Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przewody Paliwowe


Obiboc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Towarzysze i Towarzyszki czy ktoś z was wymieniał przewody paliwowe w 1.5 ci ( 74 kW). Potrzebuję informacji gdzie kończą się przewody- ten z gruszką i powrotny ( chodzi o zakończenie przy sianie grodziowej),parę razy tam zaglądałem i nie zauważyłem żadnych złączek. Chcę wymienić wszystkie przewody w komorze silnika na gumowe. Szlag mnie trafia. Walczyłem z pęcherzami powietrza, wymieniłem gruszkę, zrobiłem obejście ( powrót z wtrysków do przewodu powrotnego) efekt taki że wczoraj auto zdechło na środku bardzo ruchliwego skrzyżowania. Powietrza w układzie było tak dużo że pompa poszła na sucho. pompowanie gruszką uratowało sprawę ale ona nie twardnieje^#$#&!!! Zamówiłem nowy filtr paliwa i chcę wrócić do starego układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to te dwa przewody w drodze do zbiornika mają złączki pod podłogą, zaraz za przednim prawym kołem.

Nie widzę sensu wymieniać całych przewodów, zwłaszcza tych na powrocie. Na powrocie jest nadciśnienie i podczas pracy silnika powietrza nimi nie zassie.

Wymień przewód zasilający pompę, ten od filtra do pompy gdyż nim najczęściej jest łapane powietrze. Ewentualnie jeszcze od gruszki do filtra.

Co do zgaśnięcia podczas jazdy to też miałem raz taki przypadek i okazało się, że smok zassał jakiegoś gluta ze zbiornika i zatkał przewód zasilający. Wystarczyło przedmuchanie przewodu między gruszką a zbiornikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację.

Przewód filtr - pompa oraz powrót-wtryski-pompa-filtr wymienione ( Wstawiony dodatkowy filtr- gdyby pompa sypała amelinium będzie widać).

Przewód powrotny z filtra do zbiornika chciałem wymienić bo jest pocięty ale założę łącznik. Przewód zbiornik- filtr chcę wymienić bo przy wymianie gruszki musiałem obcinać końcówki i nowa gruszka nie jest idealnie pionowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doraźnie by nie gasło możesz wstawić zawór zwrotny pomiędzy filtrem a pompą na silniku.

aha - nie polecam tego obejścia, co zrobiłeś: paliwo po to wraca do filtra, by podgrzać paliwo płynące do silnika. w zimie to się przydaje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie polecam tego obejścia, co zrobiłeś: paliwo po to wraca do filtra, by podgrzać paliwo płynące do silnika. w zimie to się przydaje!

A jak ktoś ma szczelne wtryskiwacze i przelewami praktycznie nic nie leci to jak myślisz, co grzeje paliwo w filtrze? Podpowiem - paliwo w filtrze jest podgrzewane cieplejszym paliwem powracającym z pompy. A jak dużo paliwa leci z wtryskiwaczy to przeważnie jest problem z uruchomieniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pompa faktycznie podgrzeje paliwo. Zobaczymy co wyjdzie wstawię zaworek zwrotny, wymienię przewody na gumowe, filtr uszczelkę przy czujniku wody w paliwie. Jak to nie pomoże to wywalam dodatkowy filtr robię wszystkie przewody na czarno :angry: I będę udawał że ich tam nie ma.

 

Dodano: 07 lut 2016 - 09:53

Jestem po wymianie jak zwykle troszkę prowizorycznej ale....... RENATA :wub: WRÓCIŁA tęskniłem za nią tak bardzo. Po całodziennym postoju pierwsze odpalenie 2-3 obroty silnika, jak odpali pracuje cicho i równo, przyspiesza bez poszarpywania. Poczekam jeszcze tydzień ale jestem pełen nadziei. A co zrobiłem ??? NIC KUSZA TWARZ praktycznie NIC, połatałem to co wcześniej pociąłem i wymieniłem filtr PALIWA na DELPHI. Różnił się tym że ma taką kuleczkę która grzechocze w środku filtra. Poprzednie 2 lub 3 filtry które zamontował serwis wtrysków były no name i kuleczki nie miały. Podczas pompowania grucha nie robiła się twarda a teraz JAK SE ŚCISNĘ GRUCHĘ ... Człowiek głupi gdybym najpierw wymienił filtr na normalny nie pociachał bym wszystkich przewodów i miałbym oryginał pod maską :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei wyminiłem już kilkanaście filtrów do 1.5 dci zarówno do 101 jak i 82 KM i w każdym był zaworek z kulką. Były to filtry filtrona, delphi, purfluksa, mana. Nie spotkałem jeszcze filtra bez tego zaworka.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą kulką pewnikiem jest tak jak piszecie że była tyle że nie dzwoniła. Wczoraj już tego nie sprawdzałem tylko rozbiłem filtr by sprawdzić czy nie ma opiłków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!