Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpanie podczas przyspieszania


kuba12

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 12.12.2017 o 19:01, Andrzej-2010 napisał:

Auto ma tylko 70.000 km? Masz je od nowości? Szarpie przy rozruchu czy w całym zakresie prędkości? Od kiedy masz gaz? Jakie masz wtryski gazowe? Warto zobaczyć stan świec ( warto mieć oryginały przy gazie ) i zmniejszyć odstęp elektrod do 0,7 mm. Zakręć gaz i pojeździj tylko na benzynie/daj po garach na wysokich obrotach.

Jeżeli te proste kroki nie pomogą, warto podjechać na clipa, lub metodą prób i błędów do sprawdzenia;

cewki zapłonowe, czujnik położenia wału, nieszczelności w kolektorze dolotowym ( uszczelki),  map-sensor (szczelność, jakość oringu, poprawność działania ), szczelność wtryskiwaczy gazowych/gdzie wkręcone?

Samochód mam od nowości tak więc przebieg prawdziwy. Gaz założyłem w lipcu, wtryski AC W01 wkręcone w część aluminiową dolotu. Przez kilka tysięcy km samochód jeździł bez problemów. Świece zmieniłem miesiąc temu na NGK BKR6EZ, nic przy nich nie ruszałem. Samochód odpala bez problemu, trzyma równe wolne obroty, na biegu jałowym dobrze wkręca się na obroty, przy jeździe nie czuć spadku mocy. Jedynie podczas delikatnego przyspieszania w okolicach 2000obr/min czuć pojedyncze szarpnięcia, przy wyższych obrotach silnik już pracuje prawidłowo. Przy dynamicznym przyspieszaniu usterka ta nie występuje, pewnie dlatego, że po zmianie biegu na wyższy obroty nie spadają poniżej 2500. Zdemontowałem ostatnio kolektor dolotowy (część plastikową), uszczelki są w dobrym stanie ale zauważyłem, że wylało się z niego trochę oleju - ok. 50ml, podobno to norma w tych silnikach. Zmontowałem wszystko do kupy, poprawy dalej żadnej. Robiłem diagnostykę u mechanika (chyba to nie był CLIP), który stwierdził, że silnik pracuje poprawnie, brak wypadania zapłonu, był tylko błąd potencjometru pedału gazu. Wymiana pedału gazu nic nie pomogła.  Pojeździłem trochę na samej benzynie ale usterka występuje nadal, na LPG również. Będę chyba musiał poszukać kogoś z CLIPem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju musi być na max, ani mniej ani więcej.

Paliwo lać na sprawdzonych stacjach, na próbę zalać paliwo 98 oktan i obserwować.

Sprawdzić ;

-cewki ( jaki rodzaj) oraz czystość gniazd,

-map-sensor i jego szczelność, czystość,

-zmniejszyć odstęp elektrod do 0,7 mm,  Wymiana świec w silniku zasilanym LPG ,

-przepustnicę, czystość, szczelność, stan oringów,

-na odcinku 100 km do 150 km dać mocno po garach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!