Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zimny silnik, po ruszeniu robi "żabę", potem jedzie


mjrm3

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra, doszedłem do ładu :)

1. zmiana świec na 3 elektrodowe załatwiła problem szarpania na zimnym, ale

2. na zimnym koło 3.5 do 3,7 miałem dziurę w obrotach

(jako, że wszystkie swoje poprzednie pancerwageny modyfikowałem programowo, benzin-zimny VAG, TDI-moc w górę to i tu soft poszedł do tablicy :)

Okazało się, że silnik klęka na zimnym przy ostrym wchodzeniu na obroty bo za mało paliwa lało "na ssaniu", że tak napiszę.

Wyrównano dawki, podciągnięto ciśnienie paliwka i kręci jak szalony i w końcu cieszy jazdą.

W końcu przysiadłem po roku i wywołałem kolegów z serwisu w którym kiedyś pracowałem i pomogli :) a bałem się ruszać najnowszego softu (pussywagona:)) ehhhhhh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wyrównano dawki, podciągnięto ciśnienie paliwka i kręci jak szalony i w końcu cieszy jazdą.

rozumiem, że to wyeliminowało problem z dławieniem się na zimnym silniku?

to w ASO było robione? ręcznie te dawki były ustawiane czy wgrali nowy soft sterownika silnika?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO :) to mnie rozbawiłeś. U mnie w ASO nawet klapki od filtra przeciwpyłkowego nie przykręcili tylko na dywaniku jedną zastawili (drugiej nie znalazłem), ale do celu:

1. miałem ori świece 2 razy zmieniane nowe na nowe w ASO i szarpało na zimnym po zmianie na 3 elektrodowe denso - jest OK

(raz tylko problem wystąpił jak miałem mega rezerwę w baku)

2. dawki korygowano "ręcznie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

TAK, bo to stara dobra szkoła ;)

Mój odnośnik

DENSO K20PBR

Generalnie przetestowane na wózkach widłowych zasilanych gazem i super dają radę. Jeszcze lepsze są IK20TT ale to już trochę drogo, wytrzymują więcej motogodzin, ale

ja i tak co 10 000-15 000km wymieniam.

Nie polecam natomiast DENSO K20PR-U11 Świeca standardowa (zastąpione przez K20TT).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie także występował efekt "żaby" na zimnym silniku. Problem ustąpił przypadkowo po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu. Czujnik ten wymieniłem z tego powodu że świecił się "check" . Renault Podpięte pod ELMa i CLIPa i diagnoza: czujnik. Czyszczenie wtyczki czujnika zabrudzonej przez olej nie pomagało. Błąd byl kasowany ale później znów się pojawiał. Wymiana na nowy oryginalny Renault ( jak się później okazało produkowany przez Valeo, więc niepotrzebnie przepłacony)

Samochód po wymianie tego czujnika jeździ jak nowy!! Po pierwsze to jazda jest DUŻO płynniejsza, nie szarpie, nie skacze. Na starym czujniku przy dodawaniu i ujmowaniu gazu czuć było szarpanie. Tak samo jak przy zmianie biegów.

Poranna "żaba" także nie występuje.

I chyba trochę spalanie spadło ale to się okaże przy większym przebiegu.

 

 

Tak jak pisałem: Na zimnym przy ruszaniu już nie skacze. Można normalnie ruszyć i zapomnieć o spojrzeniach przechodniów którzy dostrzegają dziwne zachowanie Meganki przy ruszaniu;-)

 

Aha: i "żaba" występowała także przed tym jak pojawił się problem z czujnikiem. Check się nie świecił. Jezdziłem tak ponad rok. Więc możliwe że te skoki na zimnym to "przedsmak" kontrolki "check"i błędu związanego z czujnikiem położenia wałka rozrządu.

Edytowane przez grzechoo8813
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Mamy 2022 rok i Renault dalej nic nie wymyślili w tym temacie? Kupiłem sobie taką benzynkę, powymieniałem co trzeba na początek (rozrząd, pasek akcesoriów, świece, olej, filtry, hamulce) i pojawiły się żaby. Już się zastanawiałem nad cewką nawet, ale zacząłem szperać po forum i trafiłem na ten wątek. Dalej Renault nie znalazł rozwiązania? ?

8 minut temu, Kuzanski napisał:

Mamy 2022 rok i Renault dalej nic nie wymyślili w tym temacie? Kupiłem sobie taką benzynkę, powymieniałem co trzeba na początek (rozrząd, pasek akcesoriów, świece, olej, filtry, hamulce) i pojawiły się żaby. Już się zastanawiałem nad cewką nawet, ale zacząłem szperać po forum i trafiłem na ten wątek. Dalej Renault nie znalazł rozwiązania? ?

Przepraszam, sprawdzam forum przez przeglądarkę w telefonie i nie załadowały mi się wszystkie odpowiedzi. Spróbuję czujnik położenia walka wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 2.03.2022 o 16:09, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7, 5.9 :!: - aniewa

Hej!

 

Nie, wszystko trwa chwilę, po przejechaniu kilkuset metrów ustaje. Wydaje mi się też, że w ciepłe dni jest lepiej. Megane 3 mam od niedawna, więc dopiero sprawdzam.

 

Co ciekawe wg VIN dobrałem u mechanika oryginalny czujnik położenia wałka rozrządu (wg powyższych porad na forum), przyjechałem go montować i.... Okazało się, że nie mam go! Zdziwiony był nawet mechanik, bo sprawdzał po Vin w programie jego umieszczenie i rzekomo powinien tam być. A tu ani czujnika, ani wiązki.

 

Także dalej zastanawiam się co z tym tematem zrobić ... 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik nie ma czujnika wałka i w sterowniku jest inna mapa silnika. On nie ma również zaworu sterującego wypełnieniem koła zf. Za to odpowiada tylko pompa oleju. Podstawą nadal zostaje gęstość oleju wskazana przez producenta.

Żabka również może wynikać ze szczelności układu dolotowego, pracy przepustnicy jak również poprawności pracy czujnika płynu chłodzącego. Żaden z tych silników nie znosi "piłowania" zaraz po rozruchu. Olej chwilę musi się nagrzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!