Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana żarówki mijania scenik 2


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem z wymianą żarówki od światła mijania. Dość że kable są bardzo krótkie, dostęp problemowy to na dodatek kostka z kablami nie chce się wypiąć z żarówki. Jest tam jakaś spinka metalowa, która chyba blokuje wyjście tej kostki z kablami. Co zrobić, żeby żarówka wyszła z kostki? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, spróbuję znowu. Sama spinka faktycznie wkręca się w reflektor, myślałem że też trzyma żarówkę w kostce. Ale już starałem się wypiąć i bez skutku. Trzymałem w dwóch rękach i zupełna blokada. Nie wiem czy mi się uda, jeśli nie będę musiał jechać do elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co niby mu ma dać zdjęcie koła? To jest scenic nie meganka gdzie w nadkolu jest do tego specjalny otwór...

Aby ułatwić sobie wymianę żarówki możesz zdjąć górne plastikowe nakładki nad przednim wzmocnieniem nad lampami, będzie lepiej widać wtyczkę.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt jest taki, że dojście jest utrudnione, jeśli nie mamy o tym pojęcia nie róbmy nic na siłę, jeśli wyciągamy już żarówkę z mocowania soczewki, patrzmy uważnie jak żarówką jest zamocowana, źle zamontowanie żarówki skutkuje że blaszki nie zamontujemy w gniazdo soczewki, wiadomo najlepiej mieć zdemontowaną lampę i będziemy mieli widoczność doskonałą.,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jak co, ogólnie jest mało miejsca, ale to jak w każdym nowszym raczej samochodzie. w sceniolu nie ma takiej tragedii,

jeśli nie możesz zsunąć kostki to może plastik się nadtopił podczas zwarcia, czasami tak jest i wtedy trzeba trochę więcej siły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak tez myślałem, jeśli było zwarcie mogło się wytopić trochę plastiku ale okazało się że na szczęście nic takiego się nie zdarzyło. Okazało się, że w moim samochodzie Renault Scenic II aby wysunąć kostkę z kablami z żarówki, należy odgiąć właśnie ta metalowa spinkę z jednej i drugiej strony (ma ona zaczepy które są widoczne na kostce z kablami) i dopiero kostka się normalnie wysuwa. Oczywiście, żeby to wszystko widzieć należy wcześniej odkręcić osłonę akumulatora i dopiero wtedy dostęp do reflektora od środka jest lepszy. Jak zauważył kolega należy później prawidłowo osadzić z powrotem spinkę na żarówce, razem to wsunąć i zakręcić w reflektor i na końcu wpiąć kostkę z kablami. I tyle. Przy drugiej probie podejścia wymiany żarówki zeszło mi ok.15 min ale ciesze się, że mi się w końcu udało to zrobić i na przyszły raz będę wiedział jak to zrobić, choć jest to meczące przy braku miejsca. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i porady, bo na pewno mi się przydały.

P.S. Przepraszam za brak niektórych polskich znaków ale szwankuje mi ALT w laptopie i nie działa.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam powyższe i diwię się o czym tu piszecie.

Zarówno w moim poliftowym sceniolu drugim z 2007 roku, jak i w przedliftowym syna z roku 2004, żarówki mijania wymieniamy w taki sam sposób.

Najpierw przy prawym reflektorze odpinamy zaczep i odwracamy wlew płynu do zbiornika, a przy lewym demontujemy wlot powietrza do puszki filtra, by było więcej miejsca.

Rura zasysająca jest łączona na wcisk poniżej podstawy akumulatora. dolna część jest przymocowana i przy wkładaniu nie ucieknie w dół. Demontujemy tylko górna część tej rury, najpierw odpinając ją od górnego pasa przedniego.

Teraz można już rękę poziomo wzdłuż aku włożyć, by za reflektorem gmerać..

W wersji przedliftowej jest łatwiej, bo do tych żarówek jest bliżej. W moim są na zewnątrz reflektora i jeszcze za soczewkami, co utrudnia włożenie nowej na swoje miejsce.

Zazwyczaj demontuję pokrywę na skrzynce bezpieczników pod maską.

Potem zdejmujemy gumowe kapsle

Po ich zdemontowaniu łapiemy za kostkę i całość przekręcamy o około 20 stopni.

Po tej czynności żarówka wychodzi z osadzenia razem z kostką. Przewody nie są zbyt długie ale jak się je delikatnie z reflektora wyjmie, to żarówka jest nad górnym pasem przednim, kostka na jego wysokości.

Tu już dwoma rękami można żarówkę z kostki wyciągnąć, a nawet płaskim śrubokrętem podważyć.

Blaszka cokołu nadal jest połączona z kostką.

W tym samym miejscu montujemy nową żarówkę, zazwyczaj trzymając ją przez czysty papierowy ręcznik, by jej szkła nie zatłuścić.

Wkładamy żarówkę razem z podłączoną kostką na swoje miejsce, z tym kilkustopniowym obrotem i przekręcamy w przeciwną stronę jak była demontowana.

Jak już wspominałem, w przedliftowcu sprawa jest ułatwiona, bo przez klosz widać w jakim położeniu jest żarówka. U mnie jest to zasłonięte soczewkami.

Jak żarówka już zaskoczy na swoje miejsce i jest do oporu przekręcona, to nadmiar wyciągniętych przewodów pakujemy do reflektora i zakładamy gumowe kapsle.

Na koniec zakładamy dolot powietrza, albo przekręcamy wlew do zbiorniczka i zapinamy go w jego widełki. Zależnie który to był reflektor.

Poniżej fotka z za lewego reflektora sceniola II przed liftem (2004) gdzie jest już zdjęty gumowy kapsel i dokładnie jest widoczne mocowanie żarówki.

Jej metalowy cokół jest razem z kostką, a łapki tego cokołu są przez przekręcenie wciśnięte za łby wkrętów TORX.

Widać też obniżone miejsca w kołnierzu plastikowym za odbłyśnikiem, które ograniczają i naprowadzają łapki cokołu na odpowiednia pozycję.

post-2372-0-81247400-1449455825_thumb.jpg post-2372-0-85436500-1449456387_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!