Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stukanie na zimnym silniku.


dawidgoral

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas jazdy na zimnym silniku, słychać stukanie.

Szczegóły:

-stukanie słychać w trakcie przyspieszania (do ok. 2200 obrotów, wyżej nie próbowałem go kręcić) na zimnym silniku (tak do ok. połowy zakresu temperatury oleju)

-na wolnych obrotach nie słychać żadnych stuków zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku

-dźwięk tego stukania jest podobny jak przy obróconej panewce, ale zdecydowanie cichszy

-pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy to panewka, ale obrócona panewka słyszalna byłaby przez cały czas

-stukanie pojawiło się przy okazji ostatnich silnych mrozów (poniżej -15 stopni Celcjusza)

-silnik jest niespełna 20 tysięcy kilometrów po kapitalnym remoncie i do tej pory nie sprawiał żadnych problemów

-przed zimą ok. 2000 kilometrów wstecz wymieniłem Olej (ELF 10w40) + filtr oleju MANN, filtr powietrza MANN, filtr paliwa Bosch, ropę leję na zaufanej stacji Shell

 

Ja raczej wykluczałbym obróconą panewkę, ze względu na to, że stukanie nie jest ciągłe. Czytałem coś, że może to stukający wtryskiwacz, albo coś z zaworami. Co o tym myślicie? Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie :rolleyes:

 

PS. 150 km wstecz wymieniłem zawór odmy, jeśli może to mieć jakieś znaczenie.

Edytowane przez dawidgoral
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli objawy ustępują na ciepłym silniku to może być wina oleju 10W.

Ja leję 5W i jest ok.

 

P.s. Na tapatalku nie widzę o jakim silniku mowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w sumie teraz mam 4 1,9 dci i każde wydawało taki metaliczny klekot, który zaczynał się od ok 2000obr/min. W obecnym espace tego prawie nie słychać, bo jest lepiej wyciszony, ale dźwięk jest.

Jedni mówią, że to klepią zawory bo olej jeszcze nie rozgrzany, inni że wtryski (można dolać olej 2T do ON).

Ja już sobie tym głowy nie zawracam, uznałem że ten typ tak ma, skoro w czterech silnikach dzieje się to samo, a problemów brak. Leję tylko zwykły ON i cieszę się jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm to mój też 4-ty 1.9 dci

1 - 107KM

2 - 120KM

3 - 130KM

i 4 - 120KM który wydaje taki dźwięk gdy jest zimny, żaden inny wcześniej takiego dźwięku nie wydawał ze siebie

dodam że ten dźwięk jest już od 800 obrotów i rośnie w miarę dodawania gazu ale tylko gdy jest zimny. gdyby to była panewka to by cały czas stukała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to DAREN pewnie u Ciebie jest coś innego niż u mnie. Mój przy obrotach jałowych trajkocze jak standardowe dCi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm właśnie wróciłem z megi podłączając clip-a i trochę się zdziwiłem korektami na dwóch wtryskach, daję sobie rękę uciąć że około 1.5 miecha wcześniej wszystkie oscylowały w granicach + 0,5 - 0,5 ... to może jednak wina wtrysków

post-2544-0-78424900-1459279742_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej do baku dobry olej 2T w proporcji 1:200 i przejedź na tym ze 2-3 baki paliwa.

Dobry olej, czyli nie miksol, a coś pokroju Elf Moto 2 Off Road 2T, albo Ravenol Scooter 2T półsyntetyk.

Może korekty na wtryskiwaczach się trochę poprawią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym pokazuje ok 320 bar a na rozgrzanym ok 275 bar ale to też uzależnione pewnie było od obrotów

 

Dodano: 31 mar 2016 - 16:33

mały up

mianowicie stukanie na zimnym ustało :D

nie stało się to tak o ale po podpięciu clip-a. jak ost go podpinałem żeby podejrzeć korekty wtrysków to wykonałem jeszcze dwa przyuczenia w sterowniku silnika jedno dotyczyło EGR-u a drugi był taki ogólny :) Po wykonaniu i rozłączeniu się z megi odpaliłem auto które było po jednym odpaleniu (żeby podejrzeć wtryski). Myślę pewnie temp już miał ale rano przy temp -2* auto odpaliło bez żadnych stukań i to już drugi poranek taki jak i po dłuższym postoju. Jakby ktoś mógł wykonać taką operacje clip-em i potwierdzić to mielibyśmy jakiś trop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!