Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Volvo V40 1.9 DCI - zbyt wysokie ciśnienie oleju


Crunck

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jest to mój pierwszy post na tym forum. Nazywam się Maciek :)

Niestety na forum volvo za bardzo nie mam co liczyć na pomoc, ponieważ ten silnik nie jest tam tak bardzo popularny, dlatego znalazłem się tutaj ...

Zamontowałem właśnie podstawkę pod filtr oleju. Zamontowana jest na chłodnicy oleju. Zamontowałem 3 zegary. Ciśnienie, temperatura oleju oraz ciśnienie doładowania. Olej już działa, ale jeszcze muszę kupić króciec u gazowników żeby podłączyć ciśnienie doładowania. Planuje przewiercić kolektor dolotowy i tam umieścić wężyk od czujnika doładowania.

Padła mi turbina stąd te zegary, zamontowałem regenerowaną i padła ta druga po przejechaniu 80km. Wymieniłem pompę oleju, ciśnienie przed i po wymianie bez zmian. Na zimnym 5 barów spada sobie wraz z temperaturą oleju do około 2 barów, ale przy 3700 obrotów rośnie w okolice 5 barów. Według autodaty ciśnienie dlatego silnika to 3,5 bara przy 3500 rpm, u mnie przekroczone znacznie.

Olej leję i wymieniam co 10K Mobila 1 - 10W40 dla diesla odkąd go kupiłem i przejechałem na nim około 70.000 km Obecnie wsadzona następna turbina, ale boje się jeździć z tym ciśnieniem ;/ Ma ktoś może jakieś doświadczenie z tym silnikiem pod tym względem ? Na Waszym forum jest dużo tematów, ale z za wysokim ciśnieniem nic nie mogę znaleźć. Zawsze pomagała wymiana pompy ;] Panewki mam całe... Przy wyższych obrotach zaczyna dymić, ale może przepalać jeszcze olej z poprzedniej awarii...

Co mogę jeszcze sprawdzić bo już opadam z sił i $$$ ;/ ??

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co przychodzi mi do głowy to problem z ciśnieniem w przedziale korbowo tłokowym. Problemy z odpowietrzeniem? Jakieś uszkodzenie w głowicy bloku wału albo tłoku. dokładnie co to za rok produkcji i ile kucy.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym mierzyłeś to ciśnienie oleju? Jak dla mnie ciśnienie nic nie ma do uszkodzenia turbiny. Jest duże, to fakt ale w pierwszej kolejności silnik by puszczał olej przez uszczelki a nie powodował zatarcia turbo (no chyba,że zapchane są kanały olejowe). Sprawdź odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poprawienie posta ;)

aston76, też mi się tak wydaje że np wystrzeliłoby filtr oleju... Silnik 115km bez DPF 2000 rok. - Odma jest drożna, rura spływowa jest drożna... rurki przy turbo też drożne. Postaram się zrobić jak najszybciej fotki silnika, bo są ale dosłownie minimalne róznice w budowie odmy w porównaniu z Renault. Jak jadę i turbo się wkręca na obroty zaczyna ostro dymić, tak jakby przez zbyt duże ciśnienie puszczało olej ;/ ale może to być też wypalanie oleju, bo stare turbo się rozbiegało. (szybko zatrzymany motor) Wycieków z silnika nie ma żadnych, no może oprócz lekko przypoconego uszczelniacza na wale korbowym od strony rozrządu.

1. Jak sprawdzić drożność kanałów olejowych ?? Czy jak zdejmę pokrywę zaworów to dojrzę co nie co ??

2. Czy jeżeli dodam środka do płukania silnika, takiego przed wymianą oleju i wymienię olej to może zaszkodzić turbinie ?

3. Czy jest możliwe że skoro leję 10W40 to ciśnienie jest po prostu wyższe na tym oleju niż to książkowe z 5W40 ?

Ciśnienie oleju mierzony manometrem Bass Polska oraz obecnie mam założony zegar autogauge. Oba pokazują takie same parametry.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Prezesie, poprawione ;) przepraszam.

EDIT: Zmierzę ciśnienie doładowania, może przeładowywuje i dlatego rozwala kolejne turbiny :/ może mapsensor jest uszkodzony. Dam znać jak tylko zmierzę, proszę o nie kasowanie posta ;) Pozdrawiam

Edytowane przez Crunck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!