Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagły problem z odpalaniem trzy letniej Megane.


sebastian_wifi

Recommended Posts

Witajcie,

XXX

W połowie grudnia 2017 r. coś "kopnęło" moje Renault Megane 1.6 16V 110 KM i zaczęło w 90% odpalać jak na poniższym filmie. Zdarza się że czasem polegnie i w najgorszym wypadku uruchomi się za 2 lub 3 razem. Ogólnie auto jeździ bez żadnych problemów, jedynie ostatnio ukazał się problem z odpalaniem. Problem występuje po dłuższym postoju, np. rano (auto stoi na dworze). Potem już przez cały dzień odpala za pierwszym razem. Paliwo od zawsze tankowane na tej samej stacji BP chyba że byłem w trasie ale zawsze na markowych stacjach. Ostatnie 3 tankowania były na tej samej stacji BP co zawsze.

XXX

Samochód ma obecnie 62 tyś. km przebiegu, a od 35 tyś. km jeździ na LPG firmy BRC założonym w ASO, ponieważ auto w trakcie montażu było na gwarancji. Dotychczas zero znaczących problemów zarówno z samochodem jak i instalacją LPG. Samochód do czasu gwarancji serwisowany ASO, a instalacja gazowa cały czas serwisowana w autoryzowanym serwisie BRC (za każdym razem wymiana wszystkich filtrów + podpięcie do komputera). 5 tyś. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz filtr powietrza w silniku - obie części oryginalne z polecanego na forum sklepu internetowego.

XXX

Proszę o pomoc i pozdrawiam.

XXX

XXX

XXX

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieg okoliczności, bo czasem też tak mam.

Nie winiłbym gazu (bo go nie mam).

Będę czyścił przepływkę w weekend to się przekonam czy to to.

 

Możesz też pójść za radą Andrzeja. Jeżeli pomoże odłączenie lpg to znaczy że któryś wtryskiwacz puszcza gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm.... w weekend przepływki nie wyczyściłem, bo słabo ze światłem u mnie było w hali garażowej.

Ale za to wymieniałem olej w ASO i... dwa kolejne poranne odpalenia bez problemu. Raczej to nie ma związku, ale skoro mówimy o zbiegach okoliczności....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

XXX

Dziękuję za odpowiedzi. Poniżej odniosłem się do Waszych postów. Co ciekawe ostatnio samochodowi trochę się poprawiło. Mam taki odczucie ale być może błędne, że od kiedy pojawiły się mrozy to jest lepiej. Wcześniej jak było wilgotne powietrze to odpalał gorzej, teraz nawet zdarza się, że odpali za pierwszym razem po nocnym postoju na mrozie. Trochę jeszcze szukałem na necie odnośnie mojego problemu i powiedźcie proszę czy moje objawy mogą być efektem uszkodzonej świecy/świec? Mam stare, które wykręciłem - jest sens zmienić na stare aby sprawdzić jak auto będzie się zachowywać czy to raczek nie świece?

XXX

Dnia 11.01.2018 o 08:30, Andrzej-2010 napisał:

Przed końcem jazdy, zakręć gaz, obserwuj auto następnego dnia. 

XXX

Czy przełączenie się na benzynę na centralce nie wystarczy? Przed stworzeniem wątku na forum przez trzy dni jeździłem tylko na benzynie (przełączyłem na centralce), nawet zrobiłem krótką trasę ale to nic nie wniosło do rozwiązania mojego problemu.

XXX

7 godzin temu, deku napisał:

hm.... w weekend przepływki nie wyczyściłem, bo słabo ze światłem u mnie było w hali garażowej.

XXX

 Masz na myśli przepływomierz?

XXX

7 godzin temu, deku napisał:

Ale za to wymieniałem olej w ASO i... dwa kolejne poranne odpalenia bez problemu. Raczej to nie ma związku, ale skoro mówimy o zbiegach okoliczności....

XXX

Ja mam od ostatniej wymiany zrobione 18 tys. km. Wczoraj sprawdzałem stan na bagnecie to wszystko w normie.

XXX

XXX

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przepływomierz.

Mój olej miał przejechane niecałe 10tyś. Stan był w normie, ale konsystencja zupełnie inna niż nowego oleju (zawsze lany Elf SRX 5w40). Ale powtarzam. Nie sądzę aby olej miał coś do rzeczy. Wiem z Twoich postów, że olej wymieniasz zgodnie z książką a dla mnie 10tyś dla oleju to absolutny max (ale każdy robi jak uważa).

Odnośnie przełączenia na centralce. To nie uchroni Cię przed nieszczelnym wtryskiem - ja bym zakręcił przy butli (przy pracującym aucie) i poczekał aż przełączy się na benzynę. Wtedy jest pewność że nic w przewodach nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@deku - Dzięki za informację. Ojciec wymieniał co 30 tys. km w Scenic II 1.6 i auto dożyło bez problemu ponad 100 tys. km i poszło w obce ręce. Ja generalnie wymieniałem przy 23 tys., 43 tys. i teraz przy około 63 tys. km znowu będę wymieniał (gdzieś za 1-2 miesiące). Także zamiast na 60 tys mieć 2 wymiany według książki serwisowej ja mam 3 :-) Daj znać jak u Ciebie z objawami, czy już jest OK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie przy 40tyś jestem po 4 wymianie (a 100tyś to właściwie żaden przebieg), ale nie o tym temat.
U mnie znowu problem wrócił, muszę się zmusić do wyczyszczenia tej przepustnicy.
Tu inne tematy o tym:
https://megane.com.pl/topic/70925-nie-utrzymuje-obrotów-przy-odpalaniu-i-gaśnie
https://megane.com.pl/topic/70914-problem-z-odpalaniem/

 

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie nie. Mogłem nagrać, teraz ie będę miał okazji bo nie jeżdżę sam.

Albo już się nauczyłem jak jechać. Ale nie mam "żab" po wyczyszczeniu. Polecam każdemu.

 

Dodam jeszcze, że po czyszczeniu auto, hm... bardziej rwie do przodu na zimnym.

Efekt taki jakby sprzędło szybciej łapało.... sam nie wiem jak to nazwać, puszczanie sprzęgła nie powoduje "zadyszki". Na prawdę ciężko to opisać, ale bardzo pozytywny efekt. Czujesz, że auto się nie zakrztusi

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie im zimniej tym lepiej odpala :-D Poniżej filmik z wczoraj po całonocnym postoju i temperaturze zewnętrznej -12°C. Dziś jadę na wymianę oleju w silniku, zobaczymy jak autko będzie się zachowywać, ale czyszczenie przepustnicy i tak mnie nie ominie w najbliższym czasie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ponad tygodniu od wyczyszczenia przepustnicy ciągle odpala bez zająknięcia. @sebastian_wifi jeżeli jeszcze nie czyściłeś to polecam.

Problemem może być jej odkręcenie bez odpowiednich kluczy (ja nie miałem przedłużki do klucza nasadowego - a właściwie to miałem ale za długą tę przedłużkę - trzeba taką max 5-6 cm). Teraz już taką nabyłem i wiem, że będę czyszczenie powtarzał często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!