Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spryskiwacz tylnej szyby


Rekomendowane odpowiedzi

W sumie to możliwe, że jest jak piszecie - właśnie ze względu na rzadkie używanie tyłu. Ja nie liczę jak często używam, ale być może robię to nawet codziennie i nie ma w zasadzie różnicy pomiędzy przodem a tyłem (mam na myśli szybkość reakcji). Zaworek z tyłu mam zamontowany na wężyku przy zawiasie tylnej klapy (kombi). Dla przykładu, w Megane II mam za szeroki wężyk z jednej strony zaworka (minimalnie) i dostające się powietrze w zasadzie niweczy jego [zaworka] działanie. Tak wyszło, gdyż szukałem złotego środka pomiędzy długością wężyka, jego załamaniem i przygniataniem przez elementy klapy po zamknięciu (i w końcu tak zostawiłem, bo nie miałem innego wężyka pod ręką). W każdym razie w MIII wystarczy przeciąć wężyk mniej więcej na środku i zamontować zaworek. I jest dobrze :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pogoda zrobiła się nijaka i zacząłem częściej używać tylnego spryskiwacza. Płyn leci praktycznie od razu i wycieraczka częściowo nie wraca na sucho. Szkoda, że projektanci nie pomyśleli żeby dać dyszę bliżej środka lampy (szyby), a nawet całkiem z lewej albo zrobić ją na zasadzie mgłowego rozpylania. Jedyne co mnie ciekawi to stosunkowo małe ciśnienie płynu. Też tak macie? Nie pamiętam jak było przed montażem zaworka bo w lecie używałem tej funkcji sporadycznie. Czy ktoś kto ma zamontowany zaworek (najlepiej w miejscu gdzie widać wężyk po otwarciu klapy w kombi) mógłby nagrać filmik jak to jest u niego? Tak dla porównania. Ja swój postaram się wrzucić jutro.

 

2017-12-03

Oto filmik, prośba o info czy też macie takie kiepskie ciśnienie.

20171203_122454.mp4Pobieranie informacji ...

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet tak ma być :-) Duże ciśnienie nie jest potrzebne, bo pomaga tu grawitacja. Tak mam również w Megane II. Z tego co kojarzę, to Skoda Octavia miała tu rzeczywiście większe ciśnienie, nie wspominając oczywiście o systemie stricte z VW (od dołu, poprzez tuleję osadzenia ramienia wycieraczki) - tam musiało być mocniej. Reasumując, mnie takie coś wystarcza, a ważniejsze jest to, że zaworek zwrotny spełnia swoją funkcję i nie ma 'latania' wycieraczki po suchej szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie wchodzi gładko i wężyk będzie się rozciągał na zaworku no ale o to chodzi żeby było szczelnie. Warto robić jak jest trochę ciepłej (elastyczność gumy). Najgorszy moment to spasowanie drugiego końca zaworka gdy jeden już mamy w wężyku. Nie da się obkręcać i trzeba lewa, prawa, wcisk. No i popatrz gdzie się wężyk zagina po zamknięciu klapy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie za gruby wężyk mi się wydaje, gdzieś wyczytałem, że Dacie mają 6mm średnicy wewnątrz i 8 na zewnątrz. Dlatego zastanawiałem się czy ten zaworek z linku allegro nie będzie za mały. Będę w garażu to zobaczę jeszcze pod maską jakie tam idą.

Zaworek ma dokładnie w zgrubieniu 5,95mm a za zgrubieniem 4,98mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  W dniu 6.01.2018 o 14:03, lukas_wrocek napisał(a):

Mam podobne ciśnienie. Ale patrząc z fotela kierowcy nie widzę różnicy przed założeniem zaworka a po. 

Rozwiń  

Jakaś tam różnica jest chociaż nie piorunująca. Bez zaworka płyn leciał na tylną szybę po kilku ruchach wycieraczki. Szczególnie po kilku dniach nieużywania tylnego sprysku. Teraz leci już przy pierwszym ruchu więc jest ok tylko mam wrażenie, że zaworek stawia zbyt duży opór i bez niego płynu leciało chyba więcej. Wspomnienia jakby zamglone ale wydaje mi się, że tak było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko złudzenie :-) Zgadzam się z @lukas_wrocek, z fotela kierowcy specjalnie różnicy nie widać. Czy skracałeś wężyk oryginalny (pyt. to @lukas_wrocek), bo u mnie jest chyba dłuższy (ja go tylko przeciąłem i wstawiłem zaworek)?

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!