Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala za pierwszym


sebastian995

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem, moja meganka gdy ją odpalam kręci cały czas i w ogóle nie odpala. Po ponownym rozruchu odpala od strzała, nie ważne czy zimny czy ciepły. Co może być problemem? Podłączałem pod kompa i pokazał błąd czujnika wału, ale zazwyczaj problem występuje na zimnym silniku, a tutaj nie ma znaczenia, zawsze zapala za drugim razem... Nie wiem już co mam robić :( . Poradźcie coś panowie, z góry dziękuję. Proszę Was o udzielenie odpowiedzi :(

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale rozumiem, że zawsze musisz dwa razy wciskać przycisk start? Za pierwszym razem kręci tylko rozrusznik a dopiero po drugim wciśnięciu silnik odpala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, jak nacisnę raz to wtedy kręci cały czas bez odpalenia, zgaszę go i po ponownym naciśnięciu pali od strzała

 

Dodano: 08 paź 2015 - 21:52

może to być od czujnika wału ? bo z tego co wiem tak się dzieje tylko na rozgrzanym silniku, wszystko chodziło pięknie do czasu dopóki nie został umyty silnik. Wtedy tak się zaczęło dziać, pojechałem na komputer i pokazał właśnie błąd czujnika położenia wału .. :(

Wielkie litery.

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to być od czujnika wału ?

pojechałem na komputer i pokazał właśnie błąd czujnika położenia wału

Sam sobie odpowiedziałeś :)

Może po prostu coś nie łączy we wtyczce.

Rozłącz, wyczyść i wtedy sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy po pierwszym naciśnięciu przycisku start wychodzi napięcie z przekaźnika wtrysku. Przekaźnik ten między innymi zasila regulator ciśnienia na pompie wtryskowej. Podłącz do białego przewodu w brązowej wtyczce na pompie wtryskowej miernik lub żaróweczkę 12 V i sprawdź czy po pierwszym naciśnięciu pojawi się tam napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale raczej przyczyną powinien być ten czujnik położenia wału prawda ? skoro błąd jest własnie od niego

Wielkie litery i znaki interpunkcyjne.

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że masz uszkodzony czujnik wału ale mnie zastanawia to, że zawsze odpala dopiero po drugim wciśnięciu przycisku start. Czujnik wału byłby raczej bardziej chimeryczny, raz by odpalił za pierwszym razem, innym razem wcale a tu masz jak w zegarku, odpala po po drugim wciśnięciu start. Błąd czujnika wału może pojawiać się z tego, że przekaźnik wtrysku między innymi zasila też czujnik położenia wału.

Jak dla mnie to po pierwszym wciśnięciu masz zasilanie tylko przekaźnika rozruchu a dopiero po drugim wciśnięciu zasilanie otrzymuje przekaźnik wtrysku. By wykluczyć winę przekaźnika wtrysku należało by go sprawdzić w sposób podany w moim poprzednim poście. Jak podaje napięcie po pierwszym wciśnięciu przycisku start to przyczyna będzie gdzie indziej. Zaproponowałem sprawdzenie napięcia na regulatorze ciśnienia bo tam masz najłatwiejsze dojście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przy podobnych objawach ale z różną częstotliwością odpalania i błędami DF112, DF049 na komputerze wymieniłem czujnik położenia wału korbowego. Nie pomogło (poprzednie błędy zastąpił DF091) więc czujnik położenia wałka rozrządu i po problemie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!