięczny za informację.  Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z prostych czynności zalecam;

- wymianę filtra powietrza,

- przeczyszczenie ;

    - czujnika ciśnienia doładowania, jego styków oraz zapewnieniu szczelności jego montażu,

    - przepływomierza jego styków oraz wymianę oringów.

Czujnik ciśnienia  doładowania w układzie ssącym, ma wpływ ( podobnie jak przepływomierz ) ;

     a/ na wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku,

     b/ na wartości czujnika ciśnienia paliwa, 

     c/ decyduje o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny, przez sygnał do elektrozaworu podciśnienia turbiny;

          Warto sprawdzić czy kierownice turbiny mają pełne wychylenia,

     d/ na elektrozawór egr,

Warto wymienić filtr paliwa na markowy; mann, knecht, purflux.

      

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!