Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy na niskich obrotach


Swayv

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na początek jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość. Postaram się opisać swój problem jak najlepiej. Mianowicie posiadam Megi III 1.5dci (105KM) z przebiegiem 100 tyś km. Problem właściwie trwa od czasu kiedy kupiłem to auto z przebiegiem 60 tyś = brak mocy na niskich obrotach (tak do ok. 2tyś). Na początku myślałem, że ten typ tak ma, ale po pewnym czasie jednak stwierdziłem, że raczej nie jest normalne. Daje się to szczególnie we znaki przy ruszaniu gdzieś na skrzyżowaniu. Człowiek widzi lukę, chce szybko ruszyć, wciska pedał gazu, auto niby rusza i nagle pojawia się dziura. Auto zamiast ruszać żwawo kula się powoli do przodu. Dopiero po jakiejś chwili, po powolnym złapaniu tych 2000-2200 obrotów wgniata w fotel. Tak samo sytuacja ma się przy podjeździe pod stromą górkę. Jadąc na wolnych obrotach na 2 biegu i mając przed sobą górkę muszę kręcić do ponad 2 tyś. żeby auto wjechało. Bez tego potrafi się mulić ze 2-3 sekundy zanim złapie obroty. Generalnie na trasie tak mocno się tego nie odczuwa bo na wyższych biegach efekt jest mało zauważalny, ale w mieście jazda tym autem to udręka.

 

Teraz fakty:

- brak jakichkolwiek usterek podawanych przez komputer,

- na autostradzie bez żadnych problemów z pełnym obciążeniem 140-160 km/h,

- spalanie bez zastrzeżeń (potrafię zejść do 4,6 przy spokojnej jeździe a na autostradzie 5,5 przy 140 km/h).

- serwisy w/g zaleceń producenta itd. (rozrząd wymieniony przy 90 tyś),

- auto serwisuję w pogwarancyjnym serwisie Renault prowadzonym przez ludzi, którzy jak myślę, znają się na swoim fachu, bo pracowali w renomowanym serwisie Renault,

- auto podłączone pod komputer nie wykazuje żadnych usterek. Ludzie z pogwarancyjnego serwisu testowali auto przez 3 dni i nic nie znaleźli. Ba! Nawet oni twierdzą, że z autem jest wszytko OK. Zaczynam myśleć, że to ze mną jest coś nie tak i tylko ja widzę ten problem.

- żona ma Megi II 1.5dci (86KM) i ten problem u niej nie występuje. Auto zbiera się aż miło. Mimo, że jest słabsze to lepiej się nim jeździ. Nawet jak żona jeździ moim autem to jej gaśnie przy ruszaniu i mówi, że moim jakoś dziwnie jej się jeździ. Więc chyba problem jednak jest.

- czyszczony 2 razy EGR - mam wrażenie, że trochę pomogło ale problem dalej występuje,

- są dni kiedy ten brak mocy jest bardzo uciążliwy, ale czasami jest jakby trochę lepiej. Nie zauważyłem, żeby to było jakoś zależne od pogody. Generalnie problem występuje cały czas.

 

Proszę o pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam pozwoliłem sobie odkopać temat ale jestem ciekaw czy rozgryzłeś temat ponieważ mam identyczne objawy - spod świateł muł straszny do 2000 obrotów (2,3 sekundy reakcji na gaz). Spalanie niby nie najgorsze ale o średniej z baku na poziomie 5.x L/100km mogę zapomnieć, mój 1.9 dci Grandtour przy spokojnej jeździe (80-100 km/h) 6.6 - 6.9 spala w 2x50km/dziennie do pracy przez tereny miejsko-wiejskie. Na clipie niby wszystko ok, podmieniłem przepływkę na używkę ale różnicy nie widać (jak odepnę całkiem to też). Przez krótki czas zaślepiłem EGR ale poprawa była niewielka, za to kultura pracy silnika mocno się pogorszyła. Ludzie z serwisu twierdzą, że ten typ tak ma ale wierzyć się nie chce, że samochodem w cenie salonowej 90 tys. spod świateł nie można ruszyć :(.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez walkfire
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Odkopuje temat . Czy ktoś znalazł przyczyne ? Czy raczej okazało się to nienaprawialne ? Widze jedynie korekte poprzez adminów , lecz żadnych informacji . Czy ktoś sobie z tym poradził. Jeśli mój mechanik się dowie co jest grane . Napiszę, napewno komuś to pomoże . Jeśli ktoś znalazł rozwiązanie , to byłbym wdzięczny za informację.  Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z prostych czynności zalecam;

- wymianę filtra powietrza,

- przeczyszczenie ;

    - czujnika ciśnienia doładowania, jego styków oraz zapewnieniu szczelności jego montażu,

    - przepływomierza jego styków oraz wymianę oringów.

Czujnik ciśnienia  doładowania w układzie ssącym, ma wpływ ( podobnie jak przepływomierz ) ;

     a/ na wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku,

     b/ na wartości czujnika ciśnienia paliwa, 

     c/ decyduje o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny, przez sygnał do elektrozaworu podciśnienia turbiny;

          Warto sprawdzić czy kierownice turbiny mają pełne wychylenia,

     d/ na elektrozawór egr,

Warto wymienić filtr paliwa na markowy; mann, knecht, purflux.

      

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!