Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Volvo V40 1.9 DCI - zbyt wysokie ciśnienie oleju


Crunck

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jest to mój pierwszy post na tym forum. Nazywam się Maciek :)

Niestety na forum volvo za bardzo nie mam co liczyć na pomoc, ponieważ ten silnik nie jest tam tak bardzo popularny, dlatego znalazłem się tutaj ...

Zamontowałem właśnie podstawkę pod filtr oleju. Zamontowana jest na chłodnicy oleju. Zamontowałem 3 zegary. Ciśnienie, temperatura oleju oraz ciśnienie doładowania. Olej już działa, ale jeszcze muszę kupić króciec u gazowników żeby podłączyć ciśnienie doładowania. Planuje przewiercić kolektor dolotowy i tam umieścić wężyk od czujnika doładowania.

Padła mi turbina stąd te zegary, zamontowałem regenerowaną i padła ta druga po przejechaniu 80km. Wymieniłem pompę oleju, ciśnienie przed i po wymianie bez zmian. Na zimnym 5 barów spada sobie wraz z temperaturą oleju do około 2 barów, ale przy 3700 obrotów rośnie w okolice 5 barów. Według autodaty ciśnienie dlatego silnika to 3,5 bara przy 3500 rpm, u mnie przekroczone znacznie.

Olej leję i wymieniam co 10K Mobila 1 - 10W40 dla diesla odkąd go kupiłem i przejechałem na nim około 70.000 km Obecnie wsadzona następna turbina, ale boje się jeździć z tym ciśnieniem ;/ Ma ktoś może jakieś doświadczenie z tym silnikiem pod tym względem ? Na Waszym forum jest dużo tematów, ale z za wysokim ciśnieniem nic nie mogę znaleźć. Zawsze pomagała wymiana pompy ;] Panewki mam całe... Przy wyższych obrotach zaczyna dymić, ale może przepalać jeszcze olej z poprzedniej awarii...

Co mogę jeszcze sprawdzić bo już opadam z sił i $$$ ;/ ??

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co przychodzi mi do głowy to problem z ciśnieniem w przedziale korbowo tłokowym. Problemy z odpowietrzeniem? Jakieś uszkodzenie w głowicy bloku wału albo tłoku. dokładnie co to za rok produkcji i ile kucy.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym mierzyłeś to ciśnienie oleju? Jak dla mnie ciśnienie nic nie ma do uszkodzenia turbiny. Jest duże, to fakt ale w pierwszej kolejności silnik by puszczał olej przez uszczelki a nie powodował zatarcia turbo (no chyba,że zapchane są kanały olejowe). Sprawdź odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poprawienie posta ;)

aston76, też mi się tak wydaje że np wystrzeliłoby filtr oleju... Silnik 115km bez DPF 2000 rok. - Odma jest drożna, rura spływowa jest drożna... rurki przy turbo też drożne. Postaram się zrobić jak najszybciej fotki silnika, bo są ale dosłownie minimalne róznice w budowie odmy w porównaniu z Renault. Jak jadę i turbo się wkręca na obroty zaczyna ostro dymić, tak jakby przez zbyt duże ciśnienie puszczało olej ;/ ale może to być też wypalanie oleju, bo stare turbo się rozbiegało. (szybko zatrzymany motor) Wycieków z silnika nie ma żadnych, no może oprócz lekko przypoconego uszczelniacza na wale korbowym od strony rozrządu.

1. Jak sprawdzić drożność kanałów olejowych ?? Czy jak zdejmę pokrywę zaworów to dojrzę co nie co ??

2. Czy jeżeli dodam środka do płukania silnika, takiego przed wymianą oleju i wymienię olej to może zaszkodzić turbinie ?

3. Czy jest możliwe że skoro leję 10W40 to ciśnienie jest po prostu wyższe na tym oleju niż to książkowe z 5W40 ?

Ciśnienie oleju mierzony manometrem Bass Polska oraz obecnie mam założony zegar autogauge. Oba pokazują takie same parametry.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Prezesie, poprawione ;) przepraszam.

EDIT: Zmierzę ciśnienie doładowania, może przeładowywuje i dlatego rozwala kolejne turbiny :/ może mapsensor jest uszkodzony. Dam znać jak tylko zmierzę, proszę o nie kasowanie posta ;) Pozdrawiam

Edytowane przez Crunck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!