Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze wspomaganiem i ściąganiem w lewo.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Megane II z silnikiem 1.6i z 2003 roku.

Od samego początku kupna mam problem ze wspomaganiem kierownicy, co jest śmieszniejsze to wspaniale pracuje gdy samochód stoi lub jedzie bardzo wolno, to można palcem kręcić, ale podczas normalnej jazdy,

gdy samochód jest w ruchu kręci się dość ciężko. Nie wiem dlaczego tak się dzieje?

Nie mam najmniejszego pojęcia, czy to jest normalne zachowanie? A może ktoś ma jakieś inne pomysły?

 

A drugi problem to ściąganie w lewo, dodam, że to wersja Angielska auta.

Czytałem, że może to być od czujnika "kata" czy jak to się zwie, w każdym bądź razie chodzi o dążenie

do wyrównania toru jazdy poprzez działanie tego układu, który współpracuje z układem wspomagania.

I można to ustawić robiąc kalibracje poprzez odłączenie akumulatora na 5-15 min, później podłączamy aku.

i zaczynamy kalibracje punktu 0.

Zrobiłem to jak w opisie, lecz nic to nie dało, może coś źle zrobiłem? Nie wiem.

Powtórzę to jeszcze raz dla pewności.

Podobno to innym pomagał, spróbuje jeszcze zamienić koła stronami i zobaczę czy to pomoże lub tył na przód przełożę, tylko nie miałem jak gdyż osoba, która sprzedała samochód miała zabezpieczenie przeciw kradzieży kół i niestety nie dostałem tej nasadki do tych śrub.

Więc jestem zmuszony poczekać aż gdzieś nie znajdę takiej.

 

Bardzo bym był wdzięczny za jakąś pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie jest elektryczne i ma to do siebie, że im większa szybkość, to działa mniej intensywnie.

Dokładnie tak jak to opisałeś. Tak to zostało zaplanowane i "wyprodukowane".

Kalibracja kąta zerowego nie działa w każdym aucie. To jest uzależnione od softu.

Najlepiej zbadać jak jest z geometrią w tym aucie i ewentualnie ją ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybka odpowiedz.

Czyli chyba Renault tak ma, bo miałem Peugeot 307 i 2 Ople, we wszystkich niezależnie od prędkości kręciło się lekko kierownicą.

A jak sprawdzić tego softa? Czy jest możliwość inaczej ustawienia tego kątu 0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

henryk214 moje zdanie jest takie, że jak pojazd nie posiada ESP to nie ma sensu ustawianie czujnika kąta skrętu. Procedurę tę przeprowadza się tylko przy wymianie modułu wspomagania na nowy a w pojazdach wyposażonych w ESP po każdym odłączeniu akumulatora. Występują wersje modułów elektronicznych wyposażone w funkcję wyrównywania ściągania pojazdu ale musiałbyś sprawdzić czy taką wersję softu posiadasz. Jeżeli tak to clipem ustawiasz odpowiednią korektę w lewo lub prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

A gdzie mam tej wersji softu szukać?

Czy jak podłączę się delfi, to sprawdzę wersje? I czy nim też będzie możliwość ustawienia tego jakby posiadał esp?

 

Dodano: 01 lut 2016 - 21:33

A i jakby niemiła jednak ESP to jest możliwość zrobienia czegoś z tym ściąganiem?

 

Dodano: 01 lut 2016 - 23:57

Jeszcze coś zauważyłem, że kierownica nie jest położona w optymalnym jej miejscu gdy samochód jedzie prosto, kierownica jest skręcona lekko w prawo, i to tak wygląda jak by układ próbował ustawić ja na optymalne położenie właśnie skracając w lewo.

Czy to może mieć coś wspólnego? Czy może to głupi zbieg okoliczności?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinujesz jak koń pod górę... Może to jakiś domorosły mechanik wymieniał końcówki drążków.

Jak wcześniej pisałem, podjedź gdzieś, gdzie Ci zbieżność sprawdzą i ewentualnie ustawią jak być powinna. Układ kierowniczy jest nadal tak samo zrobiony jak we wszystkich starszych autach.

Kierownica jest osadzona tylko w jednej możliwej pozycji na wieloklinie kolumny kierowniczej, która zazębia się z listwą, a ta przez przeguby na drążkach jest połączona ze zwrotnicami.

Szumnie brzmiące "ustawienie kąta 0" nie pozwoli Ci rozłączyć kolumny od listwy, by pozmieniać ustawienia.

Jeśli na końcówkach coś jest mechanicznie przestawione bez odpowiedniego zablokowania kierownicy w poprawnej pozycji, to nawet CLIP Ci nie pomoże tego zniwelować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,poprostu się patam, staram się zaoszczędzić kasę, to chyba logiczne,

Po to są porady i możliwość napisania problemu by zapobiec temu co się dzieje i przy okazji uczyć się samemu z zaoszczędzeniem kasy.

Sprawdzę to o czym mówiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!