Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane kombi 1.6 kontra 2.0 który egzemplarz ?


myszka_k

Rekomendowane odpowiedzi

A Świstak siedzi i zawija w sreberko. Bez przesady, zgodzę się, że meganka z silnikiem 1,6 16V spali ok. 6l/100km, jak się nie przekroczy na trasie 90km/h. I to piszę, ze swojego własnego doświadczenia.

Zgadza się jak jedziesz 70-80, bo jak 90 to minimum 7. Mega z silnikiem 1.6 to kupa muła na kacu, więcej bym tego silnika nie kupił, pozostaje tylko na gaz przerobić. Do tego u mnie dali skrzynię 6 chyba po to, co by sobie pomachać prawą rączką. Porażka.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi Megana 1.6 16v powtarzalnie na trasie spala ok 6,5 prędkości 90-120. W jakieś 4,9 to nie uwierze.. no chyba że jadąc 70

W mieście mam ok 9-10,5 litra. No ale rozkopana Łódź zobowiązuje. Piszę oczywiście o Megi 2.. czyli delikatnie nie na temat (przepraszam, umknelo mi ze to o 3..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś chce się ze mną przejechać to zapraszam w Krakowie.

Ostatnia trasa Kraków- Ostrowiec Świętokrzyski około 170 km. Wskazania wg. komputera średnia prędkość 66 km/h średnie zużycie paliwa na trasie 5.0 l/100km. Tankując za 50 zł przy cenie 4,50 jestem w stanie pokonać tą trasę i pojedźić trochę po Ostrowcu. Do 4,9 l /100km udało mi się zejść jadać spokojnie z żoną i dzieckiem na tej trasie. Czas przejazdu 3 godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedzi :)

Koniec końców też zaczynam myśleć wyłącznie o 2.0 i takiej szukam, znalazłam jedno w automacie bardzo mi się podoba :) ( http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-2-0benz-automat-szwajcar-oplacony-ID6y8zf3.html?requestFromAd=1&track%5Bmessage_sent%5D=1&id_at=4049501 ) co wy na to warto jechać ??

Megane 3 ma silnik Nissana M4R z automatem CVT, a nie Renaultowski F4R.

Na forum Laguny ma takie sobie opinie, pali sporo jak na swoją moc, a osiągi są przeciętne.

W Meganie temperament tego silnika jest jeszcze skutecznie tłumiony przez skrzynię CVT (są o niej skrajne opinie).

Sporym problemem tego silnika są słabe gniazda zaworowe (poprawione dopiero w wersjach przystosowanych do E85, ale cudów lepiej się nie spodziewać).

Zawory regulowane są ręcznie i gniazda potrafią się wypalać od jazdy na benzynie, na LPG problem ten występuję jeszcze częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź wszystkie czynniki pod uwagę:

- ile osób zazwyczaj jeździ i jak załadowany,

- trasa czy więcej miasto,

- lubisz bardziej ostro i szybciej pojeździć,

- jak podchodzisz do ekomomii jazdy

 

PS. miałem wcześniej 2.0 na 6 biegach mam teraz 1.6, jeśli chodzi o osiągi to 2.0 nie wiele odbiega od 1.6, na pewno 1.6 będzie trochę oszczędniejszy ale chcąc szybciej polatać to jednak trochę irytuje głośniejsza praca 1.6 niż 2.0, kupując kombi ja bym wybrał 2.0 jak załadujesz całą familię z bagażami to możesz odczuć że jednak trochę za mało mocy ;D

ogólnie z 1.6 kombi taniej kupisz bo z 2.0 jest mniej z tego co zauważyłem,

życzę udanego wyboru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o opinie i sugestie czym się kierować, czego unikać .

Moim zdaniem zdecydowanie najważniejszy jest jak najlepszy stan nadwozia/podwozia w aucie, które potencjalnie zamierzasz kupić. Później stan techniczny i wnętrze się kłania a dopiero w następnej kolejce pojemność albo wersja silnika. Ja całkiem krótko jestem po zakupie Megi więc do niedawna byłem w sytuacji bardzo podobnej jak Ty obecnie, biorąc pod uwagę także budżet. Myślę, że w granicach 17-20tys pln będziesz w stanie wybrać coś godnego uwagi... a pojemnością silnika nie zawracaj sobie głowy, są zdecydowanie ważniejsze sprawy ponad to :)

Edytowane przez Sinoff
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wybór padł na Megane kombi 2 ph2 z silnikiem 1.6 16V 115KM.

Przejechałem autkiem 5,000 km przez ostatnie pół roku poprzednio jeździłem przez 6 lat 60-konnym vw polo.

Jeśli chodzi o wyciszenie i komfort podróżowania jest rewelacyjnie, w mieście praktycznie nie słychać silnika a na trasie robi się głośniej dopiero przy prędkościach autostradowych lub lekko powyżej ale i tak wtedy poziom hałasu jest jak najbrdziej akceptowalny.

Jeśli chodzi o awaryjność no cóz może po 50 tys km będe mógł coś powiedzieć.

Układ hamulcowy jak dla mnie bardzo skuteczny i nic więcej nie wymagam, tak samo jeśli chodzi o pozycję za kierownicą każdy znajdzie coś dla siebie:)

Dynamika na tą chwilę w zupełności zadowalająca i mam wrażenie praktycznie od samego początku, że czym szybciej jadę tym żwawiej przyśpiesza. "Jedzie" juz od 2 tys obr a zaczyna "ciągnąć" jak przekroczymy 4 tyś obr więc wyprzedać można.

Manewrowanie nie sprawia problemów chyba nawet średnica zawracania jest mniejsza niż w niejednych mniejszych autach.

Spalanie wg komputera ( 2,5 osoby :) plus niewielki bagaż) po przejechaniu 4 tys km (10% miasto,50% poza miastem, 40% autostrady i expresowe to 6,5 l/100km.)

Trasa przy 90/100 km/h 6l, 110/120km/h 6,5l, 130/140km/h około 7-7,5l przy 200km/h licznikowych nie wiem ile pokazywało bałem się patrzeć :)jeżdzę na 205/55/16. W mieście w zależności od długości jazdy,natężenia ruchu, temperatury otoczenia, stylu jazdy itd itd od 7,5 do pewnie 10l u mnie średnio około 8-8.5/100km co jest wynikiem dobrym zważywszy, że auto sporych gabarytów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Nie spodziewałam się takiego dużego odzewu z Waszej strony. DZIĘKI :) cenne uwagi na pewno się przydadzą, niestety ciężko jest znaleźć coś wartego zakupu więc szukam dalej. Ostatni nawet padła myśl o grand scenic ale nie ma mowy nadal się trzymam meganki i szukam dalej. Jeszcze raz dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!