Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zimny silnik, po ruszeniu robi "żabę", potem jedzie


mjrm3

Rekomendowane odpowiedzi

Jeden silnik 1.6 115 km KM przy 5500 obr(?) i 155 Nm przy 4000 obr.min vmax 191 km/h, 0-100 km/h 12,3 s. A Duster tym silnikiem takim samym oprócz że vmax 175 km/h i 11 s. do setki. I średnie spalanie w mieście 7.3 l. O ile nie mylę.

 

Mi wydaje że coś z wyprzeglikiem jest nie tak czy gęstość płynu do sprzęgła. Bo jadę na zimny silniku na pół sprzęgle i nagle rusza gwałtownie bez powodu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Mi wydaje że coś z wyprzeglikiem jest nie tak czy gęstość płynu do sprzęgła. Bo jadę na zimny silniku na pół sprzęgle i nagle rusza gwałtownie bez powodu.

To już chyba temat na inny wątek, ale w mojej ocenie MIII ma sprzęgło działające niemal punktowo i super-hiper czuły pedął gazu (swoją drogą reakcja na jego wciśnięcie nie jest według mnie liniowa). Zdarzyło mi się już w korku sunąć zółwim tempem na 1 biegu z przekonaniem, że nie ruszam nogą ani o milimetr, a tu zryw, jakbym chciał się rozpędzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę meganką już kilka miesięcy i wciąż nie nauczyłem się robić tego płynnie, z satysfakcją. Nigdy wcześniej nie miałem takich problemów, zazwyczaj "uczyłem się" auta w kilka minut i zapominałem o technice, a jazda była przyjemnością. A tutaj mam problem z płynnym ruszeniem, zmianą biegów tak gdzieś do trójki, cały czas się wsłuchuję w obroty silnika, zerkam na zegary... Podczas ruszania sprzęgło często szarpie, później przy zmianach auto albo mocno przyhamowuje albo szarpie do przodu, kiedy próbuję dać nieco więcej gazu. To wszystko plus niska moc silnika powoduje, że jazda po mieście działa na mnie frustrująco.

Auto przeszło niedawno przegląd w ASO, ponoć wszystko z nim OK.

Macie jakieś rady? Czy znów usłyszę "ten typ tak ma"?

Może problem twki w tym, że kilka ostatnich aut, którymi jeździłem to były diesle? Ale jeżdżę też często inną benzynką i tam nie mam takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Orzelek - nie chce zbytnio zbaczać z tematu przewodniego, ale mam takie same obserwacje, jak Ty. Inne auta ogarniam. Tu punktowe sprzęgło i czuły, pracujący nieliniowo? gaz dają trudną mieszankę. Ja to "ogrywam" metodą wyczytaną na forum - przy zmianie biegu daję nieco więcej gazu i minimalnie wolniej puszczam sprzęgło. Wydaje się działać, bo pozwala wyczuć lepiej moment kiedy sprzęgło łapie. Wiem, że zaraz ktoś napisze, że szybciej je wykończę, ale to rozwiązanie próbne. Planuję zorganizować do testów inny egzemplarz gazu i jeszcze dopytać w jakichś warsztatach typu chip tuning, czy idzie jakkolwiek zbadać/korygować gaz programowo.

 

P.S.

Kojarzę jeszcze wpis z forum, mówiący, że w przypadku problemów z gazem pomogło dynamiczne, dłuższe "pompowanie" przy zgaszonym silniku. Kto wie, może rzeczywiście jakieś styki/ścieżki nie kontaktują/są zabrudzone?

Edytowane przez mjrm3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

jadę zaraz ;)

róciłem

1. ponoć był błąd świec zapłonowych (istnieje taki :) )-wymienili na nowe

2. wyczyścili przepustnicę

3. przeprowadzili kalibrację

Furka idzie do odcinki bez przycięcia miedzy 3.5 a 4 tys obrotów -ale był ciepły.

Zobaczymy jutro z rana "kangurki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Megance III 1.6 16V 110KM 2014 ten sam problem, wczoraj odbrałem z ASO, przeciścili przepustnicę, podobno jakiś nowy soft wrzucili.

Auto nie do poznania, płynnie rusza, zero dławienia.

 

Jedyne co przy odpalaniu obroty skaczą do ok 15 tys i przez chwile tak faluja między 10 - 15 a potem się normuje, czy to jest normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Megance III 1.6 16V 110KM 2014 ten sam problem, wczoraj odbrałem z ASO, przeciścili przepustnicę, podobno jakiś nowy soft wrzucili.

Auto nie do poznania, płynnie rusza, zero dławienia.

Jedyne co przy odpalaniu obroty skaczą do ok 15 tys i przez chwile tak faluja między 10 - 15 a potem się normuje, czy to jest normalne?

Moje zmagania mogę podsumować tak - odpalając auto "zimne" w tych samych warunkach (garaż, +15 stopni) może być (losowo):

1)

Obroty zatrzymują się na dłużej przy 1500.

Na 99% wystąpi dławienie, nierówna praca.

Po przejechaniu krótkiego odcinka i zatrzymaniu na biegu jałowym wskazówka faluje wokół 1250 (o ok. 100-200 obrotów).

Później, żeby płynnie zmieniać biegi trzeba dodawać więcej gazu i nieco wolniej sprzęgło zwalniać. Inaczej szarpie.

Kolejne odpalenia tego dnia (na zewnątrz) to loteria 1500 i problem albo 1250 i brak problemu (patrz niżej).

2)

Obroty idą na 1250 i później od razu w dół na ok. 1000 (w cieplejszej porze roku było 800-750).

Dławienia nie ma albo w porównaniu z poprzednim przypadkiem jest tak minimalne że niezauważalne nawet dla wyczulonego użytkownika.

Po przejechaniu krótkiego odcinka i zatrzymaniu na biegu jałowym wskazówka stoi jak przyklejona.

Zmiana biegów płynna, bez szarpania.

Kolejne odpalenia tego dnia (na zewnątrz) bez problemu.

 

Ostatnio przy okazji przeglądu (olej, f. oleju, f. kabinowy) wymieniłem od razu dla własnej satysfakcji filtr powietrza i świece. Trochę zaciemnia to obraz sytuacji, ale stwierdziłem, że wolę próbować małym kosztem cokolwiek niż bezczynnie obserwować. I teraz mam te same wrażenia co Smalecwks - auto nie do poznania, płynnie rusza, zero dławienia, zmiana biegów bez szarpnięć.

 

Fakt jest natomiast taki, że przy okazji znów czyszczono przepustnicę. Czy jest tu jakiś spec, co wiarygodnie wyjaśni, czy to może być jakaś felerna konstrukcja/seria przepustnicy, że po czyszczeniu/resecie działa świetnie, a im więcej przejechanych kilometrów tym stopniowo coraz gorzej, i to w tak szybkim tempie paru tys. km.? Pytam, bo wygląda z opisów, że po czyszczeniu/resecie u wszystkich jest znacząco lepiej. Aż do następnego razu.

Soft najnowszy.

PB95 i PB98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 16V moj start - youtube

 

Czy to jest normalny start zimnego silnika? Wydaje mi się że wskakuje na zbyt wysokie obroty i trochę faluje, ale może jestem przewrażliwiony.

Proszę o opinie.

Edytowane przez Smalecwks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już chyba temat na inny wątek, ale w mojej ocenie MIII ma sprzęgło działające niemal punktowo i super-hiper czuły pedął gazu (swoją drogą reakcja na jego wciśnięcie nie jest według mnie liniowa). Zdarzyło mi się już w korku sunąć zółwim tempem na 1 biegu z przekonaniem, że nie ruszam nogą ani o milimetr, a tu zryw, jakbym chciał się rozpędzać.

Super-hiper czuły pedał gazu? Hmmmm. Ja raczej odnoszę wrażenie, że pedał gazu w ogóle nie jest czuły, bo żeby jechać trzeba go mocno wciskać. Mi to raczej wygląda na zamulenie. Rzeczywiście co do sprzęgła nie mam większych zastrzeżeń, poza tym, że czasami szarpnie przy zmianie biegu ;)

A tak w ogóle to:

1. Falowania obrotów przy wyjeździe z garażu nie mam a miałem. Może dlatego, że klima wyłączona.

2. Jeśli nie zagrzeję to poszarpuje, wydaje mi się że mniej - przyzwyczaiłem się.

3. Pół roku uczę się jeździć tym samochodem i jeszcze się nie nauczyłem, znaczy coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!