Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka AIR BAG + SERVICE


Rekomendowane odpowiedzi

U siebie też sprawdzałem Delphi i na moje to można sobie ten program w buty wsadzić

 

Wykrył dwa błędy na fotelu kierowcy a nie wykrył odpiętej wtyczki poduszki fotela pasażera:?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I mnie dopadła usterka Airbag+Service. Od kilku dni bez przerwy świecą się Airbag i Service, około pół roku temu kontrolka zapaliła się na chwilę, później jeszcze kilka razy też chwilowo.

Zdemontowałem fotel kierowcy, żeby sprawniej dostać się do wtyczek. Wcześniej odłączyłem akumulator. Wszystkie sprawdzone i popsikane sprayem "kontakt". Podobnie fotel pasażera oraz wtyczka poduszki za schowkiem i w kierownicy. Nie pomogło.

Zdemontowałem kierownicę i sprawdziłem wtyczki - zmierzyłem taśmę zwijacza i nie mam przejścia na pinach 5, 6 i 7. Przed chwilą kupiłem taśmę wraz z wtyczkami (koszt 80 pln). Dojdzie paczka to będę wymieniał (na końcu podam link do dobrego tutoriala).

 

Podczas przeglądu wtyczek trafiłem na kilka nieznanych mi rzeczy. Poproszę doświadczonych kolegów o pomoc i odpowiedzi na moje pytania.

1. Co to za urządzenie? (znajduje się pod wykładziną, tam gdzie są schowane w podłodze wtyczki pod fotelem kierowcy):

01.thumb.png.81b14156b7b86a93ceed8c3f1080a673.png

2. Do czego służy ta krańcówka pod fotelem kierowcy? Powyżej to wtyczka do napinacza pasów?

02.thumb.png.3f07507db2f410fecc001d375a3bf7f7.png 05.thumb.png.9d02693a2888c9374bcd3ffdfde08f8b.png

3. Czy dobrze zgaduję - (1) wtyczka główna - poduszka, napinacz, podgrzewanie, (2) wtyczka do poduszki fotela, (3) przekaźnik podgrzewania fotela?

03.thumb.png.d1afc51f3e6ef9d38296516057f52f50.png 04.thumb.png.4a1c5761aa3cdd436d88d305b2acef1a.png

 

Wymiana taśmy zwijacza:

 

Edytowane przez piottro1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie ja natomiast mam zupełnie inny problem w Megane II Ph I 2005r 2.0 T z tymi wspaniałymi dwoma kontrolami ...

Mianowicie u mnie wogole się nie zapalają ani na zapłonie ani pomimo tego że mam uszkodzona taśmę kierownicy a także podczas mode test zegarów wogole się nie zapalają. Co z tym zrobić i gdzie szukać powodu ? 

DrNO pomocy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.07.2019 o 14:52, BlackShadow napisał(a):

Panie i Panowie ja natomiast mam zupełnie inny problem w Megane II Ph I 2005r 2.0 T z tymi wspaniałymi dwoma kontrolami ...

Mianowicie u mnie wogole się nie zapalają ani na zapłonie ani pomimo tego że mam uszkodzona taśmę kierownicy a także podczas mode test zegarów wogole się nie zapalają. Co z tym zrobić i gdzie szukać powodu ? 

DrNO pomocy!!!

Rozwiń  

Może ktoś żarówki zdemontował z deski zegarów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

u mnie taśma zerwałą się przy wtyczce. Polutowałem, przejścia niby są, ale kontrolka nie zniknęła - wymienię taśmę na nową. 

Ale mam pytanie związane z "pająkiem" jak montowałem go na miejscę, wpinałem trzy wtyczki wychodządze z kolumny kierowcy. Czerwoną podłużną i dwie pozostałe, na lewo i prawo od tej czerwonej. Nie mam w aucie tempomatu. I tu rodzi się pytanie, gniazdo po lewej stronie pająka nie ma u mnie Pinów, tylko taką blaszczkę trzymającą wtyczkę. Czy tak to powinno wyglądać? Czy coś jednak jest nie tak i ona odpowiada za wpięcie Airbag? - Może źlę włożyłem taśmę z pinami? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 17.07.2019 o 06:55, kusiu napisał(a):

...tylko taką blaszczkę trzymającą wtyczkę. Czy tak to powinno wyglądać? Czy coś jednak jest nie tak i ona odpowiada za wpięcie Airbag? - Może źlę włożyłem taśmę z pinami? 

Rozwiń  

Chyba źle złożyłeś gniazdo. Blaszkę trzeba włożyć pod piny. Jak nie masz tempomatu to pinów masz 5 a nie 7. A jeżeli masz przejścia na pinach i poprawisz blaszkę, to wszystko powinno działać. Popatrz dokładnie 

 

Edytowane przez wenom44
Doprecyzowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki, rozbiorę i złożę ponownie. Mam przy okazji pytanie, na znanym portalu aukcyjnym można kupić taśmę z końcówkami 7 PIN, czy mimo iż mój zwijacz nie korzysta z dwóch pinów, mogę tę taśmę zastosować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można, ale tempomatu z tego nie będzie. Nie będziesz miał wyjścia na 2 dodatkowe piny. Przylutujesz to, ale nie masz kabelków od tempomatu. Musiałbyś wymienić te wiązki, które łączy taśma z dwóch stron. Sprawdź tą blaszkę. Prawdopodobnie nie potrzebujesz nowej taśmy.

Edytowane przez wenom44
Doprecyzowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!