Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.5 DCI 106 KM 78 KW - 238 000 km - 2005rok


Wojt-AS

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Na wstępie chciałbym się z Wami przywitać szanowni forumowicze, więc cześć :) oraz podzielić się z Wami moimi odczuciami na temat w/w samochodu oraz podpytać o kilka rzeczy.

Na wstępie, krótka historia a poniżej moje pytania.

Dwa tygodnie temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Renault Megane II phl dci z 2005 roku, wersja 78KW czyli 106 KM.

Generalnie autem świetnie się jeździ, przesiadłem się ze starego Opla Corsy B 1.2 16V z 1999 roku, więc zmiana odczuwalna.

To mój pierwszy Diesel, więc mam teraz "korbę" na punkcie słuchania pracy silnika, wychwytywanie wszystkich dźwięków, czytania i przeglądania forum :)

Renóweczka kupione od znajomego, użytkowana przez jego żonę (głównie do pracy - około 25 km w jedną stronę).

Kolega zapewniał, że w aucie średnio co 15 tys. km wymieniany był olej i filtry (cały czas 10W40).

Megane było sprowadzone z Francji w 2007 roku, przy przebiegu ponad 110 tys. km (wtedy był wymieniany rozrząd), czyli długo i "daleko" temu.

Od zakupu (czyli 2 tygodnie temu) zrobiłem już ponad 1 300 km... i jak wyżej, auto sprawuje się świetnie, przyśpiesza idealnie, wyprzedzanie nawet pod górę to super sprawa, czasem nie wiem kiedy na liczniku 100 km/h jest... (wtedy moja kochana dziewczyna...) podnosi alarm... :)

 

Ale do rzeczy (bo nie jest tak idealnie jakby się wydawało)

1. ROZRZĄD:

Muszę wymienić rozrząd bo i tak już jeżdżę na granicy wytrzymałości rozrządu (wymiana 8 lat temu i prawie 130 000 km temu..)

Czy szanowni forumowicze możecie mi coś konkretnego polecić?

Na allegro znalazłem coś takiego: RUVILLE - Komplet

Czy jest to dobre rozwiązanie? Widziałem też na allegro dużo tańsze komplety i bardzo popularne jak np. ten: Oryg. Renault ?

Co o tym sądzicie? Z tego co wyczytałem tutaj na forum to firma RUVILLE to chyba dobre rozwiązanie, czy może macie jakieś inne pomysły?

2. PODUSZKI SILNIKA:

Chciałbym wymienić poduszkę silnika (prawa, ta koło rozrządu). Powód jest taki, że przy odpalaniu i gaszeniu silnika (głównie przy wyłączaniu) autem dość mocno trzęsie... Na biegu jałowym czasem też mam wibracje. Co polecacie? Czytałem, że dobre poduszki są firmy Hutchinson. Czy przy zakupie takiej poduszki mogę mieć pewność, że jest to oryginał?

Poduszka HUTCHINSON

Następne pytanie, czy przy okazji wymiany poduszki prawej warto też wymienić dolną? i czy też brać Hutchinsona?

3. DWUMASA?:

Czy objawy opisane z pkt. 2 mogą świadczyć też o "umierającym" kole dwumasowym?

Dodam jeszcze, że wibracje są odczuwalne tylko na biegu jałowym (czasem większe czasem mniejsze). Mniejsze pojawiają się gdy włączę np. klimatyzację lub delikatnie nacisnę pedał gazu. Większe gdy stoję na światłach (na luzie). Nie są to mega duże wibracje, ale odczuwalne i dla pasażera i dla kierowcy. Przy wibracjach nie wibrują pedały gazu czy sprzęgła. Drga kierownica i lekko drążek skrzyni biegów.

4. PANEWKI:

Z forum dowiedziałem się, że warto profilaktycznie wymienić panewki...Patrzyłem na zestawy korbowodu + panewki na allegro, ale koszt przekracza moje finansowe możliwości. Co byście zrobili na moim miejscu? Zostawić tak jak jest i dbać o silnik i wymieniać olej co 10 000 km, czy jednak wymienić chociaż same panewki? Jeśli wymienić panewki, to jaki jest mniej więcej koszt samej robocizny? Rząd wielkości - ktoś z Was wie? Koszt panewek nie jest duży więc może warto?

5. TURBINA:

Turbina... nie mam kompletnie doświadczenia :) Powiem tyle, że autko przyśpiesza idealnie, turbiny w zasadzie w ogóle nie słychać, nie słyszę świszczenia czy czegokolwiek. Auto ma moc bo to się czuję, więc raczej turbina pracuje... Po nocy gdy odpalam auto, zdarzy się że za samochodem pojawi się biały dym - ale dosłownie na kilka sekund (2-3maks) i później już nie kopci w ogóle (czy takie zachowanie jest normalne??). Podczas jazdy sprawdzałem (jechałem starą Corsą) za Megane i nic nie było widać aby dymiła - dosłownie 0.

6. JAK JEŹDZIĆ:

Teraz pytanie o kulturę jazdy :)

Nie mam kompletnie doświadczenia na jakich biegach ile jeździć, jakie obroty itp.

Możecie się wypowiedzieć jak optymalnie jeździć takim dieslem? z góry dzięki za wskazówki

 

To chyba tyle, Dziękuję za uwagi, wskazówki i za pomoc.

Pozdrawiam

Wojtek

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega zapewniał, że w aucie średnio co 15 tys. km wymieniany był olej i filtry (cały czas 10W40).

Duży błąd, ten silnik powinien jeździć na 5W30 lub 5W40.

Co o tym sądzicie? Z tego co wyczytałem tutaj na forum to firma RUVILLE to chyba dobre rozwiązanie, czy może macie jakieś inne pomysły?

RUVILLE to tylko pakowacz, wsadzają tam różne, ale jakościowo dobre podzespoły.

Ja Ci polecę oryginał Renault, do nabycia w dobrej cenie w Wajbexie (sprawdzony sklep).

Czytałem, że dobre poduszki są firmy Hutchinson.

Będzie OK i warto wymienić od razu cały komplet poduszek.

Czy objawy opisane z pkt. 2 mogą świadczyć też o "umierającym" kole dwumasowym?

Dodam jeszcze, że wibracje są odczuwalne tylko na biegu jałowym (czasem większe czasem mniejsze). Mniejsze pojawiają się gdy włączę np. klimatyzację lub delikatnie nacisnę pedał gazu. Większe gdy stoję na światłach (na luzie). Nie są to mega duże wibracje, ale odczuwalne i dla pasażera i dla kierowcy. Przy wibracjach nie wibrują pedały gazu czy sprzęgła. Drga kierownica i lekko drążek skrzyni biegów.

Silniki dCi mają większe wibracje niż benzynowe, więc to niekoniecznie musi być dwumasa.

Koło DM najczęściej daje o sobie znać stukaniem przy gaszeniu i odpalaniu, czasem szarpaniem przy przyśpieszaniu.

Tak więc może to być DM, ale nie musi.

Z forum dowiedziałem się, że warto profilaktycznie wymienić panewki...Patrzyłem na zestawy korbowodu + panewki na allegro, ale koszt przekracza moje finansowe możliwości. Co byście zrobili na moim miejscu? Zostawić tak jak jest i dbać o silnik i wymieniać olej co 10 000 km, czy jednak wymienić chociaż same panewki? Jeśli wymienić panewki, to jaki jest mniej więcej koszt samej robocizny? Rząd wielkości - ktoś z Was wie? Koszt panewek nie jest duży więc może warto?

Zdecydowanie warto pomyśleć o prewencyjnej wymianie.

Auto jeździło na oleju 10W40, który nie dociera do wszystkich punktów silnika tak szybko jak 5W40.

Koszt wymiany kompletu panewek to ok. 500 zł z robocizną.

Powiem tyle, że autko przyśpiesza idealnie, turbiny w zasadzie w ogóle nie słychać, nie słyszę świszczenia czy czegokolwiek.

Turbo na razie zostaw w spokoju :)

Możecie się wypowiedzieć jak optymalnie jeździć takim dieslem?

Jak nie masz takiej potrzeby, to zmieniaj biegi w okolicach 2500-3000 obr/min, więcej mu nie potrzeba.

Chyba, że koniecznie chcesz szybko przyśpieszyć, wtedy to już inna sprawa ;)

Pamiętaj tylko, żeby po jeździe na wysokich obrotach dać odpocząć turbinie na postoju z 1 min :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży błąd, ten silnik powinien jeździć na 5W30 lub 5W40.

 

 

Wczoraj przeglądałem manuala do Megane II i faktycznie zalecają 5W30 lub 5W40 - najlepiej Elfa.

Tutaj mam pytanie, skoro kolega lał przez ostatnie ileś lat olej 10W40 czy warto będzie zmienić teraz olej na 5W40 Elfa? Czy może już trzymać się tego co było lane przez tyle lat?

 

RUVILLE to tylko pakowacz, wsadzają tam różne, ale jakościowo dobre podzespoły.

Ja Ci polecę oryginał Renault, do nabycia w dobrej cenie w Wajbexie (sprawdzony sklep).

Nie znalazłem w tym sklepie oryginału Renault do Megane II 1.5 dCi :( pełno ofert na allegro - ale nie wiem czy im ufać?

 

Będzie OK i warto wymienić od razu cały komplet poduszek.

 

Cały komplet poduszek? Tzn silnika i skrzyni? W ogóle ile łącznie poduszek ma Megane II 1.5 dCi ? i jakie to poduszki. Przepraszam, może ktoś gdzieś już wcześniej o tym pisał, ale głównie czytałem, że warto wymienić poduszki silnika (dolną i tą przy rozrządzie)- Czy coś jeszcze?

 

Silniki dCi mają większe wibracje niż benzynowe, więc to niekoniecznie musi być dwumasa.

Koło DM najczęściej daje o sobie znać stukaniem przy gaszeniu i odpalaniu, czasem szarpaniem przy przyśpieszaniu.

Tak więc może to być DM, ale nie musi.

Tutaj mam poważne pytanie... Wczoraj pojechałem do mechanika aby umówić się na wymianę rozrządu i poduszek silnika (mam je kupić samemu i dostarczyć a zapłacę tylko za robociznę). Mechanik zadał kilka pytać min. jaki rocznik, jaka moc itp.. powiedziałem że produkcja Maj 2005 rok, 78KW czyli 106KM (sprawdzałem po nr VIN za pomocą dekoderów VIN - jest 78KW). Mechanik na to, że te modele nie mają koła dwumasowego... zdurniałem :/ Tutaj się tyle naczytałem a ten mi mówi że nie ma dwumasy... Jak więc jest :) Ktoś może mi jednoznacznie odpowiedzieć? Dodam, że auto sprowadzone z Francji w 2007 roku. Rok produkcji Maj 2005.

 

Zdecydowanie warto pomyśleć o prewencyjnej wymianie.

Auto jeździło na oleju 10W40, który nie dociera do wszystkich punktów silnika tak szybko jak 5W40.

Koszt wymiany kompletu panewek to ok. 500 zł z robocizną.

Tutaj ten sam mechanik co wyżej wyśmiał koncepcje wymiany panewek... Powiedział mi "Panie te silniki to i tak do 250kkm jeżdżą a później padają, wymiana panewek nic panu nie da... bo musiałby Pan wymienić też misę olejową, coś tam jeszcze itp i zaraz by Panu wyszło z robocizną i częściami prawie 2 tysiące zł... za tyle to może Pan kupić silnik z przebiegiem do 150kkm" Trochę mnie to podirytowało, takie podejście... co sądzicie?

 

Turbo na razie zostaw w spokoju

Zostawiam :)

 

Jak nie masz takiej potrzeby, to zmieniaj biegi w okolicach 2500-3000 obr/min, więcej mu nie potrzeba.

Chyba, że koniecznie chcesz szybko przyśpieszyć, wtedy to już inna sprawa

Pamiętaj tylko, żeby po jeździe na wysokich obrotach dać odpocząć turbinie na postoju z 1 min

 

Dzięki za porady :)

 

 

Pozdrawiam

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży błąd, ten silnik powinien jeździć na 5W30 lub 5W40.
ten silnik ma zdaje się FAP, więc warto go chyba nie zarzynać tym półsyntetykiem

 

Będzie OK i warto wymienić od razu cały komplet poduszek.
górna (hydrauliczna) i dolna (ósemka), bo ta przy skrzyni to najczęściej jest dobra

 

Dodano: 22 wrz 2015 - 09:07

Tutaj mam poważne pytanie... Wczoraj pojechałem do mechanika aby umówić się na wymianę rozrządu i poduszek silnika (mam je kupić samemu i dostarczyć a zapłacę tylko za robociznę). Mechanik zadał kilka pytać min. jaki rocznik, jaka moc itp.. powiedziałem że produkcja Maj 2005 rok, 78KW czyli 106KM (sprawdzałem po nr VIN za pomocą dekoderów VIN - jest 78KW). Mechanik na to, że te modele nie mają koła dwumasowego...
ściemnia albo nie zna się

 

Tutaj ten sam mechanik co wyżej wyśmiał koncepcje wymiany panewek... Powiedział mi "Panie te silniki to i tak do 250kkm jeżdżą a później padają, wymiana panewek nic panu nie da... bo musiałby Pan wymienić też misę olejową, coś tam jeszcze itp i zaraz by Panu wyszło z robocizną i częściami prawie 2 tysiące zł... za tyle to może Pan kupić silnik z przebiegiem do 150kkm" Trochę mnie to podirytowało, takie podejście... co sądzicie?
ściemnia albo nie zna się
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten silnik ma zdaje się FAP, więc warto go chyba nie zarzynać tym półsyntetykiem

 

Ten silnik nie ma FAP-a. Nie strasz młodego

Rozumiem, że można spokojnie dalej lać 10W40?

 

górna (hydrauliczna) i dolna (ósemka), bo ta przy skrzyni to najczęściej jest dobra

Dzięki za info, wymienię górną i dolną :)

 

 

Skontaktowałem się z koleżanką, która pracuje w salonie Renault. Podałem jej swój nr VIN więc ma mi sprawdzić dokładnie co w mojej Megi siedzi :) aby rozwiać moje wątpliwości. Dodatkowo ma wypytać mechaników z ASO w sprawie panewek.

Dam znać jak się dowiem.

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że można spokojnie dalej lać 10W40?

Co do tego oleju 10W40/ 5W40, to nie patrzy się na FAP, bo do silnika z FAP się nie nadają, tam trzeba jeszcze inny olej stosować.

Tu głównie chodzi o to, że 10W40 to półsyntetyk i jest bardziej gęsty jak 5W40. Z tego też powodu trudniej dociera do miejsc dalej od pompy umieszczonych. Szczególnie jak jeszcze jest zimny.

Chodzi głównie o najdalej umieszczone panewki na korbowodzie, te przy sprzęgle.

Mój silnik też FAP nie posiada. A czy ma dwumasę? Twierdzę, że z powodu skrzyni 6 biegowej ma, choć sam jej jeszcze nie widziałem.

Odniosę się jeszcze do drgań jakie opisujesz.

U siebie w sceniolu, przy tym samym silniku, też zaobserwowałem występowanie takowych na wolnych, albo lekko podwyższonych obrotach ale tylko w momencie pracy sprężarki klimy.

Jest nawet słyszalny delikatnie inny odgłos z komory silnika.

Ja to tłumaczę gorszym już stanem łożysk sprężarki, bo po wyłączeniu klimy objawy te błyskawicznie zanikają.

Moja klima jest jednak załączona w automacie cały czas, nieistotne czy lato czy zima. Ma więc dość dużo motogodzin przepracowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego oleju 10W40/ 5W40, to nie patrzy się na FAP, bo do silnika z FAP trzeba jeszcze inny olej stosować.

Tu głównie chodzi o to, że 10W40 to półsyntetyk i jest bardziej gęsty jak 5W40. Z tego też powodu trudniej dociera do miejsc dalej od pompy umieszczonych. Szczególnie jak jeszcze jest zimny.

A czy zmiana z 10W40 (lanego od lat) na 5W40 będzie teraz ok? czy lepiej zostać już na tym co jeździło?

 

Chodzi głównie o najdalej umieszczone panewki na korbowodzie, te przy sprzęgle.

Mój silnik tez FAP nie posiada, a czy ma dwumasę, to twierdzę że z powodu skrzyni 6 biegowej ma, choć sam jej jeszcze nie widziałem.

Ja mam 106 KM i skrzynie 5 biegową. Zaraz koleżanka z Renault mi wszystko powie co i jak to podzielę się wynikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zmiana z 10W40 (lanego od lat) na 5W40 będzie teraz ok? czy lepiej zostać już na tym co jeździło?

Pokutuje taka moda, że im silnik ma więcej kilometrów przejechane, to powinno się w pewnym momencie zmieniać na bardziej gęsty półsyntetyk. Jest to jednak błędne twierdzenie.

Najlepiej jak najdłużej zalewać zalecany 5W40, no chyba że są widoczne zapocenia, przepały czy wycieki.

Wtedy chcąc przedłużyć jeszcze eksploatację silnika przed powoli zbliżającymi się wydatkami, można spróbować zalać półsyntetykiem.

Nie jest to jednak obligatoryjne z powodu przekroczenia jakiegoś wydumanego limitu kilometrów.

Taką podmianą możemy narobić więcej szkody jak będzie z tego pożytku.

Przy wymianie zastosuj 5W40 i zobaczysz co się będzie działo. 10 czy 15 tys. km to nie tak długo. Przy kolejnej wymianie możesz wrócić do 10W40, jak zaobserwujesz jakieś niekorzystne objawy.

W swoim poprzednim starszym sceniolu z silnikiem 1,9dT 90KM z przebiegiem ponad 200tys km też na półsyntetyku jeździłem. Nawet LOTOS zamiast zalecanego ELF-a był stosowany i silnik nie narzekał na ten olej. Ale to była inna konstrukcja silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj mam pytanie, skoro kolega lał przez ostatnie ileś lat olej 10W40 czy warto będzie zmienić teraz olej na 5W40 Elfa?

Jak boisz się ELFa, to zalej Valvoline MaxLife 5W40.

Nie znalazłem w tym sklepie oryginału Renault do Megane II 1.5 dCi pełno ofert na allegro - ale nie wiem czy im ufać?

Faktycznie na razie nie mają, ale są w dobrej cenie zestawy z pompą wody firmowane przez Gates, INA i SKFa.

Najbardziej bym się chyba zastanawiał nad INA, bo wynika, że w Gatesie nie ma jednej ze śrub, ale może to kwestia zdjęcia.

Cały komplet poduszek? Tzn silnika i skrzyni? W ogóle ile łącznie poduszek ma Megane II 1.5 dCi ? i jakie to poduszki. Przepraszam, może ktoś gdzieś już wcześniej o tym pisał, ale głównie czytałem, że warto wymienić poduszki silnika (dolną i tą przy rozrządzie)- Czy coś jeszcze?

Poduszka przy skrzyni, którą sporo osób ją pomija, a często jest odpowiedzialna za ruchy lewarka skrzyni biegów.

Powiedział mi "Panie te silniki to i tak do 250kkm jeżdżą a później padają, wymiana panewek nic panu nie da... bo musiałby Pan wymienić też misę olejową, coś tam jeszcze itp i zaraz by Panu wyszło z robocizną i częściami prawie 2 tysiące zł... za tyle to może Pan kupić silnik z przebiegiem do 150kkm

Zmień mechanika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!