Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przepustnica


Doni987

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Akumulator odłaczasz jak wymieniasz żarówkę w kabinie bo inaczej uszkodzi UCH...

 

 

Ja przepraszam za odgrzewanie kotleta z dawna oraz post nie na temat ale... co ma ta żarówka do UCH ??? To jak będę montował lusterko fotochromatyczne to też mogę spalić UCH ? Pytam tu bo mocno mnie to zaszokowało że przy wymianie żarówki wnętrza można uszkodzić UCH!

Edytowane przez Marcin91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie znowu to samo,

Po nocnym deszczu, temp. ok 7 stopni, samochód nie odpalił za pierwszym razem.

Podczas pierwszego rozruchu słychać delikatnie głośniejszą pracę silnika i zwiększone obroty niż przy 3 lub 4 odpaleniu.

Tylko z rana, tylko w dżdżystą pogodę.

 

Edit: 2016.04.08

Zgasł 2 raz, dodam że przy odpaleniu silnik wchodzi na wyższe obroty i słychać delikatny metalowy dźwięk.

Edytowane przez toudi158
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżę temat.

W mojej Megance objaw zaczyna "narastać" najpierw lekkie przydławienie obrotów następowało na włączonej klimatyzacji, teraz nawet na "off" obroty nie są równe ..nie jest tak ze wskazówka nerwowo walczy ale czuć, że chwilami obroty schodzą za nisko ( lekkie drgania ) żonie potrafi auto zgasnąć przy cofaniu w wolne miejsce parkingowe. Przy normalnej jeździe na wyższych obrotach problem nie istnieje   ...zakupiłem preparat do czyszczenia przepustnicy. Spróbuje na razie tej najprostszej metody. Zapłon raczej nie wypada bo nie ma tak zauważalnych drgań silnika, czy to wydechu.  Oprócz tego ...słychać lekkiego "świerszcza" jakby pasek akcesoriów ( klimy) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testral kolego..wpadłem w panikę czytając setki innych wątków ( inne fora ...inne marki) że po czyszczeniu potrzebna adaptacja. To jak jest z tym w końcu ? Czyścić zdemontowaną ? Kleme z aku zrzucać ..nie zrzucać .....jest tyle wersji tej operacji niby takiej prostej :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą/czyszczeniem należy odłączyć akumulator, aby komputer zapomniał ustawienia na starej przepustnicy.

Po wymianie przepustnicy i podłączeniu akumulatora, komputer będzie widział nową przepustnice i do niej będzie się ustawiał.

Osobiście po ponownym podłączeniu akumulatora, odpalam kilka razy sam zapłon, następnie odpalam silnik i nie wciskając gazu

nagrzewam silnik do momentu włączenia wentylatora.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziękuję...zastanawiam sie jeszcze nad jedna rzeczą czy jechac kupic oring uszczelke?...a moze wyczyscic ja nie sciagajac calkowicie przepustnicy? Czy taka uszczelka przu 70 tys moze juz byc zdefatygowana...i skad takie roznice cen od 12 zl do 94 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile lat ma auto?

Zaleca się wymianę oringu za każdym razem, przy demontażu,

Jak nie nastąpi zdecydowana poprawa ( bez wymiany oringu ) to będziesz pluł sobie w brodę i czyścił ponownie ( musi być zachowana szczelność),

Jeżeli było dużo jazd po mieście czy na krótkich odcinkach, to wskazane jest przegonić auto na wysokich obrotach na dystansie ok.100 km.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Mission completed Przepustnica lśni szkoda że tej uszczelki nie dostałem na cito. Jak wspomniałem nie było jakiś spektakularnych wahań obrotów ale na niskich łapał delikatne "doły" teraz czy klima, czy manewry i dużo wspomagania nie dławią silnika.....przy okazji wosk wskoczył na Rena i lśni cały ze huhu

IMG-20180420-WA0004.jpeg

IMG-20180420-WA0012.jpeg

IMG-20180420-WA0014.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie ..wracając do tematu. Pominięte w tym wątku pytanie, a wniesione w innym ...Skąd ..a raczej dlaczego odmą ciśnie olej do przepustnicy i ją brudzi ?! 

Mechanik ubiegłej jesieni wlał mi 05W30 do silnika ...w zimie widziałem, że robi się trochę masełka czego nie zauważyłem sezon wcześniej mając podręcznikowy 05W40 . Czy to miało wpływ na odmę + niskie przebiegi zimą ? 

Czy rozbierać ten plastikowy kolektor i szukać jakiegoś zaworka odmy ...w starszej generacji 1.6 16V był on dostępny z zewnątrz.

 

Druga sprawa, to z ta adaptacją nie jest do końca tak wszystko OK, gdyż ponieważ po odpaleniu silnika "rusza" on z wysokich obrotów i dopiero po chwili schodzi do normalnych ( jakby za duże rozwarcie przepustnicy) Tak wcześniej nie było. Bardziej łagodnie "zaskakiwał" bo oczywiste jest że zawsze dzieje eis to z wyższych obrotów ale nie aż takich ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!