Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Volvo V40 1.9 DCI - zbyt wysokie ciśnienie oleju


Crunck

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jest to mój pierwszy post na tym forum. Nazywam się Maciek :)

Niestety na forum volvo za bardzo nie mam co liczyć na pomoc, ponieważ ten silnik nie jest tam tak bardzo popularny, dlatego znalazłem się tutaj ...

Zamontowałem właśnie podstawkę pod filtr oleju. Zamontowana jest na chłodnicy oleju. Zamontowałem 3 zegary. Ciśnienie, temperatura oleju oraz ciśnienie doładowania. Olej już działa, ale jeszcze muszę kupić króciec u gazowników żeby podłączyć ciśnienie doładowania. Planuje przewiercić kolektor dolotowy i tam umieścić wężyk od czujnika doładowania.

Padła mi turbina stąd te zegary, zamontowałem regenerowaną i padła ta druga po przejechaniu 80km. Wymieniłem pompę oleju, ciśnienie przed i po wymianie bez zmian. Na zimnym 5 barów spada sobie wraz z temperaturą oleju do około 2 barów, ale przy 3700 obrotów rośnie w okolice 5 barów. Według autodaty ciśnienie dlatego silnika to 3,5 bara przy 3500 rpm, u mnie przekroczone znacznie.

Olej leję i wymieniam co 10K Mobila 1 - 10W40 dla diesla odkąd go kupiłem i przejechałem na nim około 70.000 km Obecnie wsadzona następna turbina, ale boje się jeździć z tym ciśnieniem ;/ Ma ktoś może jakieś doświadczenie z tym silnikiem pod tym względem ? Na Waszym forum jest dużo tematów, ale z za wysokim ciśnieniem nic nie mogę znaleźć. Zawsze pomagała wymiana pompy ;] Panewki mam całe... Przy wyższych obrotach zaczyna dymić, ale może przepalać jeszcze olej z poprzedniej awarii...

Co mogę jeszcze sprawdzić bo już opadam z sił i $$$ ;/ ??

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co przychodzi mi do głowy to problem z ciśnieniem w przedziale korbowo tłokowym. Problemy z odpowietrzeniem? Jakieś uszkodzenie w głowicy bloku wału albo tłoku. dokładnie co to za rok produkcji i ile kucy.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym mierzyłeś to ciśnienie oleju? Jak dla mnie ciśnienie nic nie ma do uszkodzenia turbiny. Jest duże, to fakt ale w pierwszej kolejności silnik by puszczał olej przez uszczelki a nie powodował zatarcia turbo (no chyba,że zapchane są kanały olejowe). Sprawdź odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poprawienie posta ;)

aston76, też mi się tak wydaje że np wystrzeliłoby filtr oleju... Silnik 115km bez DPF 2000 rok. - Odma jest drożna, rura spływowa jest drożna... rurki przy turbo też drożne. Postaram się zrobić jak najszybciej fotki silnika, bo są ale dosłownie minimalne róznice w budowie odmy w porównaniu z Renault. Jak jadę i turbo się wkręca na obroty zaczyna ostro dymić, tak jakby przez zbyt duże ciśnienie puszczało olej ;/ ale może to być też wypalanie oleju, bo stare turbo się rozbiegało. (szybko zatrzymany motor) Wycieków z silnika nie ma żadnych, no może oprócz lekko przypoconego uszczelniacza na wale korbowym od strony rozrządu.

1. Jak sprawdzić drożność kanałów olejowych ?? Czy jak zdejmę pokrywę zaworów to dojrzę co nie co ??

2. Czy jeżeli dodam środka do płukania silnika, takiego przed wymianą oleju i wymienię olej to może zaszkodzić turbinie ?

3. Czy jest możliwe że skoro leję 10W40 to ciśnienie jest po prostu wyższe na tym oleju niż to książkowe z 5W40 ?

Ciśnienie oleju mierzony manometrem Bass Polska oraz obecnie mam założony zegar autogauge. Oba pokazują takie same parametry.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Prezesie, poprawione ;) przepraszam.

EDIT: Zmierzę ciśnienie doładowania, może przeładowywuje i dlatego rozwala kolejne turbiny :/ może mapsensor jest uszkodzony. Dam znać jak tylko zmierzę, proszę o nie kasowanie posta ;) Pozdrawiam

Edytowane przez Crunck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!