Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uruchomieniem 1.6 16V 110 KM


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem z Megane III 1.6 16V 110 KM, otóż auto po włożeniu karty i wciśnięciu START odpaliło na 2 sekundy, by następnie zgasnąć i.. za Chiny nie dać się zapalić. Rozrusznik kręci, wszystko świeci, paliwem zaczyna zalatywać, ale wóz nie odpala. Podejrzewając problem elektryczny/elektroniczny (bo jednak pompę słychać i paliwem trochę zaczęło zalatywać) oraz korzystając ze swojego doświadczenia zawodowego IT wpadłem na pomysł by auto "zresetować" :rolleyes: . W tym celu odpiąłem klemę minusową (a właściwie te dwa kable do klemy przykręcone) na chwilę i po podłączeniu ... auto zapaliło (chociaż chwilę to trwało i mam wrażenie, że przy próbach odpalenia zalałem świece, bo po uruchomieniu odpalił nierówno i dymiąc na siwo). Po chwili wszystko się uspokoiło i auto chodzi normalnie.

 

Czy komuś się zdarzyło coś podobnego?? Czy macie pomysł o co może chodzić?? Co prawda auto teraz pali, ale wolałbym się nie zdziwić będąc w środku nocy na drugim końcu Polski. Jakieś podobne doświadczenia z tym modelem??

 

Dodano: 28 gru 2015 - 12:32

Historii ciąg dalszy... otóż samochód od ponad 500 km (kilkanaście odpaleń) chodzi bez zarzutu. Jednak ponieważ jest to moje narzędzie pracy i wolałbym wiedzieć o co chodzi, pojechałem do serwisu pod Clip'a. No i niespodzianka... żadnych błędów.

 

Podejrzenie padło na immobiliser, który mógł odciąć zapłon. Stąd pytanie pomocnicze do speców od elektroniki w tym aucie. Czy jest szansa, że immobiliser zablokował zapłon np w wyniku błędu odczytu karty, problemów z kartą itp?? Czy w takim wypadku komputer na desce podaje jakiś komunikat? Czy mogło mieć znaczenie to, że w pośpiechu czasem wkładam kartę i od razy wciskam START, nie czekając aż przetestują się "systemu pokładowe" (BTW. to określenie nadal mnie bawi, mimo, że jeżdżę tym autem 3 rok)??

Edytowane przez silesian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest szansa, że immobiliser zablokował zapłon np w wyniku błędu odczytu karty, problemów z kartą itp??

Wątpię, od razu powinien wywalić błąd, a dioda od immo powinna szybciej migać.

 

Czy mogło mieć znaczenie to, że w pośpiechu czasem wkładam kartę i od razy wciskam START, nie czekając aż przetestują się "systemu pokładowe" (BTW. to określenie nadal mnie bawi, mimo, że jeżdżę tym autem 3 rok)??

Nie ma to znaczenia, czy się przetestują czy nie. Sam od czasu do czasu wkładam kartę do czytnika, noga na sprzęgło i start. A kontrolki dopiero się testują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Nie będę zaczynał nowego wątku tylko podepnę się już do istniejącego.

Auto to Fluence z 2010 roku z przebiegiem 50tyś z instalacją gazową stag 300 prenium. Problem wygląda następująco auto po nocy nie odpala za pierwszym razem tzn odpali rozrusznik kreci po czym gaśnie. Ponowna próba odpalenia i auto zapala normalnie. I tak jest codziennie czy temperatury są dodatnie czy ujemne tylko i wyłącznie po nocy. Autem jadę do pracy, po pracy po 10 godzinach odpala normalnie. Żadnych świecących kontrolek, dziwnej innej niż zawsze pracy silnika. Auto posiadam od nowości. Byłem raz na serwisie jeszcze w ramach gwarancji, ponieważ nie odpalał bez dodania gazu. Wtedy stwierdzono do czyszczenia przepustnica. Po wyjeździe z serwisu był spokój do grudnia ubiegłego roku. Pytanie co może być potencjalną przyczyną?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w tych silnikach przepustnicę musimy czyścić co kilkanaście/dziesiąt kkm. Devon, objawy jak w Ciebie mam przeważnie co 2 lata ( co ok. 20 kkm ). Przepustnicę czyszczę sam i na kolejne 2 lata spokój. Nauczyłem się z tym żyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie zrobię to sam tzn wyczyszczę przepustnice? Nie trzeba potem adaptować itp. Co za ... czemu to tylko w fluencach taki problem.

Ps.

Ma ktoś jakiś manual

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem już 3 razy i nigdy nie adoptowałem. Kiedyś w ASO Olsztyn powiedziano mi, że przed uruchomieniem silnika należy włożyć kartę do czytnika na 2 minuty, dopiero potem uruchomić. Tak też robię i z obrotami nie mam problemów.

Kilka dni temu na forum czytałem temat pt. przepustnica. Tam ktoś ładnie opisał, co po kolei należy zrobić. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzysz w co? W takie rozwiązanie, czy, jak sądzę, w mówienie bzdur przez serwisanta? Nie pytałem się po co. W tamtym czasie mnie to nie interesowało, bo myślałem, że to usterka sporadyczna. Gdy stosowałem takie rozwiązanie kolejnymi razami, słychać było z przepustnicy przez kilkadziesiąt sekund jakieś piszczenie. Może o to chodziło? Nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierzę Ci, ale nie rozumiem co ma pomóc siedzenie i czekanie przez 2 min.

Wiem, że czasem dobrze przekręcić kluczyki i poczekać chwilkę, żeby pompa paliwa wytworzyła ciśnienie w układzie* (gdzieś słyszałem, że pompy nie wytwarzają ciśnienia, ale wiecie o co mi chodzi).... ale 2 min... nie chce się wierzyć**, że ktoś wpadł na taki pomysł i dał taką radę innym...

 

* niekoniecznie dot. Meganki

** nie że Tobie nie wierzę, ale nie dociera to do mnie...

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie, odpaliłem i gasł, trzeba było go chwilę na obrotach potrzymać i w miarę jakoś chodził. Po wyczyszczeniu przepustnicy problem ustał. Spróbuj czyszczenia. Nie jest skomplikowane(mi pierwszy raz zajął niecałą godzinke, odłączenie kabelków, odkręcenie chwila moment) :)

 

Dodano: 11 lut 2016 - 13:05

Czyściłem już 3 razy i nigdy nie adoptowałem. Kiedyś w ASO Olsztyn powiedziano mi, że przed uruchomieniem silnika należy włożyć kartę do czytnika na 2 minuty, dopiero potem uruchomić. Tak też robię i z obrotami nie mam problemów.

Kilka dni temu na forum czytałem temat pt. przepustnica. Tam ktoś ładnie opisał, co po kolei należy zrobić. :rolleyes:

To mój temat i korzystałem z tej instrukcji, porada perfect <ok>

Ja potrzymałem przez 2 minuty, odpaliłem, chodził przez 10 km trochę wyżej na obrotach, ale później już w normie, więc nie ma co się przerażać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!