Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spryskiwacz tylnej szyby


Rekomendowane odpowiedzi

W sumie to możliwe, że jest jak piszecie - właśnie ze względu na rzadkie używanie tyłu. Ja nie liczę jak często używam, ale być może robię to nawet codziennie i nie ma w zasadzie różnicy pomiędzy przodem a tyłem (mam na myśli szybkość reakcji). Zaworek z tyłu mam zamontowany na wężyku przy zawiasie tylnej klapy (kombi). Dla przykładu, w Megane II mam za szeroki wężyk z jednej strony zaworka (minimalnie) i dostające się powietrze w zasadzie niweczy jego [zaworka] działanie. Tak wyszło, gdyż szukałem złotego środka pomiędzy długością wężyka, jego załamaniem i przygniataniem przez elementy klapy po zamknięciu (i w końcu tak zostawiłem, bo nie miałem innego wężyka pod ręką). W każdym razie w MIII wystarczy przeciąć wężyk mniej więcej na środku i zamontować zaworek. I jest dobrze :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pogoda zrobiła się nijaka i zacząłem częściej używać tylnego spryskiwacza. Płyn leci praktycznie od razu i wycieraczka częściowo nie wraca na sucho. Szkoda, że projektanci nie pomyśleli żeby dać dyszę bliżej środka lampy (szyby), a nawet całkiem z lewej albo zrobić ją na zasadzie mgłowego rozpylania. Jedyne co mnie ciekawi to stosunkowo małe ciśnienie płynu. Też tak macie? Nie pamiętam jak było przed montażem zaworka bo w lecie używałem tej funkcji sporadycznie. Czy ktoś kto ma zamontowany zaworek (najlepiej w miejscu gdzie widać wężyk po otwarciu klapy w kombi) mógłby nagrać filmik jak to jest u niego? Tak dla porównania. Ja swój postaram się wrzucić jutro.

 

2017-12-03

Oto filmik, prośba o info czy też macie takie kiepskie ciśnienie.

20171203_122454.mp4

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet tak ma być :-) Duże ciśnienie nie jest potrzebne, bo pomaga tu grawitacja. Tak mam również w Megane II. Z tego co kojarzę, to Skoda Octavia miała tu rzeczywiście większe ciśnienie, nie wspominając oczywiście o systemie stricte z VW (od dołu, poprzez tuleję osadzenia ramienia wycieraczki) - tam musiało być mocniej. Reasumując, mnie takie coś wystarcza, a ważniejsze jest to, że zaworek zwrotny spełnia swoją funkcję i nie ma 'latania' wycieraczki po suchej szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie wchodzi gładko i wężyk będzie się rozciągał na zaworku no ale o to chodzi żeby było szczelnie. Warto robić jak jest trochę ciepłej (elastyczność gumy). Najgorszy moment to spasowanie drugiego końca zaworka gdy jeden już mamy w wężyku. Nie da się obkręcać i trzeba lewa, prawa, wcisk. No i popatrz gdzie się wężyk zagina po zamknięciu klapy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie za gruby wężyk mi się wydaje, gdzieś wyczytałem, że Dacie mają 6mm średnicy wewnątrz i 8 na zewnątrz. Dlatego zastanawiałem się czy ten zaworek z linku allegro nie będzie za mały. Będę w garażu to zobaczę jeszcze pod maską jakie tam idą.

Zaworek ma dokładnie w zgrubieniu 5,95mm a za zgrubieniem 4,98mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
20 minut temu, lukas_wrocek napisał:

Mam podobne ciśnienie. Ale patrząc z fotela kierowcy nie widzę różnicy przed założeniem zaworka a po. 

Jakaś tam różnica jest chociaż nie piorunująca. Bez zaworka płyn leciał na tylną szybę po kilku ruchach wycieraczki. Szczególnie po kilku dniach nieużywania tylnego sprysku. Teraz leci już przy pierwszym ruchu więc jest ok tylko mam wrażenie, że zaworek stawia zbyt duży opór i bez niego płynu leciało chyba więcej. Wspomnienia jakby zamglone ale wydaje mi się, że tak było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko złudzenie :-) Zgadzam się z @lukas_wrocek, z fotela kierowcy specjalnie różnicy nie widać. Czy skracałeś wężyk oryginalny (pyt. to @lukas_wrocek), bo u mnie jest chyba dłuższy (ja go tylko przeciąłem i wstawiłem zaworek)?

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!