Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego sam sobie zaprzeczasz cały czas. Masz problem i piszesz, że robiłeś i nie robiłeś zbieżności, bo kosztuje 50 funtów. Podstawą jest sprawdzić czy zbieżność i kąty są poprawne. Wystarczy wpaść w wyrwę na drodze i całe ustawienia fabryczne biorą w łeb. I jeżeli oponę drze od zewnętrznej strony, to na bank jest coś nie halo. I to trzeba ustalić. I dziwię się, że diagnosta w Anglii, puścił samochód ze zużytym bieżnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 krotnie była robiona zbieżność.

nie było potrzeby robić zbieżności za którą wołali po £50 za każdą

Przecież sam sobie zaprzeczasz.

Przy wydruku ze zbieżności masz od razu też pomiar geometrii zawieszenia.

Ewidentnie jest tu coś nie tak z ustawieniem zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie geometrii to podstawa, szczególnie jak na coś wpadłeś a przy zdartej oponie to już nie ma o czym dyskutować. Jeśli geometria ok to ciągnie z winy zjechanej opony. Przy asymetrycznych zamień je stronami i zobaczysz, że w drugą będzie ciągnąć. Moim zdaniem fabrycznie jest coś spaprane w geometrii bo u mnie zjada zewnętrzne ranty po obu stronach (pisałem już o tym)a geometrię sprawdzałem w dwóch zakładach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, przyczyną ściągania może być wada jednej z opon, np. nierówno starty bieżnik. Wówczas, nawet jeśli geometria zawieszenia jest w porządku (pada wówczas pytanie: skąd nierówno starty bieżnik, jeśli geometria zawieszenia jest prawidłowa?), oponę trzeba wymienić, a najlepiej kupić dwie nowe na oś. Czasami bieżnik wyższy o 1 czy 2 mm potrafi dać objawy ściągania auta. Jeśli to 3 czy 4 mm, ściąganie samochodu jest niemal pewne.

Po drugie dopompuj równo opony 2,4

Po 3 Jeśli wjechałeś w dziurę, mógł pójść drążek kierowniczy. Należy go wymienić i precyzyjnie ustawić.

Po 4 Jak już będziesz pod autem warto sprawdzić cylinderki, albo zaciski hamulców i czy klocki hamulcowe się równomiernie ścierają. Być może któryś hamulec lekko hamuje i stąd efekt ściągania.

i ostatnie... Jeśli geometria przodu ok i dalej ściąga. Słyszałem że w niektórych markach przyczyną ściagania okazały się zużyte wahacze tylnego zawieszenia. Problem bierze się ze zużycia tulei metalowo-gumowych, więc warto również to obejrzeć.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Już jest sprawa wyjaśniona.

Jeździłem na słabo napompowanej oponie przez jakiś czas, oponę zdała felga od środka i na zewnątrz (???). Opona była tak miękka że ciężar auta ją zgniatał i przechylał całe auto na lewą stronę. Tak więc sprawa się wyjaśniła a koleś z reno miał racje. Tak więc szacun dla niego, przepraszam wszystkich za kłopot i pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!