Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 Dci błędy, problem z rozruchem.


Jacek-J129

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przeczytałem, dziesiątki jak nie setki wątków z problemem podobnym do mojego, jednakże nic konkretnego nie znalazłem.

Posiadam Scenica II z rocznika 2003 z nieszczęsnym silnikiem 1.5 Dci o mocy 101 KM.

Auto przy temperaturze dodatniej odpala bez mniejszych problemów, jednakże wczoraj po nocnej zmianie w pracy i wyjściu przy temperaturze -2, odpalił za 6 razem. Myślałem że w ogóle do domu nie wrócę ... Podczas odpalania i przerwania rozruchu wyświetla błąd Injection Fault, oraz podczas jazdy zapaliła się kontrolka SERVICE, Check Injection.

Wystarczy że odpali, i potrafi cały dzień bezproblemowo odpalać.

Ogółem przy normalnej jeździe i wciśnięcia gazu do dechy wywala błąd Injection Fault ale auto nie traci na mocy, a błąd od razu znika.

Błąd Check Injection pojawił się tylko dzisiaj.

Byłem oczywiście na kompie i żadnej usterki oprócz czujnika ciśnienia opon i poduszki powietrznej nie znaleziono. (poduszka rzekomo wywaliła błąd bo akumulator lekko słaby).

Elektronik sprawdził również świece i też wszystko jest ok.

Gdzie mogę szukać w takim razie problemu ?.

Ciśnienie na listwie na biegu jałowm ponad 200.

Elektryk stwierdził również że przy dodawaniu gazu do dechy podczas kiedy odpala się błąd być może jak to stwierdził "turbina jest przeładowana" a że jest ze zmienną geometrią może do końca się nie otwierać.

Ogółem jestem lekko przerażony, jeżdzę tym autem dopiero 2 tydzień i najchętniej bym się tego pozbył.

Przebieg 153 tys. km.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Jacek-J129
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie na listwie na biegu jałowym ponad 200.

Czy to ciśnienie jest stałe?

Jakie jest ciśnienie na listwie w trakcie rozruchu i jakie obroty ma wał korbowy.

Jakie są korekty wtryskiwaczy?

Czy robiłeś test przelewowy wtrysków?

Jaką temperaturę pokazuje czujnik temperatury powietrza?

Sprawdzałeś świece i zasilanie klasycznie, tj. miernikiem elektrycznym?

Odpowiedz na powyższe pytania i zobaczymy co dalej.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle a więc tak :

To ciśnienie nie jest stałe, skakało ale nie było dużej różnicy (w granicach 20).

Nie wiem jakie jest ciśnienie podczas rozruchu, zawierzyłem elektronikowi, ten nie przekazał informacji na ten temat.

Jeden wtrysk w tym aucie ponoć był robiony przez poprzedniego właściciela, i ponoć są skorygowane.

Nie robiłem testu przelewowego ponieważ szpec u którego byłem nie stwierdził aby wtryski były padnięte.

Czujnik temperatury powietrza ? chodzi Ci o cyfrę na desce roździelczej ?. Pokazuje tyle ile jest na zewnątrz, i pokrywa się to np. z termometrem domowym.

Świece zostały sprawdzone w następujący sposób - jakieś urządzenie + podłączony do akumulatora, reszta do świecy i to coś się zaświecało po dotknięciu do świecy (coś jak probówka).

Przekaźnik również został sprawdzony i jest sprawny.

Jedyne co mi zalecono to nalać jakiegoś preparatu do paliwa (czyści wtryski CR) i przegonić auto, bo niby jest pozapychane (stwierdzenie poprzez naciśnięcie gazu do dechy i wypluciu przez wydech sadzy).

Jeśli to nie pomoże mam wpaśc i szpec sprawdzi czy rozrząd nie jest przestawiony.

Czyli ogółem możliwości jest tysiąc . . .

A czy np. słabszy akumulator ma wpływ na rozruch ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciśnienie nie jest stałe, skakało ale nie było dużej różnicy (w granicach 20).

Nie są to jeszcze duże odchyłki, a w niedługim czasie trzeba się będzie przyjrzeć regulatorowi ciśnienia.

Nie wiem jakie jest ciśnienie podczas rozruchu, zawierzyłem elektronikowi, ten nie przekazał informacji na ten temat.

Warto się dowiedzieć, bo to jest podstawowa informacja.

Jeden wtrysk w tym aucie ponoć był robiony przez poprzedniego właściciela, i ponoć są skorygowane.

Nie robiłem testu przelewowego ponieważ szpec u którego byłem nie stwierdził aby wtryski były padnięte.

Tym bardziej warto się im przyjrzeć.

Czujnik temperatury powietrza ? chodzi Ci o cyfrę na desce roździelczej ?

Chodzi o czujnik przy silniku, który podaje temperaturę do sterownika.

Świece zostały sprawdzone w następujący sposób - jakieś urządzenie + podłączony do akumulatora, reszta do świecy i to coś się zaświecało po dotknięciu do świecy (coś jak probówka).

Najprościej to zrobić zwyczajnie omomierzem, najpewniejsza metoda.

Przekaźnik również został sprawdzony i jest sprawny.

Warto też go sprawdzić zwyczajnie mierząc napięcie na świecach przy rozruchu.

Jedyne co mi zalecono to nalać jakiegoś preparatu do paliwa (czyści wtryski CR) i przegonić auto, bo niby jest pozapychane (stwierdzenie poprzez naciśnięcie gazu do dechy i wypluciu przez wydech sadzy).

Wystarczy olej 2T w proporcji 1:200, po wypaleniu 1-2 baków z nim, najlepiej wymienić filtr paliwa.

Może tu też pomóc specyfik do czyszczenia np. Kleen-Flo TKO Diesel lub Diesel Injector Kleen.

Jeśli to nie pomoże mam wpaśc i szpec sprawdzi czy rozrząd nie jest przestawiony.

Wymieniałeś niedawno rozrząd, że to podejrzewasz?

A czy np. słabszy akumulator ma wpływ na rozruch ?

Oczywiście, że tak, ale to być wyczuł przy kolejnych rozruchach w ciągu dnia.

Czyli ogółem możliwości jest tysiąc . . .

Niestety tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o filtry i oleje - tydzień temu wszystko zostało wymienione łącznie z filtrem paliwa.

Rozrząd niby był robiony jakieś 20 - 30 tys, temu więc narazie go nie ruszam. Ale mógł wg. opini szpeca się przestawić bo tam jakieś koło jest luźne czy coś ..

Nie wiem o co chodzi i raczej nie chce wiedzieć bo ciągle coś nowego się dowiaduje.

A jeżeli powiedzmy wtryski są już w kiepskiej kondycji to jakie dają objawy ?. Odpalałby bez problemu ?. Z rury wydechowej jedynie podczas wciskania w podłogę leci czarny dym, przy normalnej jeździe, nawet rano jak ciężko odpala dymu nie ma.

Tak sobie czytam i czytam i cokolwiek by tam nie tknąć to naprawy idą zaraz w tysiące . . .

Następnym razem na nockę zabiorę rower gdybym nie odpalił chyba że pogoda będzie na tyle łaskawa że odjadę ze spokojem :).

Jestem skłonny naprawić tylko nie wiem co naprawiać i od czego zacząć. Zrobię ten test wtrysków zobaczę czy któryś nadaje się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Scenica II z rocznika 2003 z nieszczęsnym silnikiem 1.5 Dci o mocy 101 KM.

Wcisnęli Ci go na siłę czy po prostu sam nie dopatrzyłeś usterek?

Miałem takie auto kilka miesięcy temu i jeśli jest zadbane to jest <ok>

Oleju i panewek pilnuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy nikt mi pistoletu do głowy nie przystawiał przy kupnie :). Facet sprzedawał ponieważ jak to twierdzi kupił takiego samego ale z 2008 roku z silnikiem 1.9, czemu tego chciał się pozbyć tego nie wiem (być może przeczuwał że coś się kończy). Ogółem poprzedni właściciel ma firmę budowlaną i jak mówił rocznie potrafił nim zrobić do 40 tys. km wg. jego wszystko robił na bieżąco, bo nie mógł sobie w tej branży pozwolić na to, aby auto nie funkcjonowało.

Ogółem nigdy Diesla nie chciałem i nadal przekonany nie jestem. Ale ze względu powiększenia się rodziny postanowiłem z żoną zaczerpnąć trochę wygody i konfortu. Nie spodziewałem się że nadszarpnie to moje nerwy :D.

Ogółem auto relewacja - wózek dla maluszka wchodzi cały, dużo miejsca, grzeje elegancko, gdyby nie ten ciężki rozruch byłbym przeszczęśliwy. Silnik jakoś na spocony, zmęczony nie wygląda (i nie jest to tylko moja opinia).

Poprzednie moje samochody to nieco że tak powiem niższa półka (Escort, oraz peugeot 206) obydwa w benzynie i uwierzcie mi że nie było z nimi problemów.

Facet przy sprzedaży nie był jakiś wg. mojej opini kanciarz. Mieszkamy w tak małym miasteczku że jeden drugiego przez okno widzi, więc sprzedać komuś bubel to lekkie ryzyko.

Auto mam dopiero 3 tydzień i tak jak mówie przy temperaturach obecnych odpala za pierwszym czasem za drugim, ale przyszło -2 i za 6 więc coś jest ewidentnie nie tak.

Jeszcze mam kolejne pytanie - gdzie jest bezpiecznik od przednich świateł przeciwmgielnych ?, bo to też nie działa.

I dlaczego dmuchawa na 3/4 prędkości piszczy ?. nasmarować ? wymienić ? - to tylko takie małe drobnostki które trochę mnie irytują :).

Test wtrysków napewno zrobię i dam znać, niestety z braku czasu dziś nie dam rady tego wykonać. ale odezwię się z całą pewnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przehulałem SCII z 101 KM ponad 5 lat.

Złego słowa nie powiem chociaż przeszedłem z nim prawie wszystkie usterki: wyświetlacz, szyby, silniczek obiegu wewnętrznego, żarówki mijania itd. itp. aż po przekręcona panewkę.

Tyle komfortu i przyjemności z jazdy nie miałem daaaawno. Palił ten silnik bardzo niewiele, co dodatkowo zachęcało do podróży.

Teraz przesiadłem się na SCIII również z 1,5 dCi, a tamtym powozi kolega z Krakowa i również sobie chwali. Ma wstawiony nowszy silnik (słupek), a reszta ze "starego" bo wszystko było OK. Zawsze lałem olej 2T do paliwa a wymiana oleju silnikowego z filtrem zawsze co 10 kkm.

 

Co do ciężkiego palenia - zdiagnozuj w/w rzeczy. U mnie na ciężkie palenie ostatecznie pomogła regeneracja rozrusznika, aczkolwiek to ostatnia rzecz na którą dałem się namówić, bo sądziłem, ze to coś zupełnie innego będzie.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Spalanie też mnie bardzo zadowala. Co najważniejsze silnik pracuje jak benzyniak, w środku cisza i spokój.

Ja nie narzekam jakoś na te auta, też rozmawiałem już chyba z wszystkimi i sobie te auta chwalą, pod warunkiem wymiany oleju na czas i prawidłowej ekspoatacji.

Wymiana oleju co 10 tys. to dla mnie nie problem i napewno jeżeli będę tym jeździł nie będę przeciągał wymian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli powiedzmy wtryski są już w kiepskiej kondycji to jakie dają objawy ?

Jednym z pierwszych objawów problemów z wtryskami są problemy z odpalaniem.

I dlaczego dmuchawa na 3/4 prędkości piszczy ?

Używaj dokąd nie stanie, możliwe że silniczek kwiczy.

Z czasem po prostu pada.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Moje nowe obserwacje przyniosły następujący rezultat - A więc po odpaleniu silnika w wężykach które wchodzą do pompy jest powietrze. W jednym mniej w drugim więcej. Czy tak powinno być ?. Silnik nie przerywa, ani nie traci mocy, po dodaniu gazu ładnie reaguje. Czy możliwe jest że po długim postoju olej napędowy cofa się i przez to trudno mu zaciągnąć ?. Dodam że w przewodzie który wchodzi do "gruszki" powietrza nie ma. Pompowanie pompką pomaga tyle co umarłemu kadzidło. Pompka cały czas jest miękka (gdzieś czytałem że tak ma być, znów w innym temacie czytałem że tak ma nie być - nie wiem już nic :) )

Dolałem również do pełnego baku środek czyszczący układ paliwowy firmy Liqui i moly.

Jutro mam nadzieje że uda mi się zrobić test wtrysków.

Co do ich funkcjonowania - na youtube oglądałem film z uszkodzonymi wtryskami i tam trochę inny objaw był, silnik niby łapał ale ciężko było mu odpalić, mniejsza z tym skoro twierdzisz że wtryski mogą być zużyte to napewno je sprawdze :).

A co z tym bezpiecznikiem od przeciwmgielnych przednich ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka cały czas jest miękka (gdzieś czytałem że tak ma być, znów w innym temacie czytałem że tak ma nie być - nie wiem już nic )

Po kilku przyciśnięciach pompka powinna się zrobić twarda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku przyciśnięciach pompka powinna się zrobić twarda.

Tak jest! mam okazję się o tym przekonać w swoim SCIII - kilka ściśnięć i grucha twarda.

Słychać też pracujące w środku zaworki zwrotne!

 

Jacek-J129 zawsze możesz wstawić zawór zwrotny w układ paliwowy. Najlepiej w przewodzie od filtra paliwa do pompy. Jak najbliżej filtra. Przewody zmień na nowe gumowe, bo nie uszczelnisz całości na tych plastikowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że auto zaczęło coś lepiej zapalać, postanowiłem wstrzymać się od testu wtrysków.

Powiedzcie mi czy jeżeli wymieniałem filtr paliwa, to powinienem to jakoś odpowietrzyć? Czy robi to sam z siebie? Gdzie ewentualnie wstawić zawór zwrotny? Na odcinku gruszka - filtr paliwa, czy filtr paliwa - pompa CR.

Ewidentnie widzę czasami bąbelki powietrza, więc moim zdaniem tak nie powinno być. Zresztą gruszka non stop jest miękka. Czy możliwe, że zawór w pompie przepuszcza i nie można napompować na maxa?

I ostatnie pytanko - co mają wtryski do ciężkiego odpalania przy mrozie? Czy wpływa to tak bardzo, że auto nie chce zapalać, a przy dodatniej temperaturze pali od strzału?

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!