Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megan2 1.9 130KM


damian2011

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,w niedalekiej przeszłości chciałbym nabyć nowy stary samochodów chciałbym dowiedzieć się coś więcej o megane 2 dci 130 km KM po roku 2005. Jakie koszta utrzymani awaryjność,czytałem co nieco na autocentrum i opinie są raczej pochlebne,spalanie miasto jazda mieszana,trasa i autostrada tak z prędkościami 140 km/h jak wygląda wyciszenie w aucie przy takiej prędkości w porównaniu do innych kompaktów. Interesuje mnie tylko kombi z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli znajdziesz zadbane auto, to koszty eksploatacji nie będą wyższe niż przy Octavii, a nawet niektóre części markowe można kupić taniej.

Megane na pewno jest lepiej wyciszona od Octavii na wolnych obrotach (ale tutaj swoje robi po prostu cichszy silnik).

W okolicach 130 km/h robi się już głośniej, ale bardziej ze względu na szum powietrza niż ze względu na silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odważny jesteś, podziwiam ludzi co pchają się w diesla nie mając o nich za dużego pojęcia a później zaczyna się kukanie od takich pierdół jak filtr paliwa na zimę, akumulator, świece żarowe ( jak się odkręcą bez problemu ), przez turbosprężaki, egr, dwumase po wtryski... Musisz kupić naprawdę zadbane auto od kogoś kto wiedział jak się obchodzić z dCi w każdym tego słowa znaczeniu od jazdy na zimnym po interwał i jakość oleju i innych części. Delikatny motor. Jak masz darmową ropę to sobie to kup, ale jak nie robisz więcej niż 10-15 tysięcy rocznie to kup 1.6 albo 2.0 ( najlepszy wybór F4R ) a z gazem dobrym to już rarytas i święty spokój oprócz koła zmiennych faz często padającym w 1.6 ale wymieniasz i masz spokój na dłuższy czas.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Marcin 91... a myślisz że wszyscy nabywcy diesli mają pojęcie choćby o konstrukcji silnika? Takie gadanie... wychodzi na to że kupując diesla to nic tylko płakać... i czekać na wyrok...bo turbo bo dwumas,wtryski i można tak wymieniać bez końca. A benzynki to jakie teraz są? Również posiadają turbo,dwumas, bezpośredni wtrysk i latając 10 tysięcy km rocznie się opłaci zakładać gaz za Bóg wie ile? Umówmy się..że producentom WSZYSTKICH samochodów zależy na zarobku. A jak zarobią jak nic się nie będzie psuć. Pseudo ekolodzy maczają również w tym wszystkim palce. Euro VI.

A wracając do tematu spali tyle ile mu wlejesz, średnie w mieście (identyczny silnik tylko że w ciężkim scenicu) lato 6,5 zima nawet 8. Trasa...przy 140 więcej niż 6 nie powinien łyknąć. Awaryjność? Jeśli kupisz złoma to będziesz psioczył, a jak Ci się trafi dobrze to będziesz w niebie :) I na koniec polecam bez fabrycznie montowanego FAP-a, głównie na rynek francuski były takie produkowane. Jeśli kraj pochodzenia Niemcy to na 99% on będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię ok. 10 tys. mam 2.0 dCi i nie narzekam, no może spalanie mogłoby być mniejsze. Pokonuję głównie trasę Kraków Podkarpacie i tutaj mocny diesel sprawdza się idealnie. Do jazdy po Krakowie taki diesel się mniej nadaje, ale też daje radę, z tym, że ja dość rzadko jeżdżę po mieście. Do autora wątku, szukaj 2.0 dCi, jak Ci się uda znaleźć to bierz, ja od 1 roku nie zrobiłem nic w samochodzie poza eksploatacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że obecnym dieslem zrobiłem 60tyś w trzy lata, wcześniej toledo 1 też tdi 1z 90km KM. Stary tdi agr zmieniłem wtryski na 205 i zapodałem chipa, turbinkę chłodzę jak trzeba. I jeśli chodzi o osprzęt silnika wymieniłem tylko przepływomierz. Turbinka i sprzęgło nie ruszane. Jeżdżę raczej w trybie mieszanym przeważnie w warszawie po trasie łazienkowskiej i al.Jerozolimskich w takich godzinach, że w korkach dużo nie stoję i ok pięć razy do roku wypad 550km w jedną stronę po s8 i a4 w okolice Żar, więc na trasie się odmula, przelotowa na tej trasie to 140km/h +/-20kmh. Obecną skoda w mieście wawa i okolice nie spalił więcej jak 6.5 litra a przeważnie poniżej 6. Na trasie po s8 i a4 okolice 6-6.5. Nie ukrywam, że po ewentualnym kupnie meganki będzie chip.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odważny jesteś, podziwiam ludzi co pchają się w diesla nie mając o nich za dużego pojęcia a później zaczyna się kukanie od takich pierdół jak filtr paliwa na zimę, akumulator, świece żarowe ( jak się odkręcą bez problemu ), przez turbosprężaki, egr, dwumase po wtryski... Musisz kupić naprawdę zadbane auto od kogoś kto wiedział jak się obchodzić z dCi w każdym tego słowa znaczeniu od jazdy na zimnym po interwał i jakość oleju i innych części. Delikatny motor. Jak masz darmową ropę to sobie to kup, ale jak nie robisz więcej niż 10-15 tysięcy rocznie to kup 1.6 albo 2.0 ( najlepszy wybór F4R ) a z gazem dobrym to już rarytas i święty spokój oprócz koła zmiennych faz często padającym w 1.6 ale wymieniasz i masz spokój na dłuższy czas.

 

Kolego nie do końca wiesz chyba, że chodzi o wersję 130KM. Jeszcze nie słyszałem o przypadku awarii turbiny w wersji 130KM, są naprawdę trwałe (chłodzone cieczą). Egr również płatał figle ale w 120KM. Wtryski też są trwałe. Dwumas trzeba sprawdzić ale to jak w każdym dieslu. Dla twojej wiadomości benzyna 2.0 też ma dwumas. Od siebie dodam, że przez zrobiłem już 100tys km i nie miałem żadnych problemów

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może jeszcze ktoś się wypowie na powyższy temat. A jeszcze takie pytanko jak maja się powyższe dane w porównaniu do laguny z tym samym silnikiem. Co byście wybrali i dlaczego opinie mile widziane.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jakiego typu auta potrzebujesz.

Jeżeli jeździsz głównie w trasy i do tego najczęściej w pełnej obsadzie, to wtedy Laguna dobrze się do tego nada.

Jeśli jednak głównie jeździsz sam, a stosunek trasa/miasta to ok. 50/50, to Megane będzie tutaj w sam raz.

Jest zwinniejsza, z przodu jest podobna ilość miejsca, prościej o miejsce do parkowania.

Laguna pali ok. 0,5l więcej od Megany, ale najwięcej i tak zależy od stylu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Silniki 130 KM posiadają FAP, ale nie jest on problematyczny.

Ile kosztują zadbane egzemplarze, to naprawdę ciężko powiedzieć.

W zeszłym roku oglądałem naprawdę ładnego i zadbanego Grand Scenica 1,9 dCi 130 KM z 2005 roku z prawdziwym przebiegiem 260 tyś km, szybko zmienił właściciela za 11 tyś zł.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie wszystkie Megane II/Scenic II 1,9 dCi 130 KM od 01.01.2006 musiały mieć FAP, inaczej ten silnik by nie spełnił normy Euro 4.

Co ciekawe silniki 1,5 dCi oraz 2,0 dCi 130 KM i 150 KM (manual) mieściły się w normie Euro 4 bez FAPa.

Kwestia zastosowanych technologii i ilości spalanego paliwa.

http://megane.com.pl/files/download/63-dane-techniczne-i-informacje-nowe-silniki-dci-w-renault-megane-ii-phii/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!