Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meganka 1.6 Coupe 8V olej w zbiorniczku wyr.


awtcka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Megankę i problem jak wyżej. Wczoraj przy odpalaniu zauważyłem brak oleju na wskaźniku elektronicznym. Wyciągnąłem bagnet i faktycznie suchy, zewnętrznych wycieków brak za to "majonez" w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej [nie ślady tylko zebrałbym cały słoik, po odkreceniu korka olej wybija]. Miesiąc temu miałem to samo, sprawdzono głowicę, splanowano ją, wymieniono uczelkę oraz uszczelniacze zaworów. Jeździłem 2 tygodnie co 2 dni sprawdzałem i było wszystko OK. Aha dodatkowo mechanik mówił po ściągnięciu głowicy, że uszczelka była OK. Samochód nie przegrzewa się [temperatura nie przekracza połowy skali], ma moc, pali około 5L na trasie. Tydzień temu porządnie przepaliłem Megankę na A4 [140 i lepiej przez 300km] i było OK - zero cisnienia i oleju w układzie chłodzenia. Wczoraj jechałem do Poznania jak emeryt do 120 i w Poznaniu zonk opisany powyżej. Sprzedałbym sprzęt w diabły ale to auto z ASO od nowości w rodzinie, bezwypadkowe z przebiegiem 102tys skórami i pełna elektryką więc mi szkoda bo ile za nie wezmę - a tak przynajmniej wróg jest znany aż do dziś :-(. Może ktoś z Was miał podobne objawy, na forum nic nie znalazłem z takich klimatów. Niestety przychodzi mi do głowy tylko jedna rzecz - blok silnika. Aha jakiś czas temu mój teść przegrzał auto - padła pompa wody a tego nie zauważył - ale od tego czasu do pierwszego wycieku zrobiłem nią z 6tys km. Silnik w tym czasie nie brał oleju. Proszę o wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc, sprawdzę to - mam nadzieję, że będzie wszystko OK, mechanicy też mogliby czasem skorzystac z internetu. Teraz muszę już tylko wynegocjować bezkosztowe sprawdzenie problemu i ewentualna naprawę + wymianę płyów, jeszcze raz dziekuję i napiszę po wszystkim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padła ci uszczelka pod głowicą.

Niekoniecznie od razu musi to oznaczać spadek kompresji.

Wzdłuż tulei cylindrowych biegną kanaliki, którymi płynie woda chłodząca silnik,te kanaliki idą też w głowicę, a między głowicą a blokiem jest uszczelka. Padła ci w okolicy takiego właśnie kanaliku z wodą i problem gotowy.

Majonez w zbiorniczku to typowy objaw.

Wymienić uszczlkę, prawdopodobnie trzeba będzie planować powietzchnię głowicy, wymienić chłodziwo, wymienić olej i po sprawie.

Pzdr

Yaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!