Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Żona miała stłuczke sąsiadka wyjeżdzjąc z podwórka tyłem wjechała w tylny prawy błotnik megi.

Byłem w ASO Wektor w Bielsku i gość przy oględzinach stwierdził że nie da sie wyklepać blachy

tylko wymieniaja tylny błotnik cały.

W megi III nie widze zgrzewów tego błotnika, gdzie oni to tną i wstawiają nowy.

Uszkodzenie moim zdaniem jest małe pogięty rant wytłoczenia blisko rantu drzwi.

mysłałem że jak jest dojście po odkręceniu koła to to wyklepią.

Boje się że jak zaczną ciąć, to autko po 2 latach gwarancji zgnije w tym miejscu.

Miał ktoś doświadczenie w wymianie błotnika w megi III HB.

 

Przemeq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odcina się uszkodzony fragment na wysokości tylnego słupka. Spawa się nowy element, zabezpiecza, maluje. Miałem taki przypadek w służbowym samochodzie ok 2009r. Do tej pory nic się z autem nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rysunku są zaznaczone linie cięć, które przewiduje producent. Zależy co trzeba wymienić. Faktycznie cięcie błotników tylnych to zawsze ryzyko, zwłaszcza gdy są potem nieodpowiednio zabezpieczane. No i wiąże się to z rozbebeszaniem wnętrza, a jak jest wysoko cięty to nawet ruszana jest podsufitka. Oczywiście jak naprawa jest wykonywana zgodnie z tzw. technologią producenta, bo w praktyce blacharze mają różne "swoje" sposoby. Często lepiej jest mieć trochę szpachli na błotniku niż wycinany błotnik.

post-31542-0-07652800-1449057341_thumb.jpg

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdanie to drobna sprawa załączam zdjęcia.

post-55481-0-82972700-1449127495_thumb.jpg post-55481-0-22717900-1449127518_thumb.jpg post-55481-0-13049200-1449127530_thumb.jpg

Serwis wstepnie mówi o wymianie całego błotnika, przy oględzinach stwierdzili tego nie wyklepią.

nie wiem albo tacy słabi albo technologia naprawy faktycznie nie przewiduje klepania.

Ciekawe czy naklejkę z nr VIN przekleją, jak to formalnie wygląda.

 

Przemeq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wymieniany tylny prawy błotnik, ale we fluence. Wycięli faktycznie w miejscach zaznaczonych w poście powyżej. Gdyby nie miernik grubości lakieru, nie wiedziałbym, w którym miejscu spawali. Co do naklejki numeru VIN to, w moim przypadku, wycięli prostokąt wokół niej i mi ją oddali. Następnie nową zamówili w centrali. Czekałem na nią około miesiąca. Na ten czas otrzymałem zaświadczenie o naprawie tego elementu w przypadku kontroli policyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to drobna sprawa

Przemeq

Wgięcie nie wygląda wprawdzie dramatycznie, ale jest w niewdzięcznym miejscu błotnika na rancie prowadzącym krawędź drzwi. Jeżeli błotnik ma być wymieniany to tylko cały jak na rysunku, bo ewentulana linia cięcia do wymiany częściowej biegnie akurat w miejscu uszkodzenia. Są różne opinie, ale wg mnie z dwojga złego zanim zdecydujesz o wymianie błotnika upewnij się, że faktycznie nie da rady go naprawić. Trzeba by więc pokazać go innym blacharzom z ASO i nie-ASO. Wiadomo, że ASO chętniej wymieni, bo sama blacha kosztuje 2140 zł netto. Domyślam się, że chcesz trzymać się ASO, bo auto na gwarancji. Ale gdyby jakiś naprawdę poważny blacharz potrafił to naprawić, a nie tylko rżnąć samochód to ja bym się zdecydował. Zresztą gwarancja mechaniczna i na blacharkę (perforację) to co innego. I o ile dobrze pamiętam warunki gwarancji na perforację blach (tej 12. letniej) to i tak każda naprawa i wymiana elementu nawet w ASO powoduje, że element ten zostaje wyłączony z gwarancji producenckiej.

post-31542-0-43425000-1449140792_thumb.jpg

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla siebie autko na dłużej to naprawdę szkoda ciąć, blacharz niech wyciągnie dołki ,tylko niech robi z zewnątrz bez rozcinania nadkola i z lakierem powinno się udać wycieniować trochę powyżej tych dołków.Nie myśl tylko że taka miejscowa naprawa będzie tańsza niż 1 element.Dopilnuj żeby środkiem do profili zamkniętych zrobili po wewnętrznej stronie.Gdybyś już jednak wymieniał to poszycie to dobrze by było użyć CuSi3 -lutospawanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!