Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka AIR BAG + SERVICE


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich mam podobny problem z tymi kontrolkami air i service megane 2 kostki przeczysciłem te od napinaczy też zastanawiam sie tylko czemu te kontrolki po jakimś czasie gasną nawet na tydzień a pózniej jest to samo dzisiaj odłączyłem akumulator i jutro po podłaczeni zobacze czy problem zniknie

 

[ Dodano: 2008-11-17, 11:37 ]

witam ponownie byłem u mechanika i okazało się że taśma wporządku jest jakiś problem z poduszką pasażera błędy mi pokasował ale to nic nie dało umówiłem sie na nastepny raz i teraz pytanie czy można jakos dojśc do tej poduszki od pasażera i ewentualnie jakies wskazówki co to może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam,

od razu z gory przepraszam za nowy temat ale nie znalazlam na forum odpowiedzi na moje pytanie - albo zle szukalam z gory przepraszam i jesli cos prosze o przeniesienie w odpowiednie miejsce

mam megane II z 2003r od kilku miesiecy mam problem z kontrolka airbag plus service... czytalam czym to moze byc spowodowane ale nie wiem...

najpierw kontrolki zapalaly sie po przesunieciu fotela pasazera po podociskaniu ich pod fotelem czy tez do podlogi kontrolki gasly... od jakiegos miesiaca kontrolki swieca mi sie caly czas... jak tylko odpale auto to kontrolki sie zapalaja i nie pomaga nic ani jakies dociskanie lekkie nic... nawet juz nie trzeba ruszac fotelem zeby sie zapalily... i nie mam pojecia co z tym fantem zrobic...

moze ktos mial podobny problem i jakie jest jego rozwiazanie?? moze ktos wie gdzie w lodzi pabianicach jest jakis dobry spec od takich rzeczy... bo dowiadywalam sie w serwisie to krzycza sobie 160zl za sama diagnostyke a tu jeszcze ew dodatkowe koszty naprawy... w autocentrum w lodzi na jana pawla moga mi zrobic diagnostyke za 72zl ale jesli okaze sie to jakas powazna sprawa to odsylaja do serwisu reanult bo oni nie maja narzedzi do tego... aq co jesli to poprostu kabelki sie porozlaczaly zasniedzialy itp itd?? nie wie ktos czy cos takiego w tym autocentrum - feuvert zrobia?? czy tez do serwisu wysla z tym a oczywiscie serwis musi zrobic pewnie swoja diagnostyke i tym sposobem wydam 72zl w autocentrum a w serwisie kolejne 160zl za diagnostyke plus koszty naprawy - bez sensu...:/

moze ktos ma namiary na jakis dobry serwis...??

 

z gory dzieki za pomoc

pozdrawiam

 

Na forum piszemy polską czcionką i w istniejących tematach. lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ktos ma namiary na jakis dobry serwis...??

 

Spróbuj na rogu Tuwima i Dowborczyków w Łodzi. Serwis nazywa się P&P Garage. Kiedyś robili mi elektronikę w Scenicu I PhII. Mają (albo mieli, trzebaby zapytać)tam na telefon speca <ok> z komputerem do wszelakich reni( jak ASO w Łodzi ma problemy z elektroniką to też go wzywaja). Znalazł mi wszystko i o ile pamietam zapłaciłem grosze.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje bardzo za odpowiedzi i za namiary pawlep2008 - tam tez jutro zadzwnie moze cos ciekawego mi powiedza:)

 

jutro jeszcze bede dzwonila do znajomego elektryka w pabianicach jak uda mi sie do niego umowic (co jest bardzo ciezkie:)) to pojade moze on cos poradzie jesli nie to kombinuje dalej:)

 

w kazdym razie wielkie dzieki jak narazie

jak ktos ma jeszcze jakies "znajome" tzn dobre sprawdzone i nie za drogie;p serwisy to mile widziane:)

 

pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za linka <ok>

a tak na marginesie od 2 dni poduszka w mojej megi sie juz nie swieci - to jakis horror z tymi poduszkami...

stala 2 dni caly dzien i noc na dworku i od tamtej pory poduszka i service zgaslo.... zobaczymy na jak dlugo... ale i tak i tak umowiona jestem do mechanika w tym tygodniu bo tak to byc nie moze:)

 

pozdrowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Niedawno zaświeciła mi się kontrolka AIRBAG + SERWIS oraz komunikat: sprawdź AIRBAG.

 

Dodam, że początkowo pomyślałem, że jest to problem z komputerem, bo wcześniej oddawałem samochód do serwisu w związku z defektem kalkulatora wtrysku (patrz wątek: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=9146 ). Od tamtej pory nie miałem żadnych problemów z komputerem. Muszę tutaj wspomnieć, że elektromechanik, który ze względu na trudny dostęp do kabli w komorze silnika nie zlokalizował uszkodzonego przewodu, założył trzy bezpieczniki na przewody dochodzące do komputera, które miałyby się przepalić (zamiast komputera), gdyby usterka znów się zaktywizowała i które miałyby pomóc w zlokalizowaniu tejże usterki. Bezpieczniki są całe!

 

Wracam do problemu...

No więc podczas regulacji lusterka zaświeciły mi się te kontrolki (AIRBAG + SERWIS). Zresetowałem kompa, przyciskając długo start i na chwilę przestały świecić. Następnie znów się zapaliły i podczas jazdy to gasły to znów się zapalały. Obecnie świecą się cały czas.

 

Co powinienem zrobić? Nic jeszcze nie dotykałem. Przeczytałem z ciekawością wszystkie komentarze w tym wątku, ale dla pewności przedstawiam swój wyjątkowy przypadek ;-)

 

Aha, wspomnę jeszcze, że po ostatniej naprawie u elektromechanika w lubelskim ASO, gdzie zapłaciłem ok. 1000 zł, jestem bardzo ostrożnie nastawiony do serwisu. Ale w tamtym przypadku chyba nie miałem wyjścia. Teraz auto jeździ i z tego co widzę na forum, ludzie radzą sobie z takimi problemami samodzielnie.

 

Pozdrawiam i czekam na Wasze odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się stało 2 dni temu, podczas cofania na parkingu. Coś jakby strzyknęło podczas kręcenia kierownicą. Od tej pory strzyka przy mocniejszym skręcaniu. Następnego dnia dopiero zapaliły się kontrolki Service + Airbag. No i ten paskudny dźwięk strzykania dochodzący z kolumny kierowniczej... :-(

Podobno zwijacz. Na diagnostykę do ASO nie chcę jechać, bo to koszty.

Pytania:

1. Podobno uszkodzony zwijacz może się zablokować na kolumnie kierownicy i spowodować unieruchomienie kół co w konsekwencji może doprowadzić do wypadku - czy to prawda?

2. Można jeździć? Wiadomo, w trasę nie pojadę, ale do czasu załatwienia części na wymianę - po mieście?

3. Skoro zwijacze lubią się przerywać, to może nie warto kupować używanego? Przecież nie wiadomo ile ktoś na nim przejechał kilometrów etc...

4. I co to znaczy, że mogę kupić zwijacz od innego auta? Wiem, trzeba uważać na halogeny, tempomat, komputer, czujnik deszczu i świateł... a radio CD, które ma sterowanie z kierownicy? Generalnie jako dziewczyna mam spory problem z zakupem - nawet używanego - zwijacza.

5. Jeden mechanik powiedział, że za wymianę chce 200 zeta. Używany zwijacz około 200 na Allegro (widziałam za 170 + koszty przesyłki od Laguny)... razem 400... jeśli w ASO zabawa kosztuje 700 z nową częścią, to nie lepiej postawić na komfort ASO, skoro ten zwijacz to tzw. element bezpieczeństwa?

Proszę o pilne odpowiedzi na moje pytania. Albo o sugestie, namiary. Może jakiś mechanik z Torunia?

 

PS. Jeszcze do wymiany lub regeneracji czeka przekładnia... więc koszty potworne... :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mało prawdopodobne.

2. Efektem może być tylko to, że poduszki w razie co (odpukać) nie odpalą

3. Jeśli nie jest taśma nigdzie poprzycierana to może być uzywka, ale kupując z netu tego nie ocenisz

4. Zwijacz łączy wyłącznie poduszkę w kierownicy. W MI występował jako oddzielna część. Nie wiem czy w MII jest tak samo, czy razem z manetkami? Gdzies na forum tkwi odpowiedź. Z innego auta to nie można kupić, co najwyżej z innego Renaulta.

5. Wymiana raczej mało skomplikowana. 200zł dość duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 4 - w Megane II zwijacz w zasadzie też występuje jako oddzielna część, ale de facto nie "praktykuje" się jej osobnej sprzedaży tzn. zazwyczaj zwijacz sprzedawany jest w komplecie z przełącznikami/manetkami. Powód jest prosty - ten cały zwojacz to baaardzo cieniutka, nawinięta na szpulę taśma, zakończona dwoma bądż trzema kabelkami, ktorą bardzo latwo uszkodzić. Ponadto - sam montaż jest niespecjalnie wygodny i nie każdy jest w stanie to zrobić (przy niewłaściwym zamontowaniu zwijacza, taśma nadal może obcierać - dlatego trzeba go czymśtam przesmarować - przynajmniej u mnie tak było :mrgreen:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podłączę się pod temat: Po przekręceniu kluczyka te kontrolki zapalaja sie i gasna po chwili ale po uruchomieniu zapalaja się znowu i już nie gasną. Dawiej sporadycznie też sie zapalały ale gasły zawsze-teraz nie gasną. mam wersje 4xAIRBAG gdzie szukać tych kostek w scenicuI phII z 2001r czy może od razu zabrać się za taśmę- ponieważ jak sobie przypominam to kontrolka wcześniej zapalała sie podczas manewrowanie przy parkowaniu.

Przy okazji możecie polecić serwis (niekoniecznie ASO) w rejonie Krosno-Jasło- Tarnów -Gorlice-Nowy Sącz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Od dłuższego czasu świeci mi się cały czas kontrolka serwisu i air bag. Byłem na diagnostyce komputerowej, na której wyszło, że nie ma połączenia poduszki powietrznej kierowcy. Sprawdziłem połączenia zwijacza poduszki - jest ok. Złącza pod fotelami wyglądają na sprawne. Są suche i nie są zaśniedziałe. Nie wiem co więc może być tego powodem. Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!