Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.2 tce wibracje przy 3 tys obrotów


Sarna1

Rekomendowane odpowiedzi

spore wibracje, które wyraźnie czuć nawet na kierownicy.

. Jak nie sprawdzisz, to się nie dowiesz (wpadanie w rezonans), a niewiele to kosztuje. Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Jak nie sprawdzisz, to się nie dowiesz ( wpadanie w rezonans ), a niewiele to kosztuje .

 

Andrzej, to nie to, uwierz mi! Efekt występował na letnich i występuje na zimowych oponach (zmienione tydzień temu).

Dzisiaj zrobiłem ponownie testy, które możecie zrobić u siebie, a u mnie jest tak.

 

Dla uproszczenia test tylko na czwartym biegu, ponieważ najlepiej to czuć.

 

- przyspieszamy na maksa (pedał w podłogę) od ~2500obr/min. do 3400-3500obr/min. i teraz raptownie puszczamy nogę z gazu i... wibracji nie ma, no może są ale tak minimalne, że można odpuścić.

- przyspieszamy ponownie na maksa jak wyżej do 3400-3500obr/min. i teraz w miarę powoli odpuszczamy gaz aż do końca, silnik zaczyna hamować i od razu pojawiają się wibrację, czasami średnie, czasami b. duże i trwają do 2700-2800obr/min. poniżej tej wartości nagle ustają.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej czuć wibracje, auto ma 20tys przebiegu i nie ma ze mną łatwo. Moim zdaniem to wibracje od turbo.

Ale póki oleju nie bierze, chodzi idealnie to jestem zadowolony, w skodzie 1.6d 2015 silnik do wymiany bo łyka 9 litrów oleju na 20 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Andrzej, tak jest mi znane pojęcie rezonansu i to kiedy się pojawia. Nie wydaje Ci się dziwne, że efekt jest niezmienny przy oponach letnich i zimowych, i że nie wystepuje przy badanej prędkości ale braku załączonego biegu (wysprzęglenie).

 

@Sarna1, trochę mnie to pocieszyło, że nie jestem sam, choć wolałbym żeby efekt nie występował w naszych megi wcale :-\

Też mam wrażenie, że ma to związek z turbo albo ze zmiennymi fazami rozrządu, albo raczej połączeniem pierwszego i drugiego.

W każdym razie pocisnę ASO na jakieś oficjalne oświadczenie z ich strony. NA PIŚMIE!!! :mad:

 

Dodano: 19 gru 2016 - 22:13

Witam kolegów,

 

no i auto po pierwszym przeglądzie. Oczywiście filtr kabinowy wymieniony metodą "bezschowkową", czyli łamanie filtra i wciśkanie, ehhh :blink: Dobra olać.

To co dla mnie ważniejsze to zwróciłem uwagę na wibracje silnika, o których w temacie. Panowie z ASO zapisali i auto pojechało na podnośnik. I teraz ciekawostka, panowie dokręcili poduszkę pod wydechem i już. Szef serwisu przejechał się autem i stwierdził, że wszystko jest cacy. Na początku moje mega zdziwienie i powiątpiewanie, że niby gdzie sens, gdzie logika. Szef serwisu wyjaśnił, że to gazy wylotowe wpadają w magiczny REZONANS wewnątrz wydechu spowodu luzu na poduszce. W sumie wydało mi się, że może to mieć sens, więc łyknałem wyjaśnienie. Nawet pojawił się delikatny uśiech na mojej twarzy ;) Ok, to jedziemy na testy. Wsiadłem w megi i dawaj rundkę na trasie szybkiego ruchu. Niestety.... wibracje jak były, tak są. Co więcej, mam wrażenie, że są jeszcze większe niż poprzednio.

 

Trzeba będzie wybrać się jeszcze raz. Tym razem posadzić Szefa serwisu i pokazać, bo chyba nie za bardzo umiał albo chciał zasymulować. ;)

 

Ręce opadają. :-(

Edytowane przez Jwax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja mam megana 1.2 115 z 2015 kupiony 2016 przejechane 10k i też mam te wibracje. Tylko u mnie jest problem że wibracje występują zawsze (w sensie w okolicach 3k obrotów) ale starczy zbliżyć się do serwisu i ustępują:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam taką samą Megane i takie same wibracje. Raz już byłem w serwisie nic nie znaleźli

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

 

Update

Byłem na rocznym przeglądzie. Zgłosiłem wibracje była jazda próbna serwisant potwierdził wibracje. Odbieram auto z adnotacją brak potwierdzenia wibracji. Ręce opadły.

 

Z nie oficjalnego źródła udało mi się ustalić że temat znany . powód rezonans układu wydechowego.

Edytowane przez psi2338
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepnę się pod temat.

W poniedziałek odebrałem Megane IV 1,2 130 KM, przebieg raptem kilkaset kilometrów, u mnie występuję szarpanie w okolicach 2 tys obrotów, bez znaczenia czy obroty przechodzą z dołu do góry czy odwrotnie, objaw nasila się zwłaszcza na zimnym silniku, choć jak się rozgrzeje też to jest odczuwalne.

Generalnie jak jadę ok 40-50 km/h na 2 biegu i utrzymuję tą prędkość jest szarpanie - dość silne.

W innym zakresie obrotów ten problem nie występuje.

Do tej pory jeżdziłem renówkami w dieslu i ten problem nie występował.

Pytanie do Was czy jechać już z tym objawem do serwisu, czy aktualnie benzyna tak ma, czy silnik musi się dotrzeć ?

Po przeczytaniu wątku wyjazdy kolegów do ASO niewiele pomogły.

WW. objawy zachęcają mnie do zakupu rozszerzonej gwarancji :)

 

umówiłem się do serwisu, niestety dopiero za kilka dni, jak się coś dowiem to podzielę się informacją

 

Pozdrawiam

Edytowane przez wojtekp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź i się nie zastanawiaj. To jest nowy samochód. Silnik musi chodzić jak igła, a jeśli nie chodzi - muszą go do tego stanu doprowadzić w ramach gwarancji.

Nie ma znaczenia, czy to diesel, czy benzyna. Dzisiejsze silniki mają bardzo wysoką kulturę pracy. Firmowy Hyundai i30 1.6 diesel bije moją Cromę 1.9 JTD w tej kategorii. Fordy też stawiają wysoko poprzeczkę w benzynie w porównaniu do Megane II, jaką miałem. Niecałe 10 lat różnicy między samochodami, a kultura pracy silnika niebo a ziemia. Także życzę szerokiej drogi do serwisu i jak najszybszego rozwiązania problemu. Jak się będą stawiać, to groź wysłaniem sprawy do RP, choć nie powinno być takiej sytuacji. Zawsze też możesz zażądać jazdy testowymi modelami, aż trafisz na taki, który nie ma tego problemu, drąż do skutku. Trzeba obmyślić plan, gdyby się stawiali. :D

W sumie, gdybym kupił nowy samochód i od początku miał taką przygodę, a jednocześnie miał zapas funduszy - mocno zastanowiłbym się nad rozszerzoną gwarancją. W mojej opinii dobrze kombinujesz. A i spokój jest taki... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nie oficjalnego źródła udało mi się ustalić że temat znany . powód rezonans układu wydechowego.

Hej też mi się tak zdaje, że to może być to. Dlaczego? Chyba nawet pisałem już o tym.

Na ostatnim przeglądzie, też zgłosiłem wibracje. W ASO stwierdzili luzy na wydechu. Pan majster ponoć dokręcił jakąś śrubinę i miało być super cacy. I co?

I po wyjechaniu w trasie stwierdziłem, że wibrację są jeszcze większe. Niestety nie starczyło już czasu wracać i się boksować.

Ale może podjade do nich, żeby poluzowali, ha ha ha... :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!