Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5dCi 101km Einspritzung Defekt, spadek mocy przy wyższych prędkościach


MrProfesik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Otóż od jakiegoś czasu pojawia mi się komunikat EINSPRITZUNG DEFEKT. Dzieje się to przy ok. 120km/h W tym momencie silnik traci moc, po chwili komunikat gaśnie i ponownie przyspieszenie wraca i tak w kółko przy wyższych prędkościach. Do 100km/h nie ma żadnych problemów. Korzystałem z opcji Szukaj i zobaczyłem, że powinienem się skupić na świecach żarowych i wymianie filtra paliwa. Z racji, że będę świece sprawdzał, a także jak tylko zrobi się cieplej wymienię filtr chciałbym się zapytać co dalej. Jak przebrnąć przez to aby nie zostać nadzianym na pochopną diagnozę o lejących się wtryskach. Może i tak jest, ale chciałbym sprawdzić wszystko. Rozumiem, że powinienem podjechać na komputer? Co dalej? Czy można sprawdzić wtryski bez ich wyjmowania? Cały problem tkwi w tym, że z auta korzystam codziennie i nie mogę sobie pozwolić na 2-3dni przerwy.

Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli motor ładnie odpala pracuje równo i nie sprawia problemów w zakresie małych i średnich obciążeń a traci moc kiedy mu dajesz w piórka to możliwe, że winne jest przeładowywanie turbiny. Nie wiem czy masz WG czy zmienną geometrię, ale częściej to się chyba zdarza przy zmiennej geometrii. Nie wiem, czy maxiecu/clip mają taką możliwość, ale np w VAGinach masz w którejś grupie diagnostycznej ciśnienie aktualne oraz ciśnienie zadane w kolektorze dolotowym. Wtedy obserwując te pomiary sadzasz kogoś za kółkiem i każesz jechać np 3 biegiem z gazem w podłodze i porównujesz ciśnienie aktualne z zadanym. Zazwyczaj przy tej awarii aktualne rośnie sporo powyżej zadanego i w pewnym momencie sterownik wchodzi w tzw notlauf (tryb awaryjny) obcinając drastycznie max dawkę paliwa, spalin jest znacznie mniej, więc automatycznie spada aktualne ciśnienie doładowania - kierowca odczuwa to jako spadek mocy a na tablicy zapala się kontrolka Check engine (sprężynka). W histori usterek zostaje zapisany kod DTC, mówiący o problemie z ciśnieniem doładowania.

 

Przy turbinie, jest taka gruszka z wężykiem, ta gruszka sterowana jest prawdopodobnie (tego nie jestem pewien) podciśnieniowo i ma pociągać/popychać takie cięgno. Możesz we własnym zakresie sprawdzić czy to jest ruchome - jeśli mechanizm jest zapieczony to tego nie ruszysz i masz prawdopodobnego winowajcę. Wklejam fotkę turbiny z 1.5dci z gruszką o której pisałem, tylko z tego co widzę to turbo ma WG a nie zmienną geometrię - u Ciebie może to wyglądać inaczej.

 

W vagach możesz włączyć test elementów wykonawczych i wtedy widzisz podczas testowania sterowania turbiny czy gruszka naprzemiennie odpycha i pociąga cięgno, ale jak wspomniałem nie mam żadnego interfejsu do renówek i nie wiem czy jest taka możliwość.

http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_turbosprezarka-dci-renault-nissa-120622.jpg

 

 

Aha, i Twojego auta nie obchodzi za bardzo to, że musisz go codziennie używać. Jeśli będzie miało kaprys to zrobi Ci nieplanowany przestój, więc lepiej Ty zadecyduj i zaplanuj czynności serwisowe :)

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie odczytanie błędu powie czy to wina niezgodności ciśnienia doładowania turbiny czy ciśnienia paliwa.

Zazwyczaj przy zbyt niskim ciśnieniu paliwa oprócz komunikatu odzywa się z wyświetlacza gwizdek, przy niezgodności ciśnienia doładowania jest tylko komunikat. Masz turbinę o zmiennej geometrii i ciśnienie jest sterowane komputerem a w tych turbinkach czasem lubi przycinać się kierownica spalin.

Wtryskiwacze sprawdzisz bez ich wyjmowania robiąc próbę przelewową opisaną na forum i w YouTube.

Świece żarowe w Twoim przypadku nie mają najmniejszego wpływu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!